2013-08-20, 07:50
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DNA finns väl på motorcykeln oavsett när han körde?

Var AJ blodig så finns det skäl att tro att IFs DNA finns nedsölat på bågen, i små skarvar och vrår dit kanske inte ens en schyst Kärcher når.
Citera
2013-08-20, 07:52
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Exakt så, det kan finnas spår. Men inkluderar du Jönköping i "Västsverige"? Det borde du göra. AJ själv har hävdat att han kört från Jönköping till Gränna och norrut efter mordet, detta enligt inlägg på facebook. Det finns dock uppgift i tråden att denna färd mot Gränna företagits i bil:

Jag har bara velat lyfta fram att uppgifterna om motorcykeln är långt ifrån så klara som många i tråden kan ha trott. Men jag vet egentligen inget om var den befinner sig.

Roadtripen kan ha skett med mc och med bil. Eller så behöver den inte ha skett alls. Känner att alltför många verkar lita på den där statusen.
Citera
2013-08-20, 07:53
Medlem
Citat:
I så fall bör polisen ha hittat den innan han åkte. Om den sökte den, vill säga.

Dina koncisa svar brukar vara klara som böhmisk kristall, men i detta fall går jag dessvärre bet på att få till en vettig och logisk tolkning. Har du tid så utveckla gärna. Om inte, så släpper jag nog för egen del det här med mc:n tills FUP finns för ögonen.
Citera
2013-08-20, 07:56
Medlem
Citat:
DNA finns väl på motorcykeln oavsett när han körde?

Brottsoffrets DNA....

Om polisen skulle kika i min bil så skulle dom sannolikt hitta.....mitt DNA...
Citera
2013-08-20, 08:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Brottsoffrets DNA....

Om polisen skulle kika i min bil så skulle dom sannolikt hitta.....mitt DNA...
Och DNA från den du besökte på kvällen.
Citera
2013-08-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Exakt så, det kan finnas spår. Men inkluderar du Jönköping i "Västsverige"? Det borde du göra. AJ själv har hävdat att han kört från Jönköping till Gränna och norrut efter mordet, detta enligt inlägg på facebook. Det finns dock uppgift i tråden att denna färd mot Gränna företagits i bil:

Jag har bara velat lyfta fram att uppgifterna om motorcykeln är långt ifrån så klara som många i tråden kan ha trott. Men jag vet egentligen inget om var den befinner sig.

Då är det ju lite klantigt av polisen att inte gå ut med info om att man söker en MC (sannolikt uppeldad) av en viss modell med ett visst regnr med ett visst chassinummer.

Vi som följer den här tråden vet ju att den är intressant men resten av bärplockarsverige?

20 sekunder på "Efterlyst" så har man hundratals som kommer att leta mer eller mindre aktivt.

Om sedan AJ inte vill tala om var den finns så känns det ju som att det är än mer sannolikt att det finns spår där. Är han inte inblandad och det då inte kan finnas spår så vore det ju helt riskfritt att tala om var den finns och då vinna lite trovärdighet.

Kanske kan återfinnandet av MCn leda fram till ytterligare personer som kan bli misstänkta för skyddande av brottsling.
Det finns garanterat personer som känner till hela eller delar av händelseförloppet, för eller senare kryper det fram.
Citera
2013-08-20, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Dina koncisa svar brukar vara klara som böhmisk kristall, men i detta fall går jag dessvärre bet på att få till en vettig och logisk tolkning. Har du tid så utveckla gärna. Om inte, så släpper jag nog för egen del det här med mc:n tills FUP finns för ögonen.
AJ var anhållen i tre dagar i första svängen, och det var innan han åkte till Polen. Då bör mc:n ha varit kvar i Sverige, och polisen borde ha hittat den.
Citera
2013-08-20, 08:09
Medlem
Citat:
Och DNA från den du besökte på kvällen.

Och bilmekanikerns DNS, besiktningsgubbens, flickvännens osv.
Det finns säkert spår från dom som monterade bilen på fabriken också.
Förhoppningsvis finns det där inte något från något brottsoffer...
Citera
2013-08-20, 08:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men det kan inte vara farligt för AJ om BO:s DNA finns på bågen. Det samstämmer med hans historia.
Citera
2013-08-20, 08:19
Medlem
Citat:
Men det kan inte vara farligt för AJ om BO:s DNA finns på bågen. Det samstämmer med hans historia.

Man kan skilja på hudavskrap, kroppsvätskor och blod när man undersöker ett föremål.

Det skulle vara väldigt svårt att förklara varför hennes blod finns på handtaget, på bromspedalen och på sitsen.

epitelceller (hudavskrap) kan ju förklaras med att hon ville provsitta den...
Citera
2013-08-20, 08:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man kan skilja på hudavskrap, kroppsvätskor och blod när man undersöker ett föremål.

Det skulle vara väldigt svårt att förklara varför hennes blod finns på handtaget, på bromspedalen och på sitsen.

epitelceller (hudavskrap) kan ju förklaras med att hon ville provsitta den...
Jo, blod är svårförklarligt. Men i så fall bör han ha gjort sig av med motorcykeln omgående, och inte haft den kvar när han åkte till Polen.
Citera
2013-08-20, 08:30
Medlem
refsps avatar
Citat:

Fast det enda skälet till att dumpa mcn är väl om den är nedsölad med blod? Om han handlade rationellt alltså.

Edit: tvåa på bollen, sorry.
Senast redigerad av refsp 2013-08-20 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in