Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Angående den än en gång uppblossande diskussionen om fläckarna på ödehusets golv i själva verket är en text så har jag nu hört så många olika förslag om vad där egentligen står, att OM det visar sig att det verkligen är mördaren som försökt skriva något så kommer jag att vända mig till kriminalvårdsanstalten eller rättspsykenheten vederbörande hamnar på och föreslå att han får gå en kurs i
kalligrafi.
Ja, det är en för jäkla dålig handstil i så fall. Men vi får väl ta med i beräkningen att det har hänt en del efter den skulle skrivits, förruttnelse, tekniska undersökningar och annat. Jag har hur som helst suttit och rattat med bilden för att försöka få fram nåt tydligt men mitt intryck är att den presumtiva texten försvinner när man skärper kontrast m.m. Något proffs på bildhantering är jag verkligen inte ska tilläggas, men gissar att många andra och betydligt mer kunniga har gjort försök och gått bet.
Sen tycker jag att placeringen av den påstådda texten är konstig. Vill man meddela nåt verkar det opraktiskt att skriva närapå under kroppsdelarna och i ett trångt utrymme mellan dem och väggen. Sammanfattningsvis ser jag ingen anledning att revidera min uppfattning att det inte existerar nån text.
För övrigt känns det som det finns ett mönster i tråden. När inga nya uppgifter presenterats på ett tag börjar spekulationerna rinna iväg och spola fram gamla teorier om satanister, konspirationer och karatefamiljer.