2013-08-21, 23:33
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgge
Nu var du allt rolig! Oavsett om vi hade fått en ny arena själva eller inte så hade jag aldrig kallat den "Nya Stadion".
Nä men kan fatta vad du menar. Själv skulle jag hellre se att den hette Nacka Skoglunds arena, tex men det går ju inte av flera anledningar. Nya Sös är ju också som en markering att det är vår arena. Skulle aldrig kalla den för tele 2/stockholmsarenan som ni gårdare kör med.
2013-08-21, 23:56
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgge
Får jag bara fråga hur du resonerar när du kallar SA för Nya Söderstadion? Jag som Djurgårdare skulle helt seriöst må dåligt av att kalla SA för "Nya Stadion" eller något liknande. Det är så jävla ovärdigt.

Kanalplan och Johanneshovs IP kallades också för Söderstadion när det begav sig. Så det är tradition. Tror ni att vi ska sluta bara för att några virriga blåränder dykt upp?
2013-08-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Såg denna bilden nyss på Facebook. Ett av mina favorit-tifon någonsin.
Klockrent kreativt.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1209410_215632171926614_1056235026_n.jpg
Fan den kommer jag inte ihåg, när är den ifrån?

Tippar 2006?
2013-08-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Fan den kommer jag inte ihåg, när är den ifrån?

Tippar 2006?
2006-derbyt mot Djurgårn om jag inte missminner mig.
2013-08-22, 00:12
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Kanalplan och Johanneshovs IP kallades också för Söderstadion när det begav sig. Så det är tradition. Tror ni att vi ska sluta bara för att några virriga blåränder dykt upp?

Kalla den för vad ni vill. Men det är ett faktum att det är en arena som inte är bajens, den ägs av skattebetalarna i Stockholm via SGA och är en multieventarena. Jag skulle aldrig förnedra Stadion genom att kalla arenan för nya Stadion. Det är en schysst fotbollsarena det ska medges. Akustiken är bättre än Stadion och det blir en satans volym med endast drygt 10000 i publiken.

Trycket under DIF-Helsingborg var ett av de bästa jag upplevt i allsvenskan och då hade inte ens helsingborg en stor klack. DIF-AIK kommer att bli förjävlig och jag hoppas att det löser sig så att råttjävlarna kan få hela norra. Senast mellan DIF-Häcken så lyckades 10000 besökare att få trumhinnorna att sjunga Mestadels barnfamiljer Är det något de har lyckats med på SA så är det akustiken, jäklar vad det kan låta stundvis.

DIF-AIK? Spelarna kommer att vara märkbart nervösa att gå ut i typ 110 decibel klacksång

Edit:

En liten försmak och samtidigt bra bilder på arenan. Notera bristen på klack från Helsingborg
http://www.youtube.com/watch?v=Nh8F5JmT-b0
Senast redigerad av Lobengula 2013-08-22 kl. 00:43.
2013-08-22, 00:25
Medlem
15Februaris avatar
Jag vågar nog säga att det kommer att slås Svenskt rekord i ljudnivå på en fotbollsarena under derbyt mot djurgårn. Det kommer förmodligen att bli helt sinnessjukt. Kommer att vara många sargade stämband dagen efter.
2013-08-22, 00:28
Medlem
Herrejävlar vad hybrisen tar fart nu.
2013-08-22, 00:33
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Jag vågar nog säga att det kommer att slås Svenskt rekord i ljudnivå på en fotbollsarena under derbyt mot djurgårn. Det kommer förmodligen att bli helt sinnessjukt. Kommer att vara många sargade stämband dagen efter.

Om de löser det så att gnagarna kan få norra så kommer det säkerligen bli så. Två stora klackar på en kompakt halvinnesluten arena. Men även i worst case så kommer det bli öronskydd på för de känsliga.

Sedan vill jag se Martin Hansson som domare
2013-08-22, 00:35
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Herrejävlar vad hybrisen tar fart nu.

Var inte så bitter, chansen finns för DIF-Bajen derbyn nästa år
2013-08-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Var inte så bitter, chansen finns för DIF-Bajen derbyn nästa år
I sådana fall får ni åka ner för upp går inte vi.
Men att påstå att spelarna kommer bli nervösa över den otroliga stämningen (visst lär det vara inramning men de flesta har nog rutin av att ha spelat tidigare derbyn) samt att detta kommer vara den högsta ljudnivån någonsin i Sverige är ju väldigt kryddat.

Nåja, ni som bygger upp förväntningarna och förmodligen endast kommer bli besvikna efteråt. Inte mig emot.

http://www.youtube.com/watch?v=RpzhGWr_uq0/http://www.youtube.com/watch?v=zki-YDrNaY8 Detta går inte att slå i Sverige idag. Inte med den akustiken + inramningen. Sorry.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2013-08-22 kl. 00:46.
2013-08-22, 00:57
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

Inte för att jag egentligen vill det men jag har en pervers dröm om ett kvaldrama mellan DIF-Bajen med två matcher på SA. Det skulle fan vara något. Då kan vi snacka supporterkänslor.

Det kan hända!
2013-08-22, 01:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Men att påstå att spelarna kommer bli nervösa över den otroliga stämningen (visst lär det vara inramning men de flesta har nog rutin av att ha spelat tidigare derbyn) samt att detta kommer vara den högsta ljudnivån någonsin i Sverige är ju väldigt kryddat.

Nåja, ni som bygger upp förväntningarna och förmodligen endast kommer bli besvikna efteråt. Inte mig emot.

http://www.youtube.com/watch?v=RpzhGWr_uq0/http://www.youtube.com/watch?v=zki-YDrNaY8 Detta går inte att slå i Sverige idag. Inte med den akustiken + inramningen. Sorry.

Var nog det han menade
Förövrigt så lät det sådär på Stadion för oss med 6k pers på plats så lite bättre kan du nog skaka fram..
Förresten, visst var ni väl först med växelramsor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in