2013-08-21, 13:27
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Vad har hänt hunden?

Hunden attackera den person som tog hand om hunden medans DB inte var hemma och det sluta att dom avlida hunden på plats för att hundvakten fick rätt så "grova" skador.
Citera
2013-08-21, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Död och begraven såvida inte tråden ljuger.

Ingen här som bor i Lindome och har sett DB? Var är FH? Också hos mamma eller hos flickvännen ST?

Flickvännen får vi nog titulera som fd, hon lär packat väskan dagarna efter FH häktades.
Så ensam lär han vara, i deras lgh eller möjligtvis i rucklet i Salstad.
Kul och gå till jobbet i morse för FH, vart var det han jobbade ?
Citera
2013-08-21, 13:34
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I Aftonbladet stod det "men om det inte finns något reseförbud så ska jag åka iväg..."

Editet fetade är mitt

Edit igen: Vet inte hur en smiley letade sig in...

åh tankte inte på det... du gav mig hopp. Låt oss hoppas att inte polisen førstør det før mig!
Citera
2013-08-21, 13:41
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Flickvännen får vi nog titulera som fd, hon lär packat väskan dagarna efter FH häktades.
Så ensam lär han vara, i deras lgh eller möjligtvis i rucklet i Salstad.
Kul och gå till jobbet i morse för FH, vart var det han jobbade ?

Är det sanning eller stämmer det. Någon boende där som vet? Någon i tråden har skrivit att FH jobbar som personlig assistent. Åt vem? Behöver inte han prata ut i tidningen och åka till Thailand och vila upp sig?
Citera
2013-08-21, 13:50
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta lite nu... jag medger att jag inte slaviskt följt tråden under någon vecka, pga internetproblem, men på vilket sätt supportrar K.R AJ???

Hon har gillat hans senaste förvirrade status på Facebook, fullt utav utav och häxor.
Citera
2013-08-21, 13:52
Medlem
Det blir nog RDY's klädfynd som slutligen avgör det här!

CITAT:
"I fredags fick han ett preliminärt resultat av obduktionen av kvinnan, men det gav inget klart svar om dödsorsaken.

- Det är magert och vi får avvakta den fortsatta undersökningen, sa Haraldsson.

På onsdagen har han ingen nytt att tillägga. Däremot betraktar han fortfarande de fynd som gjordes i skogen, bland annat klädrester på en eldningsplats, som "väldigt intressanta".

- Enligt mitt sätt och se det, säger han."

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1947751-misstankt-aker-utomlands-nya-forhor-med-36-aringen
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-21 kl. 13:56.
Citera
2013-08-21, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det blir nog RDY's klädfynd som slutligen avgör det här!

"I fredags fick han ett preliminärt resultat av obduktionen av kvinnan, men det gav inget klart svar om dödsorsaken.

- Det är magert och vi får avvakta den fortsatta undersökningen, sa Haraldsson.

På onsdagen har han ingen nytt att tillägga. Däremot betraktar han fortfarande de fynd som gjordes i skogen, bland annat klädrester på en eldningsplats, som "väldigt intressanta".

- Enligt mitt sätt och se det, säger han."

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1947751-misstankt-aker-utomlands-nya-forhor-med-36-aringen

Jag tänkte precis samma tanke. Det blir kanske ett avgörande indicie, ev. ihop med MCn.

Att en bil kan stjälas, visst, men att en MC försvinner (om det är sant) är väl mycket.
Toppas det av RDYs fynd så nära DBs bostad så blir det bara för mycket.
Ihop med diverse ändrade efterhandskontruktioner av MGM faller all trovärdighet.

Så även om kroppen inte binder GM, är läget gott.

RDY fan club tillhör jag.
Citera
2013-08-21, 14:18
Medlem
Jag tycker det är illavarslande att SKL inte kan fastställa dödsorsaken.
Citera
2013-08-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Jag tycker det är illavarslande att SKL inte kan fastställa dödsorsaken.

Inte SKL.
Rättsmedicin.

Det är inte avgörande med dödsorsak så länge det finns annat som binder GM.
Citera
2013-08-21, 14:24
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
AJs motorcykel är, enligt välunderrättade källor i tråden, "borta" och förmodligen hävdar AJ att den är stulen. Hur skulle han annars förklara för polisen att den är borta? Exakt dag för "försvinnandet" vet jag inte men det måste vara innan han anmälde sig själv första gången.
Jag har läst alla inlägg i tråden från dess början och jag har endast sett regelbundna spekulationer om MC:n, helt utan underbyggnad. Så, om inte du har mer att tillägga, så tycker jag vi sorterar in ditt inlägg bland de övriga. Ok?

"Enligt välunderrättade källor" är väl som man säger när man inte vet hur det är?
Citera
2013-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vi är många som tror honom och dig! "En random snubbe ..." låter som min lillebror (fast han är inte i denna tråden).

Det kan ju vara så att DB har erkänt sin delaktighet i skyddande av brottsling men inte vill fronta med detta och därför går han ut i AB i tron att läsarna tror att allt som står där är sant.

Jag tycker mest han är idiotisk som går ut i aftonbladet om han sen skulle bli dömt, då har det varit rent skitsnack bara.
Citera
2013-08-21, 14:32
Medlem
Någon som kan förklara en sak för mig?

Hur kan det komma sig att vissa bevis räcker till häktning X antal veckor men samma bevis inte räcker för vidare häktning sen? Har du blivit häktad på vissa bevis en gång så borde dessa bevis ju räcka för vidare häktning också annars borde du inte blivit häktad från första början om de vore så pass svaga att det inte räcker för omhäktning. Eller hur tänker åklagare/rätten i ett sådant läge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in