2013-08-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
http://en.wikipedia.org/wiki/Archaeopteryx
"Mellanform"

Har Archaeopteryx fullt utvecklade fjädrar, eller är det ett mellanting mellan fjädrar och fjäll?
Citera
2013-08-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det har jag gjort. Jag kan inte påstå att det är speciellt övertygande utan mer likt "du kommer möta en lång mörk främling".

Vad tycker du om Daniel kapitel 8, där är det inte vagt när det gäller Grekland och Medo-Persien.
Citera
2013-08-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det är vetenskap. För svårt för dig?
Som sagt... Att du vill vara ovetenskaplig har jag inga problem med. Men jag har dock tänkt poängtera de gångerna du är det... Så som nu.

Jag lägger till dig på Bogomil-listan.
Citera
2013-08-21, 16:38
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Har Archaeopteryx fullt utvecklade fjädrar, eller är det ett mellanting mellan fjädrar och fjäll?

Du får väl plugga på lite?!
Eller, det kan väl inte vara så att du bara är ute efter att diskreditera evolutionsteorin?

Det handlar inte heller bara om fjädrar/fjäll. Det finns mycket annat som bevisar att dagens fåglar faktiskt ÄR dinosaurier.
Citera
2013-08-21, 16:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jag kommer i gott sällskap.
Citera
2013-08-21, 16:42
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Jag är konfunderad??

Är det listan på de män som haft tantrasex flera timmar i sträck, eller är det listan på "debattörer" som pekar ut vart du misslyckas som debattör/vetenskapsman??
Citera
2013-08-21, 16:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är konfunderad??

Är det listan på de män som haft tantrasex flera timmar i sträck, eller är det listan på "debattörer" som pekar ut vart du misslyckas som debattör/vetenskapsman??

Bra fråga, för tantra är ju egentligen en religion .... så LITE 'helig' är jag åtminstone i det sammanhanget.
Citera
2013-08-21, 17:27
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelknight
Bortsett från de som föds i en religiös familj så är det nästan uteslutande psykiskt svaga personer som söker sig till religioner. De söker tröst och en mening med livet/liv efter döden o.s.v. Är du ful, fet och fattig så kan du gå till kyrkan och få veta att du är lika värdefull och gud älskar dig precis lika mycket som han älskar Paris Hilton!

Jag vill även påstå att bristande intelligens påverkar sättet du hanterar kriser i livet. Om smarte Harald får cancer så kanske ha önskar att han kunde tro på en Gud, men tyvärr kan han inte lura sig själv. Medans Alfred, som inte är den vassaste kniven i lådan, inte alls har några problem med att tro på en gud, så lätt manipulerad och naiv som han är!
Jag skulle vilja hålla med dig om allt men det sista om intelligens kan ofta stämma men inte alltid. Inte för att låta som en psykopat men jag skulle se mig själv som smart(vad man nu menar med smart..) och jag låter också förståelse för andra människor hamna i facket smart..

Till saken, jag tror inte på gud till 100% och avfärdar oftast religion som påhittat skit även om jag gillar vissa sidor av Koranen och Bibeln (hur man vill behandla folk med kärlek osv). När jag mår dåligt eller bara sitter och filosoferar så kommer jag alltid fram till att religion är bullshit med så mycket vetenskaplig fakta på bordet men samtidigt i vissa tillfällen så kan jag känna att det "måste finnas något" större väsen. Och jag har bett till gud (bara viskat"snälla gud, hjälp mig" med händerna i kors ibland) ett fåtal gånger i mitt liv.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här men jag har alltid känslan av att NÅGOT finns. Men jag håller nästan alltid med ateister i diskussioner med religiösa.
Citera
2013-08-21, 17:31
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Du får väl plugga på lite?!
Eller, det kan väl inte vara så att du bara är ute efter att diskreditera evolutionsteorin?

Det handlar inte heller bara om fjädrar/fjäll. Det finns mycket annat som bevisar att dagens fåglar faktiskt ÄR dinosaurier.
Man ser dessutom på kroppsrörelser på vissa fåglar att de är sjukt lika dinosaurier..

Lite som att kolla på en vanlig ute katt jaga möss, man ser att de är besläktade med stora kattdjur som tex tigern.

Kanske var en dum liknelse haha.
Citera
2013-08-21, 17:33
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag vet inte vad jag vill säga med det här men jag har alltid känslan av att NÅGOT finns.

Det har faktiskt jag också ibland. Men - och här blir det väldigt lustigt - det är faktiskt en del av sjukdomsbilden jag har.

Man kan nästan säga att jag blir lite religiös när jag är som allra sjukast och minst rationell.
Make of it what you want
Citera
2013-08-21, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Man ser dessutom på kroppsrörelser på vissa fåglar att de är sjukt lika dinosaurier..

Lite som att kolla på en vanlig ute katt jaga möss, man ser att de är besläktade med stora kattdjur som tex tigern.

Kanske var en dum liknelse haha.
Hmmm...du menar att fåglarna rör sig som animeringarna i Jurassic Park?
Citera
2013-08-21, 18:03
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Hmmm...du menar att fåglarna rör sig som animeringarna i Jurassic Park?
Jag syftade kanske inte just på den filmen men jag svarar ändå ja då forskare på något sätt fått reda på ungefär hur dom gick och rörde sig men det är väl också teorier då man vet hur deras tår ser ut och hur lång halsen var osv, då skapar men en trolig bild på hur hur den specifike dinosaurien gick och rörde sig? Och jag är rätt säker om inte väldigt säker på att de som gjorde animationerna etc i Jurassic Park gick för dessa teorier.

Men jag är inte så påläst så rätta mig om jag har fel.

Rörig förkl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in