Citat:
Ursprungligen postat av
TGTN
Kanalplan och Johanneshovs IP kallades också för Söderstadion när det begav sig. Så det är tradition. Tror ni att vi ska sluta bara för att några virriga blåränder dykt upp?
Kalla den för vad ni vill. Men det är ett faktum att det är en arena som inte är bajens, den ägs av skattebetalarna i Stockholm via SGA och är en multieventarena. Jag skulle aldrig förnedra Stadion genom att kalla arenan för nya Stadion. Det är en schysst fotbollsarena det ska medges. Akustiken är bättre än Stadion och det blir en satans volym med endast drygt 10000 i publiken.
Trycket under DIF-Helsingborg var ett av de bästa jag upplevt i allsvenskan och då hade inte ens helsingborg en stor klack. DIF-AIK kommer att bli förjävlig och jag hoppas att det löser sig så att råttjävlarna kan få hela norra. Senast mellan DIF-Häcken så lyckades 10000 besökare att få trumhinnorna att sjunga

Mestadels barnfamiljer

Är det något de har lyckats med på SA så är det akustiken, jäklar vad det kan låta stundvis.
DIF-AIK? Spelarna kommer att vara märkbart nervösa att gå ut i typ 110 decibel klacksång
Edit:
En liten försmak och samtidigt bra bilder på arenan. Notera bristen på klack från Helsingborg
http://www.youtube.com/watch?v=Nh8F5JmT-b0