2013-08-21, 18:55
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet

Golare har inga polare ? Var det TB som golade i tråden eller på ansiktsboken om att Id@ varit inblandad i nåt rån ??

Det var en annan TB.

Här även för mig att det inte stämde.
Citera
2013-08-21, 18:59
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag ska berätta en san historia! För 15 år sen när jag läste på högskolan, körde jag samtidigt lastbil och hjullastare på ett byggföretag för att fixa ekonomin. En idiot som sålde knark, hade erkänt och berättat vilka som köpte av honom och jag var en av dem! Polisen kom och hämtade mig en dag kl 06.00. I förhör nekade jag att jag hade köpt knark från den killen. En av poliserna (de var 3 stycken som förhörde mig) tog mitt körkort, lade det på bordet och sa så här: Om du inte erkänner, då, skickar vi dig för drogprov, och du missar ditt körkort och kommer att hamna i fängelse. Jag erkände och behåll mitt körkort och fick bara böter. Polisen stod på sina ord. Man kan komma överens med polisen innan det går vidare till åklagare!
du hade bara fått böter även om du inte erkänt, klarat dig helt om urinprovet varit negativt
Citera
2013-08-21, 18:59
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har tidningsutdelaren sagt att det inte fanns blod? Jag trodde bara att han inte har sagt att det fanns blod.

I den mån tidningsbudsuppgiften stämmer så har väl hen sagt att hen inte har sett blod, vilket vi tolkade som att det kunde ha funnits blod. På så vis tycker i alla fall jag att tidningsbudet kan ignorerad då uppgiften varken gör bu eller bä.
Citera
2013-08-21, 19:05
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då kan ju du förelå någon alternativ förklaring till stulen, som AJ kan ha använt inför polisen. Uppbeamad till moderskeppet?

Om dom har frågat honom vart den är så kan han ju bara ha sagt "ingen aning, står sen inte hemma hos mig? Hmpf, märkligt..."

Edit: Såg Ass2mouths inlägg, så kan det ju vara.
Senast redigerad av refsp 2013-08-21 kl. 19:12.
Citera
2013-08-21, 19:08
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag ska berätta en san historia! För 15 år sen när jag läste på högskolan, körde jag samtidigt lastbil och hjullastare på ett byggföretag för att fixa ekonomin. En idiot som sålde knark, hade erkänt och berättat vilka som köpte av honom och jag var en av dem! Polisen kom och hämtade mig en dag kl 06.00. I förhör nekade jag att jag hade köpt knark från den killen. En av poliserna (de var 3 stycken som förhörde mig) tog mitt körkort, lade det på bordet och sa så här: Om du inte erkänner, då, skickar vi dig för drogprov, och du missar ditt körkort och kommer att hamna i fängelse. Jag erkände och behåll mitt körkort och fick bara böter. Polisen stod på sina ord. Man kan komma överens med polisen innan det går vidare till åklagare!

Inget konstigt med det, gäller ju fortkörning och snatteri också. Men det här gäller väl bara enklare förseelser, i den mån ringa narkotikabrott kan tänkas utgöra en sådan?
Citera
2013-08-21, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag vet inte om det är så att jag är otydlig med vad jag vill ha sagt, eller om du läser konstigt.

Jag reagerar inte över att folk har teorier, tror det ena eller det andra. Det tillhör FB.

Jag reagerar på när folk gör sken av att de VET. När de inte vet. Som du gjorde:

Sådant här befläckar tråden och gör den längre än den egentligen behöver vara, för först så blir det en trådsanning, som leder till en massa felaktiga spekulationer hit och dit. Sedan behöver någon påpeka att det inte är en trådsanning. Efter det så ska sen de som fortfarande hävdar att det är en trådsanning argumentera emot. Dessa ska sen motbevisas. Detta anser jag vara väldigt onödigt. Ungefär lika onödigt som att jag själv bär skuld i att förlänga tråden med att påpeka just detta.

Så här sitter jag nu med ett visst självhat och en kopp med bittert kaffe.

Jag drog, på mycket goda grunder utifrån vad en välinformerad källa berättade, den enda slutsats som var rimlig att dra. Den slutsatsen är nu också bekräftad. Det är skillnad mellan att vräka ur sig vilda teorier och att lägga ihop två och två och få det till fyra. Nu ska även jag ta en kopp kaffe.
Citera
2013-08-21, 19:16
Medlem
silbersky007s avatar
jag undrar om polisen också åker på res mål utomlands kanske till warsawa för att ställa lite frågor
kanske även till thailand , vad fan dem har jobbat mycket kanske dax för polisen för ett kort semester med .
Citera
2013-08-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-

http://i42.tinypic.com/xe2xeb.jpg

Hmm.......

FH:s advokat du citerar, DB och AJ på bilden.

Man undrar ju om han tycker det är klyftigt med sin ansiktsutsmyckning nu. Svårt att veta om folk tittar för att de känner igen honom från detta fallet, eller om de bara tittar för han tattuerat ansiktet. Men man kan ju alltid gömma sig i utlandet, svårare att gömma sig från sina tankar dock.
Citera
2013-08-21, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
AJ påstår att hans mc har blivit stulen men att han inte vill anmäla den stulen.
Den är alltså saknad av polisen och, så att säga, stulen enligt AJ.
Då har alltså både DBs och AJs fordon "stulits" under en mycket kort tidsrymd. Undrar vad oddsen är för det.

Denne AJ har ju verkligen otur. Först tar någon livet av Ida strax efter att Aj lämnat henne, och drar på så sätt in AJ i detta. Sen blir AJs kompis bil stulen, vilket ser konstigt ut efter som strålkastarljuset - givetvis felaktigt! - har hamnat på Aj. Sedan blir hans mc stulen! Och jag undrar om det inte visar sig att AJs favorittröja blivit förstörd i tvätten och kastad, strax innan han gav sig iväg till Trollhättan. Alltså, när polisen ber honom visa upp den för att kunna fastställa att det inte är hans tröja som eldats upp 500 meter från DBs bostad. Otur, bara otur. I parti och minut.
Citera
2013-08-21, 19:23
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
FH:s advokat du citerar, DB och AJ på bilden.

Man undrar ju om han tycker det är klyftigt med sin ansiktsutsmyckning nu. Svårt att veta om folk tittar för att de känner igen honom från detta fallet, eller om de bara tittar för han tattuerat ansiktet. Men man kan ju alltid gömma sig i utlandet, svårare att gömma sig från sina tankar dock.

Jag tror inte på någon Thailand-resa. Antingen gömmer han sig på hemmaplan eller så låg det resepengar och en adress i Polen och väntade på honom, ett "tack på förhand" från AJ.

Edit: Han skulle ju alltid kunna joina legionen och få nytt medborgarskap efter några års helvete. ;-)
Senast redigerad av refsp 2013-08-21 kl. 19:25.
Citera
2013-08-21, 19:28
Medlem
meegaminds avatar
Dokumentet kring FH:s personutredning. Var hittar jag det?
Citera
2013-08-21, 19:31
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Någon skrev tidigare i tråden att han vart på behandlingshem. Om han är ren så finns det nog inga hinder för en biologisk pappa att få vårdnaden om sitt egna barn?
Han lär behöva hålla sig ren ett tag innan det kan bli aktuellt. Tvivlar på att han lyckats med det under omständigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in