2013-08-20, 03:24
Medlem
anteri17s avatar
Kalla mig dum i huvudet, men jag har inte hittat "mercato". Vart hittar jag den?
2013-08-20, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kalla mig dum i huvudet, men jag har inte hittat "mercato". Vart hittar jag den?
När du loggar in så kommer ditt lagnamn synas. Tryck på lagets namn så kommer du till en sida där det står "Sede Club, Sede lega, Mercato, Calendario" osv...
2013-08-20, 03:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
När du loggar in så kommer ditt lagnamn synas. Tryck på lagets namn så kommer du till en sida där det står "Sede Club, Sede lega, Mercato, Calendario" osv...

Grymt! Tack så mycket.
2013-08-20, 03:32
Medlem
91:an Karlssons avatar
Fan, att man missade det här året också. Finns det någon slags köplats för de som ansökt (nu har jag inte ens ansökt) och ej kommit in? I fall att någon av de sökande skulle dra sig ur, menar jag. Eller hur fungerar det?
2013-08-20, 03:38
Medlem
anteri17s avatar
Måste man buda ut alla 250 spelare? Blir ju bara 10 "lyxkrediter" kvar, om man lägger en kredit per spelare. Den dyraste spelaren kommer i så fall gå för mes 11 krediter. Eller har jag missuppfattat något?
2013-08-20, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Måste man buda ut alla 250 spelare? Blir ju bara 10 "lyxkrediter" kvar, om man lägger en kredit per spelare. Den dyraste spelaren kommer i så fall gå för mes 11 krediter. Eller har jag missuppfattat något?
Du måste inte hålla dig inom 260 krediter när du lägger dina bud, utan det är bara vad du max kan köpa spelare för. Du kommer ju inte kunna ta in 250 spelare i din trupp, utan bara 25 stycken. Att man måste lägga bud på så många är bara för att säkerställa att samtliga lag kommer fylla sin trupp. Så för att göra det enkelt: Lägg högre bud på de du vill ha och ge resten av spelarna i listan typ 1 kredit, som du skrev tidigare.
2013-08-20, 04:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Du måste inte hålla dig inom 260 krediter när du lägger dina bud, utan det är bara vad du max kan köpa spelare för. Du kommer ju inte kunna ta in 250 spelare i din trupp, utan bara 25 stycken. Att man måste lägga bud på så många är bara för att säkerställa att samtliga lag kommer fylla sin trupp. Så för att göra det enkelt: Lägg högre bud på de du vill ha och ge resten av spelarna i listan typ 1 kredit, som du skrev tidigare.

Det var det jag frågade på ett luddigt sätt förut.

Tack igen.

Nu sover jag på saken till imorgon. Vill egentligen redan nu fixa med buden. Men sömnen kallar.
2013-08-20, 04:08
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:

Just ja. Så var det. Fel av mig alltså, man kan gå över sin budget när man bjuder. Däremot kommer man troligtvis inte handla upp alla 260 krediterna.

En sak till som kan vara bra att hålla koll på om man är ny. När du tilldelas spelarna du har bjudit för kommer du i första hand få de du har bjudit högst för. Även om det finns 4-5 spelare du har bjudit högst på av alla i ligan så garanterar ju inte det att man får samtliga eftersom det totala priset kan bli för högt.
2013-08-20, 08:43
Medlem
Oddsarens avatar
Vad är lösenordet?
2013-08-20, 10:33
Medlem
Villons avatar
Det var ju fan vad klurigt det var att planera trupperna då rätt så många av de riktiga Serie A-lagen verkar ha samma problem. Halva serien känns ju som att de inte har någon spikad förstemålvakt som känns helt hundra, och tränarkarusellen gör att man inte vet ens hur topplag som Napoli och Inter kommer att ställa upp egentligen.
2013-08-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det var ju fan vad klurigt det var att planera trupperna då rätt så många av de riktiga Serie A-lagen verkar ha samma problem. Halva serien känns ju som att de inte har någon spikad förstemålvakt som känns helt hundra, och tränarkarusellen gör att man inte vet ens hur topplag som Napoli och Inter kommer att ställa upp egentligen.
Japp, sen får man vara beredd på att spelare man vinner kan försvinna till utländska klubbar. Exempelvis värvade jag Gaston Ramirez förra säsongen, men innan det riktiga fönstret tog slut drog han till Southampton och jag fick pengarna jag gav för honom som ersättning. Riktigt trist.
2013-08-20, 11:43
Medlem
Shuyins avatar
Okej, nu har jag registrerat ett lag och gått med i Flashback B. Nu inväntar man mercaton eller vad kan man mer göra?

Mitt lag AC Firenze.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in