2013-08-21, 19:32
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Dokumentet kring FH:s personutredning. Var hittar jag det?

Tror Sokko postade DBs, sen återgav hen bara det i FHs som avvek från DBs.

FHs tror jag inte blev upplagd.
Citera
2013-08-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Tror Sokko postade DBs, sen återgav hen bara det i FHs som avvek från DBs.

FHs tror jag inte blev upplagd.

Jo båda har funnits i tråden! Frågan är bara var man skall leta för att hitta det inlägget?
Citera
2013-08-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Dokumentet kring FH:s personutredning. Var hittar jag det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag såg inlägg där det diskuterades om IF kan ha dött under transporten, och svarade på det.

Att mord var självklart ansåg "alla" även när Linda C försvann och återfanns. Fastän det skulle ha kunnat vara dråp eller vållande. Utan att jämföra fallen i övrigt (brottsplats och dödsorsak saknades i LCs fall) är det faktiskt inte 100% säkert att domstol - om det går till åtal - rubricerar IFs död som just mord. Mycket tas ut i förskott här.

Igårkväll lade jag ut två dokument; ett rörande DB och ett tilläggsprotokoll om styckmordet i Boxholm. Det kom en drös PM där medlemmar efterfrågade mer. Oklart vilket fall som åsyftades. Jag skriver och delger som sagt fakta i mer än en tråd. I denna tråd fick jag heller inget svar på frågan om frivårdsdokumenten redan hade lagts upp.

Gällde det FH så redogjorde jag igår för det lilla innehållet som avvek från DBs personutredning. Då hans sambo diskuterats här på sistone så kan tilläggas att FH i vart fall 26 juli ansåg att han har en flickvän sedan tre år. Bra uppväxt enligt egen utsago, tre halvsyskon. Slitsam skilsmässa från kvinnan med barnet. Samt det jag skrev igår om hans fysiska problem.

Fråga Sokko, verkar som hen har den men tycker inte det är någon mening att lägga ut då den är väldigt lik DB:s.
Citera
2013-08-21, 19:39
Medlem
Nu Börjar det nästa likna ett nytt M*ts *lm fall.

FH och DB frisläppta och inte råga på det Polisen låter DB lämna landet, för Thailand (Landsflykt).

Verkar ju som att DB,FH och AJ skrattar hela svenska rättssystemet inklusive de anhöriga rak upp i ansiktet. DB har bara otur och allt är slump, en 4-åring ljuger bättre.

AJ lär ju neka hej vilt även om han hade fått ett filmklipp uppvisat där han dödar och hur mycket bevis som än pekar mot han.

Om dessa vidriga människor kommer undan detta bestialiska brott så är det ju fritt fram till mord och då kan vi ju ändå införa civilgarden och låta oss medborgare låta öga för öga tand för tand bli lag.
Om de blir frikända eller på sin höjd får lite milda böter så kan vi ju lika gärna gå tillbaks till 1500-talets rättssystem.

Intressant om de 3 plötsligt skulle försvinna och missing people måste ut och leta. kanske de 3 skulle hittas dumpade någonstans vid en vägbro? Ödets ironi.
Citera
2013-08-21, 19:40
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Fråga Sokko, verkar som hen har den men tycker inte det är någon mening att lägga ut då den är väldigt lik DB:s.

Skulle vilja se den ändå. Hela dokumentet. Får väl se om Sokko ser detta och kan posta det.
Citera
2013-08-21, 19:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag drog, på mycket goda grunder utifrån vad en välinformerad källa berättade, den enda slutsats som var rimlig att dra. Den slutsatsen är nu också bekräftad. Det är skillnad mellan att vräka ur sig vilda teorier och att lägga ihop två och två och få det till fyra. Nu ska även jag ta en kopp kaffe.

Jo. Det finns ju grader i helvetet. Nu säger ju Ass2mouth att AJ påstår att hans MC är stulen. Det i sig är lite anmärkningsvärt att han vet att AJ påstår det. Men det får vi kanske se om det stämmer längre fram. Någon annan härinne som hört detsamma från AJ?

Förresten. Om man lägger ihop två och två, blir inte det just fyra..?
Citera
2013-08-21, 19:43
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo. Det finns ju grader i helvetet. Nu säger ju Ass2mouth att AJ påstår att hans MC är stulen. Det i sig är lite anmärkningsvärt att han vet att AJ påstår det. Men det får vi kanske se om det stämmer längre fram. Någon annan härinne som hört detsamma från AJ?

Förresten. Om man lägger ihop två och två, blir inte det just fyra..?

Jag har fått det kvittrat av två andra fåglar.
Citera
2013-08-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Finns det ngn rapport om bilen är "nyckelkörd eller har fått rattlås sönderslaget / sönderbrutit?

Om ngn brytit låset för att sen tjuvkoppla så tar det ju tid, han "de" gjöra bilstölden realistisk.

Va hans hund döv, den borde ju reagera om det kommer en biltjuv och demolerar rattlås utanför huset, sen startar och kör iväg
.
Om ngn nu "råkat" glömma nyckel i tändlåset så det bara va att åka iväg så är det ett brott i sig att lämna bil med nyckel i tändlåset.

Dom bilarna går inte att tjuvkoppla.
Nyckel eller egen styrbox med inprogrammerad nyckel.

Det krävs väldigt mycket kunskap och till gån till rätt prylar för att stjäla en bil idag.

Det är näst intill endast äldre bilar som stjäls på gammalt hederligt sätt med uppbrutet rattlås och tjyvkopplad tändning. Annars gäller nyckel...
Citera
2013-08-21, 19:49
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
Då har alltså både DBs och AJs fordon "stulits" under en mycket kort tidsrymd. Undrar vad oddsen är för det.

Denne AJ har ju verkligen otur. Först tar någon livet av Ida strax efter att Aj lämnat henne, och drar på så sätt in AJ i detta. Sen blir AJs kompis bil stulen, vilket ser konstigt ut efter som strålkastarljuset - givetvis felaktigt! - har hamnat på Aj. Sedan blir hans mc stulen! Och jag undrar om det inte visar sig att AJs favorittröja blivit förstörd i tvätten och kastad, strax innan han gav sig iväg till Trollhättan. Alltså, när polisen ber honom visa upp den för att kunna fastställa att det inte är hans tröja som eldats upp 500 meter från DBs bostad. Otur, bara otur. I parti och minut.

Ja lite tårögd blir man över den stackars mannens otur. Gråtfärdig, a la Niagarafallet, hade man blivit om resten av AJs otur i detta fall hade presenterats här.
Dock lämnar jag det därhän..
Citera
2013-08-21, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Nu Börjar det nästa likna ett nytt M*ts *lm fall.

FH och DB frisläppta och inte råga på det Polisen låter DB lämna landet, för Thailand (Landsflykt).

Verkar ju som att DB,FH och AJ skrattar hela svenska rättssystemet inklusive de anhöriga rak upp i ansiktet. DB har bara otur och allt är slump, en 4-åring ljuger bättre.

AJ lär ju neka hej vilt även om han hade fått ett filmklipp uppvisat där han dödar och hur mycket bevis som än pekar mot han.

Om dessa vidriga människor kommer undan detta bestialiska brott så är det ju fritt fram till mord och då kan vi ju ändå införa civilgarden och låta oss medborgare låta öga för öga tand för tand bli lag.
Om de blir frikända eller på sin höjd får lite milda böter så kan vi ju lika gärna gå tillbaks till 1500-talets rättssystem.

Intressant om de 3 plötsligt skulle försvinna och missing people måste ut och leta. kanske de 3 skulle hittas dumpade någonstans vid en vägbro? Ödets ironi.
Vad jag har förstått beror frisläppandet av DB och FH på att de inte bedöms kunna försvåra utredningen. De kommer säkert bli åtalade. Men det är lite märkligt att inte DB får reseförbud. Han har ju ingen nära familj kvar, inget jobb och ingen bostad. Vad är det som säger att han återvänder till Sverige och ett åtal? Märkligt agerande av polisen kan jag tycka, men ett reseförbud kanske anses vara ett så stort ingrepp i personens integritet att det måste till att vara misstänkt för ett grövre brott för att det ska meddelas.
Citera
2013-08-21, 19:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Då har alltså både DBs och AJs fordon "stulits" under en mycket kort tidsrymd. Undrar vad oddsen är för det.

Denne AJ har ju verkligen otur. Först tar någon livet av Ida strax efter att Aj lämnat henne, och drar på så sätt in AJ i detta. Sen blir AJs kompis bil stulen, vilket ser konstigt ut efter som strålkastarljuset - givetvis felaktigt! - har hamnat på Aj. Sedan blir hans mc stulen! Och jag undrar om det inte visar sig att AJs favorittröja blivit förstörd i tvätten och kastad, strax innan han gav sig iväg till Trollhättan. Alltså, när polisen ber honom visa upp den för att kunna fastställa att det inte är hans tröja som eldats upp 500 meter från DBs bostad. Otur, bara otur. I parti och minut.

AJ kan till och med ha sådan otur att i samband med att han färdas på sin MC med IF bakpå inne i IF:s lägenhet, så blir de överfallna. Han kidnappas av tjuven tillsammans med MC:n, hans favorittröja slits sönder i situationen, och eldas senare upp. If dör så klart i fallet från MC:n, precis vid den skarpa kurvan från sovrummet ut till köket. Hon förblöder till döds. Under själva kidnappningsfärden ut från lägenheten, vidare in i stan, så lyckas AJ ringa DB och berätta att han befinner sig i en hotfull situation. DB och FH kommer till undsättning. En biljakt upp för berget tar vid. Det slutar med att DB krockar med sin bil. Den börjar brinna. Samtidigt så blir AJ avsläppt av tjuven, som varit hög vid det inledande skeendet, men nu blivit låg.

Det är efter detta som bland annat AJ:s tröja sätts i brand. FH har blivit så uppskrämd av allt detta, så han tar fram sin snuttefilt. Den är blå, och är egentligen ett örngott. AJ tycker FH är mesig, och drar snuttefilten ifrån FH:s händer. FH vågar inte plocka upp den efter detta, för han vill vara med i deras tuffa gäng.

Alltså. Detta är ingen trådsanning. Men jag kan väl också få tycka till över ett eventuellt nytt scenario!
Citera
2013-08-21, 20:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Jag har fått det kvittrat av två andra fåglar.

Ponera att MC:n är försvunnen, vad har den varit med om egentligen.. För att den behövdes försvinna. Det finns ju en hel del fågelkvitter om att MC:n lämnades kvar utanför I*as lägenhet. Folk ska ha sett den vara parkerad där på söndagen, och sedan att AJ ska ha hämtat den.

Inte skulle väl AJ våga lämna kvar sin MC på platsen om den vore ett hot för hans oskuld?

Fågelkvitter som inte kvittrar ihop..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in