2013-08-22, 01:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag tror att de släppta har golat och sagt allt dom vet därför är dom släppta. Dom kan inte försvåra utredningen och dom är ej heller ett hot mot någon i vårt samhälle enl Åklagaren.

De släpptes från häktet för att det inte längre anses att de kan försvåra för utredningens fortsatta gång.

Därför behöver de inte längre var frihetsberövade, i väntan på att förundersökningen tar ny fart.

Detta kan tolkas som att utredningen just nu är i en väntande fas, exempelvis p.g.a. att provsvar från SKL dröjer, och/eller att fokus ligger på fortsatta förhör med AJ mer än något annat.

Jag tycker dock det är olyckligt om det är så att DB och FH inte belagts med reseförbud, för nya förhör med AJ kan leda till att förhörsledaren vill få kontrolluppgifter från hans lekkamrater angående dessa.

Att det krävs vissa givna omständigheter för att kunna fortsätta hålla någon häktad är en sak. Men att släppa någon helt lös ut i vida världen är en annan..
Citera
2013-08-22, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
va inte din teori att leta i brunnar bla? hon är ju hittad å min solklara teori var ju att hon absolut inte låg runt hunneberg, tror en massa folk haft rätt i sina teorier här. å får ju faktiskt säga att bokfodral mest vart nyfiken å haft lite teorier inge som stört mig i tråden iaf..

Visst jag var helt ute och cyklade jag var säker på att kroppen var sänkt med vikter Trollhättan är fullt av djupa vatten mindre än 7 min färd från brottsplatsen

Trodde inte dom var så klumpiga, menar det var tydligen 3 hjärnor som tänkte och det bästa dom kom fram till var detta gömma kroppen så nära hemmet till en av de inblandade?

Som jag skrev jag tror att Björnligan hade gjort detta bättre (Kalle Anka)

Ruskigt synd att Bo beblandade sig med dessa Pajsare.
Citera
2013-08-22, 01:50
Medlem
Har dem gjort något kul på sin facebook sedan dem har blivit släppta? Alltid intressant att veta...
Citera
2013-08-22, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta, men vad är meningen att battla om vems teori som var vad i det scenariot som är just nu? Lägg ner nu för tusan...

Det ska bli intressant att få läsa förundersökningen om vem som gjort vad och varför Pajsarna hjälpte den huvudmisstänkte? Som jag också sagt förut något som också är 1000 inlägg bort Varför?

Jag umgås dagligen med en vän som jag känt sedan 1978, då gick vi i högstadiet han skulle aldrig få med mig på ett sånt här Äventyr Min personliga reflektion.
Citera
2013-08-22, 01:52
Medlem
Citat:
Visst jag var helt ute och cyklade jag var säker på att kroppen var sänkt med vikter Trollhättan är fullt av djupa vatten mindre än 7 min färd från brottsplatsen

Trodde inte dom var så klumpiga, menar det var tydligen 3 hjärnor som tänkte och det bästa dom kom fram till var detta gömma kroppen så nära hemmet till en av de inblandade?

Som jag skrev jag tror att Björnligan hade gjort detta bättre (Kalle Anka)

Ruskigt synd att Bo beblandade sig med dessa Pajsare.
där får ja hålla me dig till fullo. trodde exakt detsamma de va lite smartare än så på gömma en kropp. men sen tänkte ja tillbaks själv när ja va 16 å va på nåt ställe ja inte skulle vara å securitas kom. faan hjärnan funkar inte alls då. hur funkar den när du då dödat nån?
Citera
2013-08-22, 02:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Som sagt jag tror att de släppta har golat och sagt allt dom vet därför är dom släppta. Dom kan inte heller försvåra utredningen och dom är ej heller ett hot mot någon i vårt samhälle enl Åklagaren.

Funderingar på det?

Jag tror inte att DB har golat på AJ. DB verkar älska AJ som sin närmsta vän.

Annat när det gäller den gråtande FH tror jag däremot. Men jag har samtidigt en känsla av att FH vet ganska lite om vad AJ haft för sig.
Citera
2013-08-22, 02:52
Bannlyst
Som jag sagt förut denna tråd är inte så lätt att få ett grepp om men det som jag minns när tråden fortfarande kändes riktigt spännande ingen kropp var funnen och den misstänkte var i Polen och fri.

Då försökte jag lägga fram en teori om hur och varför mordet skedde.

Jag tror att någon har slagit BO kraftigt så hon blödde och avled det hela kan även avslutats med en kniv (jag spekulerar)den misstänkte var i lägenheten under kvällen och han syntes senare ringa nere från gården efter 02.20 samma natt.

Kl 06,00 fanns det inget blod men 06,30 fanns det mycket blod i trapphuset. Kan ej svära på alla klockslag exakt men dom är ganska överensstämmande med det som stått i tidningarna.

Min teori är att GM sin vana trogen inblandad i massor av kvinnofridsbrott och misshandlar bankade på henne så hon dog planerat eller ej så hade GM på sig minst 5 tim att planera och skaffa undan kroppen.
Då tycker jag att detta kunde gjorts bättre eller var alla inblandade så påtända så dom såg stjärnor och djupa skogar? För det är den enda förklaringen i min värld till att detta kunde lösas så snabbt och nu får Polenvännen säkert 15 år !

Tråkigt bara att detta inte blir en läxa till andra kvinnor som söker sig till samma typ av killar? För vi kommer få se mer mord där killar dödar för att dom blir nobbade.

För att det skulle handla om knark tror jag inte ett dugg på. Detta var oplanerat och GM hade 5 tim på sig att lösa det hela.
Citera
2013-08-22, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror inte att DB har golat på AJ. DB verkar älska AJ som sin närmsta vän.

Annat när det gäller den gråtande FH tror jag däremot. Men jag har samtidigt en känsla av att FH vet ganska lite om vad AJ haft för sig.
tror samma enda vännen i livet som han kan gråta ut på.
då skvallar man inte/golar. tyvärr sant men tyvärr inte.
för han skulle nog gå stärkt ur detta om han tala om hur det gick till
antagligen inte bland kompisgänget med alldeles för mycke tattosar.
då. men ni är nollor å kommer ALLTID Att vara sorry..
Citera
2013-08-22, 03:22
Medlem
Citat:
Som jag sagt förut denna tråd är inte så lätt att få ett grepp om men det som jag minns när tråden fortfarande kändes riktigt spännande ingen kropp var funnen och den misstänkte var i Polen och fri.

Då försökte jag lägga fram en teori om hur och varför mordet skedde.

Jag tror att någon har slagit BO kraftigt så hon blödde och avled det hela kan även avslutats med en kniv (jag spekulerar)den misstänkte var i lägenheten under kvällen och han syntes senare ringa nere från gården efter 02.20 samma natt.

Kl 06,00 fanns det inget blod men 06,30 fanns det mycket blod i trapphuset. Kan ej svära på alla klockslag exakt men dom är ganska överensstämmande med det som stått i tidningarna.

Min teori är att GM sin vana trogen inblandad i massor av kvinnofridsbrott och misshandlar bankade på henne så hon dog planerat eller ej så hade GM på sig minst 5 tim att planera och skaffa undan kroppen.
Då tycker jag att detta kunde gjorts bättre eller var alla inblandade så påtända så dom såg stjärnor och djupa skogar? För det är den enda förklaringen i min värld till att detta kunde lösas så snabbt och nu får Polenvännen säkert 15 år !

Tråkigt bara att detta inte blir en läxa till andra kvinnor som söker sig till samma typ av killar? För vi kommer få se mer mord där killar dödar för att dom blir nobbade.

För att det skulle handla om knark tror jag inte ett dugg på. Detta var oplanerat och GM hade 5 tim på sig att lösa det hela.
1 smäll 1 bord är min teori. bara hoppas RDYs fynd löser detta för annars ä lite oolig med det i AB idag. bara hoppas spel för galleriet.
Senast redigerad av soisju 2013-08-22 kl. 03:33.
Citera
2013-08-22, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Smittad av vad då?

Teknisk bevisning, företrädesvis DNA. Tänk så här, AJ och hans kläder var blodiga, och han sätter sig på eller leder mc:n. Han kontaminerar då mc:n, eller smittar ner den med spår.
Blod är mycket smittsamt, oerhört svårt att tvätta bort och dessutom lätt att spåra.

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Med tanke på det stora MC intresset i tråden; finns det någon som kan ange en källa, som inte har sitt ursprung i tråden eller bland kvittrande fåglar, som säger att:

1. MCn saknas.

2. Polisen söker den.

Något från polisen, media etc?

Kan inte påminna mig att jag sett något, men jag kan ju ha missar det.

RDYs fynd har sitt ursprung från ett enda fågelkvitter.
Men om det känns bättre för dig så har jag igår fått så starka indikationer för både 1 & 2 att det känns dumt att inte dryfta det som en mycket trovärdig uppgift i tråden. Till skillnad från mycket annan spekulation, ack så viktig, men än dock helt utan substans.
Men säker kan man aldrig vara, men jag ser inte vad som kan skada att folk håller ögonen öppna efter mc:n, gör du ?
Citera
2013-08-22, 05:53
Medlem
Polisen har kissat på sig igen

Det här mordet i Trollhättan är bra exempel hur polisen tingsrätten gör INTE sin jobb

Nej jag vill inte betala skatt för att ge poliser lön för dem är inte värda att få lön .

Polisens drag är att Aj skall erkänna sammt vänta på SKL svar

Helgardering .
Citera
2013-08-22, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
...?
Sorry det blev knepigt skrivet kanske.
Jag menade att man kanske kunde kolla efter mc'n där neråt oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in