2013-08-21, 20:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om jag på grund av alkohol inte haft några planer att köra den därifrån innan mordet så hade jag även låtit den stå kvar efter mordet. Eller om jag behövde hjälp att få undan kroppen och ett par kompisar kom till undsättning med bil så skulle jag få svårt att förklara varför mc:n flyttat på sig eller försunnit. Varför flytta den? Det ser väldigt misstänksamt ut om man fått skjuts i bil.

Nåja, du har egentligen inga belägg för att den stått där ända till klockan 14 på söndag. Att en granne har en röd MC är en troligare förklaring.
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Säg att du själv mördat någon och måste åka bil därifrån (för att ta med kroppen) men du åkte dit med MC och den kan du inte ta med dig... Skulle du då lämna den utanför porten så att du eventuellt får en massa frågor av taggade poliser utanför en mordplats eller skulle du inte snarare flytta den kanske bara hundra meter bort? Är det inte osannolikt att han skulle låtit den stå framför porten?

Om AJ hade velat sopa bort spår som säger att han ens inte varit hos IF, så är det dumt att lämna MC:n kvar. Men det är ju inte vad AJ försökt göra. Förmodligen så förstod han att det inte skulle gå att neka till att han varit där. Då behöver det inte vara så konstigt att han låter den stå kvar. Det kan han förklara med att han druckit och inte ville köra hem.

Men om det nu skulle vara så att det finns graverande spår på MC:n som kan binda honom till mordet på Id*, då gör han/dom sig säkert av med den redan under natten.

Men frågan är, hur har MC:n använts för att ha kunnat blivit smittad av sådana graverande spår tro..

Finner inte varför man annars skulle känna att man måste göra sig av med den, eller gömma den för polisen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Om jag på grund av alkohol inte haft några planer att köra den därifrån innan mordet så hade jag även låtit den stå kvar efter mordet. Om jag dessutom behövde hjälp att få undan kroppen och ett par kompisar kom till undsättning med bil så skulle jag få svårt att förklara varför mc:n flyttat på sig eller försunnit. Varför flytta den? Det ser väldigt misstänksamt ut om man fått skjuts i bil.

Varför inte köra i förväg med MCn som förpatrull så att Polisen inte står med kontroll utmed färdvägen ?
Därav blev den smittad och var tvungen att dumpas.
Citera
2013-08-21, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nåja, du har egentligen inga belägg för att den stått där ända till klockan 14 på söndag. Att en granne har en röd MC är en troligare förklaring.

Eftersom det diskuteras varför han eventuellt gjort sig av med mc:n så är det väl okej att komma med rimliga förklaringar till varför den fick stå kvar? Om det nu ens fanns någon mc.
Citera
2013-08-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Varför inte köra i förväg med MCn som förpatrull så att Polisen inte står med kontroll utmed färdvägen ?
Därav blev den smittad och var tvungen att dumpas.

Men om han nu tagit sig till I*a med mc:n och det fanns vittnen till det? Han kan ju inte säga att han tog mc:n, polarna tog kroppen i bilen. Han måste låta mc:n stå kvar eftersom han sagt att han bett om skjuts.
Citera
2013-08-21, 20:38
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Va?? Haha.. Utveckla snälla.
Under första dagen då det gjordes tillslag i flera lägenheter, så gjordes ett hos AJ,s morsa. Hon hotade då med att hoppa från balkongen. Tror fan inte det är mer än andra våningen hon bor på, men skit samma.
Man skulle ju vilja veta hur hennes tankar kring det hela går. Hon har ju tidigare hållt honom om ryggen och verkar ju tycka att han och hans leverne är helt normalt.
Men vad snackar hon om med sina väninnor? Om hon nu har några.
Citera
2013-08-21, 20:40
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Eftersom det diskuteras varför han eventuellt gjort sig av med mc:n så är det väl okej att komma med rimliga förklaringar till varför den fick stå kvar? Om det nu ens fanns någon mc.

Självklart! Rimliga förklaringar är bra. Jag säger inte att din förklaring är orimlig. Jag säger bara att enligt mid är det är rimligare att tro att grannens MC stått där på söndag em. AJ behöver ju dra och inser att han givetvis är eftersökt av polisen ganska snart efter upptäckten av blodet. Han borde då ha försökt ta MC.n ganska tidigt efter dumpningen av kroppen.

Jag betonar att jag inget vet om motorcykeln, bara att jag finner den intressant.
Citera
2013-08-21, 20:42
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Men om han nu tagit sig till I*a med mc:n och det fanns vittnen till det? Han kan ju inte säga att han tog mc:n, polarna tog kroppen i bilen. Han måste låta mc:n stå kvar eftersom han sagt att han bett om skjuts.

Och det var hans första version efter mordet?
Citera
2013-08-21, 20:42
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
Ja lite tårögd blir man över den stackars mannens otur. Gråtfärdig, a la Niagarafallet, hade man blivit om resten av AJs otur i detta fall hade presenterats här.
Dock lämnar jag det därhän..
Fan vad jag vill veta vad du vet
Citera
2013-08-21, 20:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Om AJ var lika blodig som hallen och köket så kan MC'n bra nedblodad. Sånt är svårt att spola bort, många skarvar, etc. Då är det enklare att sänka den i nåt vattendrag t ex.

Där har vi en möjlig anledning. Förmodligen avtryck från hans blodiga kläder. Ytterligare ett dumt beslut taget av herrarna.. Att börja pilla på MC:n, istället för att bara låta den vara kvar vid platsen.

Annan skjuts hade han ju förmodligen tillgång till redan. Dessutom så kunde han ju be någon i sällskapet utan Idablod ta hand om den..
Citera
2013-08-21, 20:45
Bannlyst
Citat:

Det finns inga vittnen till hur han tog sig till Ida som gjort sig till känna i tråden.
Han ljuger förstås till Polisen, och på sedvanligt mördarmanér lider av minnesförlust när frågan kommer om vart mc:n är.
MCn säger han att han kör på en av honom uppgiven roadtrip. Det är också en lögn i så fall, åtminstone att han körde mc:n, för att ha ett alibi till att den fanns tiden efter mordet.

Jag tror att mc:n har blivit smittad och dumpad i plurret någonstans, ev. kördes den redan på mordnatten/morgonen. Rimligtvis inom Quarrels "mördartriangel", med DBs hus i centrum.
Citera
2013-08-21, 20:54
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det finns inga vittnen till hur han tog sig till Ida som gjort sig till känna i tråden.
Han ljuger förstås till Polisen, och på sedvanligt mördarmanér lider av minnesförlust när frågan kommer om vart mc:n är.
MCn säger han att han kör på en av honom uppgiven roadtrip. Det är också en lögn i så fall, åtminstone att han körde mc:n, för att ha ett alibi till att den fanns tiden efter mordet.

Jag tror att mc:n har blivit smittad och dumpad i plurret någonstans, ev. kördes den redan på mordnatten/morgonen. Rimligtvis inom Quarrels "mördartriangel", med DBs hus i centrum.

Kanske, men AJ lär också ha velat gömma sig från polisen ganska snart och då behövt ett fordon att ta sig till Jönköping med... Det är ganska riskfritt, men kanske att han dumpade den en bit före campingen. Det är egentligen det troligaste... som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in