2013-08-21, 17:15
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det tycks snarare som att polisen vill ha fatt i den där hojen, att de inte vet vart den är.

Jag är inte så säker på det. Polisen har varit väldigt förtegna om fordon överhuvud taget. Dom var snabba att ta hand om DBs utbrända bil men det dröjde drygt en månad innan de uppgav att den använts i samband med brottet, vilket iofs kan ha med SKL analyser att göra. Jag har svårt att se något motiv för att AJ ska göra sig av med hojen.
Citera
2013-08-21, 17:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag är inte så säker på det. Polisen har varit väldigt förtegna om fordon överhuvud taget. Dom var snabba att ta hand om DBs utbrända bil men det dröjde drygt en månad innan de uppgav att den använts i samband med brottet, vilket iofs kan ha med SKL analyser att göra. Jag har svårt att se något motiv för att AJ ska göra sig av med hojen.

Infon kommer från ass2mouth och är i så fall den ende mig veterligen som skulle kunna utveckla angående hojens vara eller icke vara borta och om den letas efter av polisen.

Personen har skrivit annat i tråden som känns trovärdigt.
Citera
2013-08-21, 17:22
Medlem
Att AJ skulle ringa någon i Grästorp som för övrigt skulle upp och jobba är Bullshit, dels kunde han tagit MCn direkt, eller så hade han i normala fall traskat 700 meter hem och sovit hos sin mor
Hotbild eller inte så hade han gjort så Eller så är det flockdjuret i honom som gör att han måste ringa och väcka två i Grästorp pga hotbild
Dessa herrar berättar sanningen, men vrider på den en aning
Hotbild skulle kunna finnas pga AJ retat upp PT på telefon, så där passerar de lögndetektorn
DB och FH befann sig utanför BP för att hämta AJ, även där passerar de lögndetektorn
AJ har befunnit sig hos BO under natten, helt korrekt enligt lögndetektorn
Bilen blev stulen, där skulle DB klara testen om AJ skämtsamt säger, jag snor/stjäl din bil sen
Så i stort sett finns ALLT där, nu saknas bara foto när GM utför brottet, eller vad behövs för att sätta dit GM? Ha ha, så tragiskt att MGM klarat sig så länge

Sen skulle nog 2av dessa 3 pajjsare klara lögndetektorn ändå, kroniska LÖGNARE som de är

Får inte detta fallet ett vettigt slut, så är det sedan fritt fram med mord osv. Om det inte finns bildbevis eller vittne till händelsen , en otäck framtid

Golare har inga polare ? Var det TB som golade i tråden eller på ansiktsboken om att Id@ varit inblandad i nåt rån ??
Citera
2013-08-21, 17:24
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Om man tänker sig att DB:s statusuppdatering är gjord efter det att AJ redan har hämtats blir tidsmarginalerna mer realistiska!

Brottet begås direkt efter Id*a samtal med PT (runt ca 00.30), AJ kontaktar DB direkt efter och ber honom komma och hämta upp honom, DB kommer i sällskap med FH till adressen runt ca 01.15 och trion åker mot GSTP och anländer dit runt 01.45 (då har DB en halvtimma på sig att göra sin statusuppdatering), AJ lånar bilen och återvänder ganska direkt till THN dit han återvänder runt 02.15-02.25, han låser upp porten (med BO:s nycklar som han har haft med sig) och lägger entrèmattan på plats för att dörren inte skall gå i lås! Han börjar röra sig mot bilen igen för att backa denna närmare porten och möter då vittnet som påstås ha sett AJ utanför dörren vid 02:30, när vittnet är utom synhåll backar han snabbt bilen fram till porten och öppnar bakluckan, tar sig upp i lägenheten igen och släpar snabbt ner BO till bilen, stänger bakluckan och drar iväg! Då är klockan ca 02.45.

Varför kommer FH med om det bara handlar om att hämta upp AJ? Enligt AB intervjun (som jag egentligen fäster någon tilltro till) säger DB: "Jag körde bilen senast under natten mellan lördag och söndag, sedan parkerade jag den hemma." Det kan ju vara vid en senare tidpunkt då bilen skulle brännas, men i alla fall kvarstår frågan: varför FH?
Citera
2013-08-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Bevisningen mot DB och FH är bl a mobilmastningar, eller det har stått mastningar, mobiltrafik - har en alternativ GM släpat runt på deras mobiler under natten då?

Självklart inte. Däremot vet man (vi) inte när brottet begicks. Att de rört sig i vissa områden vet man. Om detta överensstämmer med de tider då brottet begicks vet man dock inte (vad vi vet). Vi vet heller inte vilka platser deras mobiler spårats till. Är de spårade till fyndplatsen (kroppen) och den utbrända bilen så är det naturligtvis betydligt svettigare än om de mastats till lägenhet och DBs hem.
Citera
2013-08-21, 17:27
Medlem
Wagner67s avatar
Citat:
Om man tänker sig att DB:s statusuppdatering är gjord efter det att AJ redan har hämtats blir tidsmarginalerna mer realistiska!

Brottet begås direkt efter Id*a samtal med PT (runt ca 00.30), AJ kontaktar DB direkt efter och ber honom komma och hämta upp honom, DB kommer i sällskap med FH till adressen runt ca 01.15 och trion åker mot GSTP och anländer dit runt 01.45 (då har DB en halvtimma på sig att göra sin statusuppdatering), AJ lånar bilen och återvänder ganska direkt till THN dit han återvänder runt 02.15-02.25, han låser upp porten (med BO:s nycklar som han har haft med sig) och lägger entrèmattan på plats för att dörren inte skall gå i lås! Han börjar röra sig mot bilen igen för att backa denna närmare porten och möter då vittnet som påstås ha sett AJ utanför dörren vid 02:30, när vittnet är utom synhåll backar han snabbt bilen fram till porten och öppnar bakluckan, tar sig upp i lägenheten igen och släpar snabbt ner BO till bilen, stänger bakluckan och drar iväg! Då är klockan ca 02.45.

Fast då är tidningsutdelarens vittnesmål om avsaknad av blod i farstun på morgonkvisten ej korrekt.
Citera
2013-08-21, 17:28
Medlem
Glöm inte att polisen vallat DB och FH ända bort till Grästorp för att höra hur de kört och deras historier går inte ihop. Denna berättelse skall givetvis lägga rökridå över färden med kroppen, men om de skall hinna med en sådan tur så blir tiden ännu knappare för AJ att åka tillbaka till BP ensam...
Citera
2013-08-21, 17:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Att AJ skulle ringa någon i Grästorp som för övrigt skulle upp och jobba är Bullshit, dels kunde han tagit MCn direkt, eller så hade han i normala fall traskat 700 meter hem och sovit hos sin mor
Hotbild eller inte så hade han gjort så Eller så är det flockdjuret i honom som gör att han måste ringa och väcka två i Grästorp pga hotbild
Dessa herrar berättar sanningen, men vrider på den en aning
Hotbild skulle kunna finnas pga AJ retat upp PT på telefon, så där passerar de lögndetektorn
DB och FH befann sig utanför BP för att hämta AJ, även där passerar de lögndetektorn
AJ har befunnit sig hos BO under natten, helt korrekt enligt lögndetektorn
Bilen blev stulen, där skulle DB klara testen om AJ skämtsamt säger, jag snor/stjäl din bil sen
Så i stort sett finns ALLT där, nu saknas bara foto när GM utför brottet, eller vad behövs för att sätta dit GM? Ha ha, så tragiskt att MGM klarat sig så länge

Sen skulle nog 2av dessa 3 pajjsare klara lögndetektorn ändå, kroniska LÖGNARE som de är

Får inte detta fallet ett vettigt slut, så är det sedan fritt fram med mord osv. Om det inte finns bildbevis eller vittne till händelsen , en otäck framtid

Golare har inga polare ? Var det TB som golade i tråden eller på ansiktsboken om att Id@ varit inblandad i nåt rån ??

Har det ens använts någon lögndetektor? Det tror jag knappast.
"Herrarna" som du vill kalla dom ( jag tänker andra ord) har ju hämtat AJ på annan plats enligt egen utsago så skulle nu en lögndetektor varit inblandad så skulle de förmodligen inte klara sig på den punkten.

Jag har inte läst något om att Id@ skulle varit delaktig i ngt rån? Var har du läst det?
Citera
2013-08-21, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner67
Fast då är tidningsutdelarens vittnesmål om avsaknad av blod i farstun på morgonkvisten ej korrekt.
Har tidningsutdelaren sagt att det inte fanns blod? Jag trodde bara att han inte har sagt att det fanns blod.
Citera
2013-08-21, 17:33
Medlem
Vbg1972s avatar
Finns det ingen som har uppgifter om vad AJ,s morsa har att säga om det? Hon var ju beredd att hoppa från balkongen när polisen knackade på dörren första rundan de letade efter AJ.
Känns ju inte som något man gör utan rejäl ångest över något.
Jag tror ju inte att hon på något sätt är inblandad, men att höra hennes funderingar kring saken hade varit intressant.
Citera
2013-08-21, 17:33
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner67

Jag tror att tidningsutdelaren inte längre är vittne. Enligt tidigare i tråden har han blandad ihop adresserna. Det finns ett annat vittne som påstår sig ha sett blodet tidigt på morgonen (om inte minnet sviker mig, mellan 02.30 och 03.30) utan att bry sig om det, men det är kanske ett troll.
Citera
2013-08-21, 17:34
Medlem
Wagner67s avatar
Kod:
Har tidningsutdelaren sagt att det inte fanns blod? Jag trodde bara att han inte har sagt att det fanns blod.
Det är vad jag förstår ej fastställt, för oss i tråden, vad tidningsutdelaren sagt. Om han sagt att det inte fanns blod i trapphuset eller om han inte uppfattat att det fanns blod i trapphuset tyder det väl ändå på en minskad möjligheten att det fanns blod i trapphuset på morgonen eller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in