2013-08-20, 14:31
  #11677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Det är så det funkat i alla år tidigare och det är så som det "ska" funka ja, men utvecklingen ser inte positiv ut. Mjällby borta igår var knappast någon stormatch.
Jag tycker utvecklingen ser mycket positiv ut. Jag är en av dom som är för att ha capo. På samtliga matcher när vi har använts oss av megafon eller någon som står på något räcke och eldar på hela tiden har stödet blivit bättre. Som jag har förstått det är den största anledningen till att folk inte vill ha capo är för att det inte blir så spontant. Om man vill ha det spontant får man väl helt enkelt bara dra igång fler sånger själv.
2013-08-20, 14:37
  #11678
Medlem
nygards avatar
Fortsätter det i samma takt så lär vi komma en bra bit över 17 000 sålda biljetter ikväll. Fullsatt? Mycket möjligt!
__________________
Senast redigerad av nygard 2013-08-20 kl. 14:40.
2013-08-20, 14:39
  #11679
Bannlyst
En capos roll är att leda klacken när ingen spontant drar igång en ramsa, elda på, koordinera större "polisrazzior" samt att köra mot sittplats.

En capos roll är inte att ha en karaoke-show/konsert, som djurgårdens capos brukar ha (t.ex. mjällby-matchen, men även (alla) andra matcher).
__________________
Senast redigerad av Ikarosent 2013-08-20 kl. 14:41.
2013-08-20, 14:43
  #11680
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aZelinius
Jag tycker utvecklingen ser mycket positiv ut. Jag är en av dom som är för att ha capo. På samtliga matcher när vi har använts oss av megafon eller någon som står på något räcke och eldar på hela tiden har stödet blivit bättre. Som jag har förstått det är den största anledningen till att folk inte vill ha capo är för att det inte blir så spontant. Om man vill ha det spontant får man väl helt enkelt bara dra igång fler sånger själv.
Jag brukar göra så gott jag kan. När det gäller att ha en "capo" som du kallar det så brukar det hjälpa tillfälligt men skadar kulturen i det långa loppet då folk får uppfattningen att det finns andra alternativ än att helt enkelt kämpa. Folk vänjer sig av vid att ta egna initiativ och så slutar det med att megafonen kommer fram på Mjällby borta en måndag med halvtaskig uppslutning, för att vi över huvud taget ska kunna få till några ordentliga ljudtoppar.

När vi dessutom har en hel hög av personer som försöker smyga in en välvillig inställning till den malmöitiska pedofilklubben (även bland äldre supportrar) så innebär det ett så pass stort frånsteg från den basala läktarkulturen att det blir mer eller mindre omöjligt att få allihop att dra åt samma håll.

Imad Khalili fick inte mycket till hyllning i sin återkomst till HIF och de flesta som över huvud taget sjöng hans namn gjorde det till Rade Prica's gamla sång, bara för att de vill att den odugliga jävla mff-horan Robin Simovic ska ha Imad's gamla sång.
En kille som värvades som en målskytt, men som inledde med dundermissar som kostade oss en cuptitel och som nu fortsätter med att missa läge efter läge i Allsvenskan. Hur många titlar ska vi behöva missa innan folk får nog? Simovic är uppväxt inom den mest motbjudande förening på denna planet och han duger verkligen inte för Helsingborgs IF.
__________________
Senast redigerad av Olympian 2013-08-20 kl. 15:08.
2013-08-20, 14:48
  #11681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Fortsätter det i samma takt så lär vi komma en bra bit över 17 000 sålda biljetter ikväll. Fullsatt? Mycket möjligt!
Hur många går det in? Runt 25.000?
2013-08-20, 14:51
  #11682
Medlem
24000 går det in.
2013-08-20, 15:04
  #11683
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
En capos roll är att leda klacken när ingen spontant drar igång en ramsa, elda på, koordinera större "polisrazzior" samt att köra mot sittplats.

En capos roll är inte att ha en karaoke-show/konsert, som djurgårdens capos brukar ha (t.ex. mjällby-matchen, men även (alla) andra matcher).

Dagens generation supportrar är söndercurlade! o capos kör PA och kordinerade dansrörelser....
2013-08-20, 15:09
  #11684
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Hur många går det in? Runt 25.000?

24.000. Men med avspärrningar lär ju några hundra platser falla bort.
2013-08-20, 15:28
  #11685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Har inte Malmö 16 SM-guld eller hur räknar du?

Precis som han skriver har mff 19 ligasegrar men eftersom det var slutspel under 80-talet så vann mff inte guld alla år de vann seriespelet. Under åren 85-89 vann mff serien varje år men bara sm-guld 86 och 88.
2013-08-20, 15:39
  #11686
Medlem
pgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
En capos roll är att leda klacken när ingen spontant drar igång en ramsa, elda på, koordinera större "polisrazzior" samt att köra mot sittplats.

En capos roll är inte att ha en karaoke-show/konsert, som djurgårdens capos brukar ha (t.ex. mjällby-matchen, men även (alla) andra matcher).

Snubben på räcket mot Mjällby var allt annat än capo. Randomsnubbe som gick upp och tog micken. I vanliga fall så är det ju Ludde eller Tim som styr det där och brukar göra det bra. Dock är min favorit Martin, skönare capo är svår att hitta.
2013-08-20, 15:42
  #11687
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Enligt hemsidan är det nu 15 632 sålda till matchen på söndag.
5 dagar kvar. Nog fan ska vi kunna bli över 20 000.

Hur många göteborgare kommer ner ungefär?

Supporterklubben sålde ju resa ner dit för 50kr har jag för mig, till de första som bokade ivf, så vi lär ju bli en del!
2013-08-20, 15:56
  #11688
Medlem
powderfuckers avatar
Som djurgårdare hoppas jag att gnaget får hela norra med etage. De ska kunna ha fet tifoyta om de så önskar . Vi har de på friends och desamma skall gälla på slakthuset .

'Maknullare vilket derby de kommer bli läktarmässigt
tror dock att det blir typiskt derby aik tar ledningen 8:e dif kvitterat i 56 aik forcerar och har tyvär större chans att vinna men 1-1 är nog troligare.

Btw borde inte heif ha sämst fans? Lett ligan o grejer men verkar bara va pinsamma och få . Älskar dock Heifs representant på flashback., han med RAF logga haha vilken väckballe.
Är det någon som vet om deras firma kört mot någon av stockholms ?när va de isåfall ?
__________________
Senast redigerad av powderfucker 2013-08-20 kl. 16:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in