2013-08-20, 22:11
Medlem
Läste i någon artikel att polisen inte skulle veta vart man var även om man var inom deras radar. I tidigare spel så har ju polisen vetat exakt var man var hela tiden. Men nu ska det tydligen bli bättre!

Det kommer nog bli lite som i filmen Drive. Där man t.ex måste köra in bilen under en bro för att inte bli upptäckt av helikoptern.
2013-08-20, 22:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Har alltid tyckt det varit sjukt mycket roligare att köra bil i tidigare GTA när det regnar, främst IV då man inte kan stanna lika snabbt/sladda åt sidan med mindre kontroll av bilen. Blir lite mer spännande då, dock skulle det bli ett irriterande moment ifall man skulle fastna stup i kvarten under uppdrag om man nu skulle köra med en sportbil offroad när det regnar.

Att köra offroad i IV är även det störtskönt, typ ner i vattnet så att man precis kommer upp igen

Varför har du satt mitt inlägg som spoiler?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Clowny
Läste i någon artikel att polisen inte skulle veta vart man var även om man var inom deras radar. I tidigare spel så har ju polisen vetat exakt var man var hela tiden. Men nu ska det tydligen bli bättre!

Det kommer nog bli lite som i filmen Drive. Där man t.ex måste köra in bilen under en bro för att inte bli upptäckt av helikoptern.

Japp, i Gta V så ska du kunna gömma dig från polisen hur nära du än är en polis, med förutsättningen då att polisen inte ser dig, hoppas verkligen att det funkar också och att det inte är ett tomt löfte från Rockstar.

Så har en polis springande efter dig så ska du i praktiken kunna stanna upp, slå ner polisen och sedan springa vidare vilket sinkar polisen, lyckas du sen springa runt ett hörn och gömma dig så ska inte polisen kunna hitta dig per automatik som i föregående spel, låter skönt tycker jag
2013-08-20, 22:28
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Hatar att läsa långa texter om och om igen, typ som folk citerar OP tio ggr med oneliners, dock kunde jag lika med skippat att citerat dig

Finns det någon bekräftad information om att Rockstar utvecklat spelet främst för PS3 respektive 360'in? Kommer ihåg att IV hade fps drops på PS3 när det släpptes.
2013-08-20, 22:28
Medlem
beerklunkers avatar
För längesen så läste jag att polisen skulle gå ut med riktigt signalement på radion (alltså så som du är klädd och ser ut)
Stämmer eller bara skitsnack?
2013-08-20, 22:43
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
För längesen så läste jag att polisen skulle gå ut med riktigt signalement på radion (alltså så som du är klädd och ser ut)
Skulle vara konstigt om det inte gjorde det, främst för att själva delen att byta kläder inför varje "rån" etc. är en big deal i spelet.

Dom har iallafall nämnt att hela polisjakten skulle vara ändrar så att man till exempel skulle kunna undkomma polisen även om man är inom "cirkeln", då kanske kan man byta kläder för att bli av med dom?
2013-08-20, 22:52
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Skulle vara konstigt om det inte gjorde det, främst för att själva delen att byta kläder inför varje "rån" etc. är en big deal i spelet.

Dom har iallafall nämnt att hela polisjakten skulle vara ändrar så att man till exempel skulle kunna undkomma polisen även om man är inom "cirkeln", då kanske kan man byta kläder för att bli av med dom?
Om man gör ett rån iklädd maskerna som vi alla sett bilder på så kan man efteråt slänga dem för att bli av med en "wanted-level".
2013-08-20, 22:57
Medlem
Har R* sagt något om civilpoliser den här gången? Ja tycker de vore kul om man kör in i en bil lite grann, vilket man gör mest hela tiden, och kanske 1/30 gånger man gör det så är det en civilare som plötsligt börjar blinka blått och rött samt startar sirenera
2013-08-20, 23:15
Medlem
Citat:
Började fundera på möjligheterna nu när vädret i Gta V ska vara ordenligt uppgraderat från tidigare spel, att tex regn och vind kommer att påverka ens flygplan är ju riktigt roligt.
På tal om väder. Kunde det bli värmevågor i GTA SA eller är min dator buggig?
Citat:

Japp, i Gta V så ska du kunna gömma dig från polisen hur nära du än är en polis, med förutsättningen då att polisen inte ser dig, hoppas verkligen att det funkar också och att det inte är ett tomt löfte från Rockstar.

Så har en polis springande efter dig så ska du i praktiken kunna stanna upp, slå ner polisen och sedan springa vidare vilket sinkar polisen, lyckas du sen springa runt ett hörn och gömma dig så ska inte polisen kunna hitta dig per automatik som i föregående spel, låter skönt tycker jag
Låter fett nice. Hoppas att man inte kan se polisen på kartan som i IV.
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Varför inte? Jag kan tänka mig att radiosändningen kan avbrytas när man har 3 eller fler stjärnor för ett brådskande meddelande från polis/militär.
2013-08-21, 00:52
Medlem
Nihennas avatar
Så länge de inte använder samma "radarsystem" a la GTA4 när det gäller polisjakter att de slutar jaga en om man är utanför den där cirkeln så är jag nöjd.
Nu vet jag inte hur det har funkat i tidigare spel och det hela kan ha varit en placebo-effekt att man har mindre väg till anonymitet pga. att radarn är synlig i 4an men jag vill verkligen kunna jagas i evigheter ute på landet och egentligen bara kunna skaka av mig polisen med stunts som att hoppa med en cross från en klippa som var en av mina favoritsysselsättningar i San Andreas.
2013-08-21, 01:13
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så länge de inte använder samma "radarsystem" a la GTA4 när det gäller polisjakter att de slutar jaga en om man är utanför den där cirkeln så är jag nöjd.
Nu vet jag inte hur det har funkat i tidigare spel och det hela kan ha varit en placebo-effekt att man har mindre väg till anonymitet pga. att radarn är synlig i 4an men jag vill verkligen kunna jagas i evigheter ute på landet och egentligen bara kunna skaka av mig polisen med stunts som att hoppa med en cross från en klippa som var en av mina favoritsysselsättningar i San Andreas.
Håller med till viss del, men då kan du ju faktist bara fixa så att du får 4+ stjärnor, då är det ganska svårt att fly om man inte gör något väldigt drastiskt.
2013-08-21, 01:25
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckade
Det är det visst! "Prefer to self medicate?
Att cykla och röka samtidigt syftade jag på.
Vore rätt så otroligt.
2013-08-21, 06:48
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
På tal om väder. Kunde det bli värmevågor i GTA SA eller är min dator buggig?

Låter fett nice. Hoppas att man inte kan se polisen på kartan som i IV.

Varför inte? Jag kan tänka mig att radiosändningen kan avbrytas när man har 3 eller fler stjärnor för ett brådskande meddelande från polis/militär.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Det fanns, men är mitt minne rätt så såg det bara väldigt fult ut

Jag är ganska säker på att Rockstar har gått ut med att när det kommer till poliser så kommer radarn att vara densamma som i Gta IV med undantaget att du nu kommer att kunna gömma dig ifrån polisen inom radarn samt att radarn är mer detaljerad än innan, du kommer numera kunna se konturerna av insidan av ett hus som du gått in i osv
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-21 kl. 07:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in