2013-08-20, 17:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
http://schlangekraft.tumblr.com/post/57641129547/fun-in-the-woods 2. öhhh... hörrni... kolla den här bilden!! kommer ni ihåg inlägget där någon hittade ben uppe på berget?! och schlangekraft hade "roligt i skogen" ?? vad tror ni?. nån som driver med oss på ett jävligt makabert sätt?!

Skärp dig nu för f-n.

Vad har några benbitar med styckningen av VB att göra? Inget på den bilden tyder på något samband öht.
Citera
2013-08-20, 18:16
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
http://schlangekraft.tumblr.com/post/57641129547/fun-in-the-woods 2. öhhh... hörrni... kolla den här bilden!! kommer ni ihåg inlägget där någon hittade ben uppe på berget?! och schlangekraft hade "roligt i skogen" ?? vad tror ni?. nån som driver med oss på ett jävligt makabert sätt?!

Makabert intresse...(!)
Citera
2013-08-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Skärp dig nu för f-n.

Vad har några benbitar med styckningen av VB att göra? Inget på den bilden tyder på något samband öht.
hallååååå!! är det nån hemma!!! vad jag menade var att någon har haft roligt och placerat ut benbitar från djur (älg mest troligt) för att någon ska hitta dom och lägga ut bilder på tråden!! och vederbörande lyckades!! om du har hängt med så vet du också att det blev ett himla skrivande om benbitarna!. det var t.o.m en kirurg som dementerade att det skulle komma från en människa!! vad fan är det med er? läs och häng med i tråden för f-n!!
Citera
2013-08-20, 19:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Hittade många inlägg om detta. Bl.a. dessa ovan. KJ hade väl någon koppling till dem? Var han medlem på deras sida eller hade han dem som "likes" eller vad var det nu. Han kanske blivit manipulerad på något sätt eller ville visa någon något.

Kopplingen till fallet är att vederbörande besökt det gula huset och fotat det invändigt och utvändigt, dessutom beskrivit stämningen där i förskönande ordalag.
Citera
2013-08-20, 19:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
/.../ Bilden verkar vara en resa utomlands med kollegor från hennes jobb.
Om du syftar på den här bilden så är den tagen vid Times Square, Manhattan, NY: AN med sina två döttrar samt gissningsvis sina föräldrar:
http://i.imgur.com/BaobY30.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Eftersom polisen inte med säkerhet kan pricka in tid för dödsfallet så är ett alibi ganska svårt att säkerställa.
De oskyldiga bör ha alibi för tiden mellan 4/5-16.00 - 5/5... Var de så att vb skulle ngnstans efter kj så kan det ju vara så att hon blev mördad mycket senare än vad vi tror...
Exempelvis att hon fått nyckeln till en lägenhet ngnstans, där hon skulle möta ngn senare?
Detta kan ju kanske poliserna se med mobiltrafik? Så svar får vi kanske senare hur telefonen rört sig.
De oskyldiga bör i vart fall inte ha VB:s blod i bagaget - om det inte planterats. - Och adressen får vi kanske i något av de raderade meddelanden man nu försöker återskapa - men av "integritetsskäl" försummade i början av utredningen.

I sammanhanget bör observeras att mt och hans bil var helt utan uppsikt 4 maj kl. 16:00 - 8 maj okänd förhörstid.

Det är väl heller inte omöjligt att VB sms:at mt före "hämtningen" (hur många sms?), men att det dragit ut på tiden, alt. att mt uppgav sig inte hinna varpå VB kan ha begett sig i väg på ett träningspass någonstans inom fritidsområdet, Sävast. Hon kan t ex ha överenskommit med mt om att han skulle plocka upp henne där - men blev så irriterad över att han inte dök upp att hon sms:ade en annan person. - Vad säger mobilpejlingar och raderade sms om saken..?
Citera
2013-08-20, 19:52
Medlem
Namibia1s avatar
Kanske det är hans dator som dom går igenom
http://schlangekraft.tumblr.com/

Det var ett tag sedan han skrek efter uppmärksamhet.
Men det lär väl komma något pip från det hållet snart om han inte nöjer sig med dagens funderingar.

Ang hans dator så är det trots all ett tag sedan han skrev något inlägg på bloggen.
Senast redigerad av Namibia1 2013-08-20 kl. 19:54.
Citera
2013-08-20, 20:00
Medlem
MrFolds avatar
Angående den än en gång uppblossande diskussionen om fläckarna på ödehusets golv i själva verket är en text så har jag nu hört så många olika förslag om vad där egentligen står, att OM det visar sig att det verkligen är mördaren som försökt skriva något så kommer jag att vända mig till kriminalvårdsanstalten eller rättspsykenheten vederbörande hamnar på och föreslå att han får gå en kurs i kalligrafi.
Citera
2013-08-20, 20:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Men det lär väl komma något pip från det hållet snart om han inte nöjer sig med dagens funderingar.

Ang hans dator så är det trots all ett tag sedan han skrev något inlägg på bloggen.
Det var väl en "gammal dator" dom gick igenom, tror inte skräckbildsmannen kör på en gammelburk. Kan det vara en gammal (utjänad) som KJ haft i källaren eller hos föräldrarna kanske?
Citera
2013-08-20, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

I så fall har hen köpt en ny, postade i annan tråd så sent som igår. Om jag förstått saken rätt har vederbörande självmant bekräftat kopplingen mellan en profil och den makabra bloggen, så jag tror att vi kan släppa den teorin.
Citera
2013-08-20, 20:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kopplingen till fallet är att vederbörande besökt det gula huset och fotat det invändigt och utvändigt, dessutom beskrivit stämningen där i förskönande ordalag.

Ja det, men det var väl något mer?
Citera
2013-08-20, 20:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I så fall har hen köpt en ny, postade i annan tråd så sent som igår. Om jag förstått saken rätt har vederbörande självmant bekräftat kopplingen mellan en profil och den makabra bloggen, så jag tror att vi kan släppa den teorin.

Vilken profil? Måste missat nåt.
Citera
2013-08-20, 20:22
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det var väl en "gammal dator" dom gick igenom, tror inte skräckbildsmannen kör på en gammelburk. Kan det vara en gammal (utjänad) som KJ haft i källaren eller hos föräldrarna kanske?

Det tror jag med. Frågan är varför den kan vara intressant. Lagrade bilder? Aktivitet på internet går väl och spåra på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in