2013-08-21, 20:13
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ponera att MC:n är försvunnen, vad har den varit med om egentligen.. För att den behövdes försvinna. Det finns ju en hel del fågelkvitter om att MC:n lämnades kvar utanför I*as lägenhet. Folk ska ha sett den vara parkerad där på söndagen, och sedan att AJ ska ha hämtat den.

Inte skulle väl AJ våga lämna kvar sin MC på platsen om den vore ett hot för hans oskuld?

Fågelkvitter som inte kvittrar ihop..

Säg att du själv mördat någon och måste åka bil därifrån (för att ta med kroppen) men du åkte dit med MC och den kan du inte ta med dig... Skulle du då lämna den utanför porten så att du eventuellt får en massa frågor av taggade poliser utanför en mordplats eller skulle du inte snarare flytta den kanske bara hundra meter bort? Är det inte osannolikt att han skulle låtit den stå framför porten?
Citera
2013-08-21, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ponera att MC:n är försvunnen, vad har den varit med om egentligen.. För att den behövdes försvinna. Det finns ju en hel del fågelkvitter om att MC:n lämnades kvar utanför I*as lägenhet. Folk ska ha sett den vara parkerad där på söndagen, och sedan att AJ ska ha hämtat den.

Inte skulle väl AJ våga lämna kvar sin MC på platsen om den vore ett hot för hans oskuld?

Det kanske är så enkelt att den har blivit stulen? Det är ju inget konstigt i sig om AJ lämnar mc:n kvar utanför Id*s hus, ber om skjuts då han druckit och hämtar mc:n senare.
Citera
2013-08-21, 20:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

De har fortfarande inte hittat den röda mc'n som var inblandad i en misshandel i jkpg i närheten av campingen ännu, vad har har sett.
Var det den 12 eller 13/7?
Det kan vara anledningen till att den är "försvunnen".
Jag tror personligen AJ's 600 inte användes till thn.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-21 kl. 20:18.
Citera
2013-08-21, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Säg att du själv mördat någon och måste åka bil därifrån (för att ta med kroppen) men du åkte dit med MC och den kan du inte ta med dig... Skulle du då lämna den utanför porten så att du eventuellt får en massa frågor av taggade poliser utanför en mordplats eller skulle du inte snarare flytta den kanske bara hundra meter bort? Är det inte osannolikt att han skulle låtit den stå framför porten?

Han har ju inte förnekat att han varit hos I*a. Inte heller att han druckit. Varför skulle han ta inte kunna låta mc:n stå kvar?
Citera
2013-08-21, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kanske är så enkelt att den har blivit stulen? Det är ju inget konstigt i sig om AJ lämnar mc:n kvar utanför Id*s hus, ber om skjuts då han druckit och hämtar mc:n senare.

Han ber om skjuts för att det finns en hotbild.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17325954.ab
Citera
2013-08-21, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Han ber om skjuts för att det finns en hotbild.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17325954.ab

Ja, det gör det väl om man har druckit och funderar på att köra mc därifrån? Nej, jag vet inte..är det enbart ett rykte att hans kompis varit där och lämnat sprit tidigare under kvällen?
Citera
2013-08-21, 20:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Han har ju inte förnekat att han varit hos I*a. Inte heller att han druckit. Varför skulle han ta inte kunna låta mc:n stå kvar?

Skulle du själv lämna kvar MC utanför en port där du mördat något när det räcker att rulla den hundra meter bort? Visst, det är rattfylla enligt HD dom från i år, men skulle du bry dig om det när du mördat någon.

Dessutom skall det ju bo någon i huset som har just en röd MC enligt tidigare inlägg i tråden idag.

Vittnesmålen om AJ:s MC utanför Id*s port är minst sagt tunna. Jag såg en röd MC vid stationen idag, kan det ha varit hans???
Citera
2013-08-21, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ja, det gör det väl om man har druckit och funderar på att köra mc därifrån? Nej, jag vet inte..är det enbart ett rykte att hans kompis varit där och lämnat sprit tidigare under kvällen?

Det är bara ett av många rykten, nödvändigtvis inte osant.
Citera
2013-08-21, 20:24
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Det är en bortförklaring för att fria hans kompisar från skuld. Den började spridas i lördags.
Citera
2013-08-21, 20:26
Medlem
refsps avatar
Citat:

Om AJ var lika blodig som hallen och köket så kan MC'n bra nedblodad. Sånt är svårt att spola bort, många skarvar, etc. Då är det enklare att sänka den i nåt vattendrag t ex.
Citera
2013-08-21, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Skulle du själv lämna kvar MC utanför en port där du mördat något när det räcker att rulla den hundra meter bort? Visst, det är rattfylla enligt HD dom från i år, men skulle du bry dig om det när du mördat någon.

Dessutom skall det ju bo någon i huset som har just en röd MC enligt tidigare inlägg i tråden idag.

Vittnesmålen om AJ:s MC utanför Id*s port är minst sagt tunna. Jag såg en röd MC vid stationen idag, kan det ha varit hans???

Om jag på grund av alkohol inte haft några planer att köra den därifrån innan mordet så hade jag även låtit den stå kvar efter mordet. Eller om jag behövde hjälp att få undan kroppen och ett par kompisar kom till undsättning med bil så skulle jag få svårt att förklara varför mc:n flyttat på sig eller försunnit. Varför flytta den? Det ser väldigt misstänksamt ut om man fått skjuts i bil.
Citera
2013-08-21, 20:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Meegamind!

Du skrev tidigare i tråden att AJ åkt MC efter mordet till Jönköping. Därefter skulle han enligt dig ha åkt bil till Gränna. Menar du då att MC:n blev dumpad i Jönköping? Blev den kanske slaktad där och delarna spreds på vägen upp till Gränna. Lustigt just att du efter just Jönköping låter AJ byta färdmedel. Jag reagerade på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in