2013-08-19, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Jag tror (och hoppas) att th*rd inte hade några invändningar alls till frisläppandet, att de sitter på två erkännanden och viss teknisk bevisning som räcker långt.

Jag är rätt säker på att det skulle ha kommit ut om de hade gjort medgivanden. Det hade väl varit en enkel match för åklagaren att berätta det i samband med frisläppandet - "Vi har de misstänktas egna berättelser som är samstämmiga och stämmer väl med den tekniska bevisningen vi har". Jag tror inte att de har erkänt nånting.
Citera
2013-08-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Uppenbarligen har ingen av dom blandat sig i "dödandet", vilket är rätt solklart i och med att dom försattes på fri fot idag. Jag säger inte att dom står utan skuld, men när det gäller dödandet och dumpningen av kroppen så är dom nog bortskrivna från ärendet.
Tyvärr så tror jag alltför många suttit här och hjärntvättats av teorier och falska utpekanden m.m.

Enligt...
http://www.expressen.se/gt/misstankta-i-fallet-med-mamman-slapps-fria/
Citat:
Kriminalkommissarie Thord Haraldsson, som jobbar med utredningen, reagerar inte på beslutet att släppa männen på fri fot.

– Det har jag inga åsikter om. De är ju grundligt hörda och har lämnat uppgifter och de utredningsåtgärder vi har gjort är verkställda och så får man inte sitta häktad längre, för skyddande av brottsling innebär inte obligatorisk häktning. Så beslutet var väntat, säger han.
...kan man rimligtvis anta att de lämnade uppgifterna stod i överensstämmelse med vad åklagaren anser sig kunna bevisa. Eljest skulle de förmodligen inte ha släppts på fri fot.

Om de lämnade uppgifterna är vad som menas med att gola lär framtiden komma att utvisa.
Citera
2013-08-19, 19:40
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-
Det som förvånar mig är att dom säger att dom inte är vänner med AJ tro fasen att dom inte vill vara vänner med honom längre efter detta.
Citera
2013-08-19, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det som förvånar mig är att dom säger att dom inte är vänner med AJ tro fasen att dom inte vill vara vänner med honom längre efter detta.

Det är FHs advokat som säger att de inte har en nära relation. DB kan ju knappast hävda nåt annat än att han och AJ är nära vänner.
Citera
2013-08-19, 19:46
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är rätt säker på att det skulle ha kommit ut om de hade gjort medgivanden. Det hade väl varit en enkel match för åklagaren att berätta det i samband med frisläppandet - "Vi har de misstänktas egna berättelser som är samstämmiga och stämmer väl med den tekniska bevisningen vi har". Jag tror inte att de har erkänt nånting.

Fast ja... Hittills har de ju som sagt haft ett tätt lock på. Så man vet aldrig :-)
Citera
2013-08-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Att de skulle ha varit med vid dödandet har i alla fall jag inte uppfattat att det varit många som trott.

Däremot är de ju på ett eller annat sätt kopplade till bortförandet av kroppen, i alla fall DB, eftersom bilen kopplas till brottet.

Hade de varit oskyldiga och sagt sanningen båda två så hade aldrig deras historier skilts åt. Lögnen är svår att komma ihåg till skillnad från sanningen. Så inte är de helt utan skuld till det inträffade, frågan gäller bara i vilken grad.

Bilen är kopplad till brottet. AJ kan ha lånat den.
Han kan ha stannat till hos DB på väg till Trollhättan och lånat den p.g.a väder osv.
Att killarna är kopplade till BO kan bero på den påstådda spritleveransen.
Vi vet inget men vi kommer så småningom få svar. Hoppas jag.
Citera
2013-08-19, 19:48
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Har du läst genom hans statusar? Den om judarna och 30-talet?

Det är en sak att missa. Det är en annan att medvetet strunta i att se för att vinna en poäng. Du börjar luta åt det senare.

Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Måste dock skriva att det egendomligaste/sjukaste beteendet i fallet har AJ. Mördar en tjej, tillika småbarnsmor och DRAR IN sina kompisar, som befinner sig på en helt annan adress icke ont anande.
Hur dum i huvudet kan man bli om man med säkerhet kan finna en väg ut ur det? Genom att ljuga och slingra i "sanningarna".
Skaffa sig två vittnen till det allvarligaste brottet man kan begå. Hur skulle AJ kunna kontrollera deras tankar och stämband? Mordhot? Morot?
De hade två val: Ringa polisen eller "hjälpa till" med det nödvändigaste och valde det sista i ett oerhört trängt läge. Det är ingen kompis som utsätter folk för detta, vad de fick vetskap om eller ev. mindre smakfulla minnen visuellt. Det är riktigt sjukt!
Om de senare i livet blir dragna till en liknande händelse, har de nog ett ytterligare val:
Klappa ner fanskapet OCH ringa polisen.

Inte f-n vill någon ha AJ som kompis efter detta, men de kanske får peka ut ett dike på förhand som dessert.

Men stoppa nu. Han är inte dömd ännu....
Citera
2013-08-19, 19:51
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Enligt...
http://www.expressen.se/gt/misstankta-i-fallet-med-mamman-slapps-fria/

...kan man rimligtvis anta att de lämnade uppgifterna stod i överensstämmelse med vad åklagaren anser sig kunna bevisa. Eljest skulle de förmodligen inte ha släppts på fri fot.

Om de lämnade uppgifterna är vad som menas med att gola lär framtiden komma att utvisa.

Ja, det där skulle ju kunna betyda att dom har spilled their beans. Time will tell!
Citera
2013-08-19, 19:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Bilen är kopplad till brottet. AJ kan ha lånat den.
Han kan ha stannat till hos DB på väg till Trollhättan och lånat den p.g.a väder osv.
Att killarna är kopplade till BO kan bero på den påstådda spritleveransen.
Vi vet inget men vi kommer så småningom få svar. Hoppas jag.

Nu har de knappast suttit häktade för en spritleverans till Ida när hon bevisligen levde och om de talat sanning finns det ju ingen anledning till att deras historier skulle skilja sig åt, eller hur?

Klart vi inte vet, det är därför vi är här och spekulerar.
Citera
2013-08-19, 19:56
Medlem
Citat:
Att de skulle ha varit med vid dödandet har i alla fall jag inte uppfattat att det varit många som trott.

"Berätta nu vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna."

Inte?
Är du schizofren, eller är ni flera som delar på Flashbackkontot?
Citera
2013-08-19, 20:00
Medlem
Citat:
Nu har de knappast suttit häktade för en spritleverans till Ida när hon bevisligen levde och om de talat sanning finns det ju ingen anledning till att deras historier skulle skilja sig åt, eller hur?

Klart vi inte vet, det är därför vi är här och spekulerar.

Nej, där håller jag med dej, men om man skulle ta den här tråden och basera den på fakta som vi faktiskt vet, då skulle det inte ens bli en tråd.
Det jag är rädd för är att vårt spekulerande här kan skada grabbarna när dom kommer ut. Att dom redan är "dömda" i folks ögon.
Citera
2013-08-19, 20:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
"Berätta nu vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna."

Inte?
Är du schizofren, eller är ni flera som delar på Flashbackkontot?

Dödandet syftar till hela historien, inte till DB o FH som delaktiga i själva dödandet utan som en del i den här historien.

Jag har mycket tidigt i tråden sagt att jag tror på AJ som mördare, kolla gärna om du vill.

Mycket frågor du har men varför svarar du inte på min fråga om vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i den här otäcka historien.
Senast redigerad av Cocinella 2013-08-19 kl. 20:11. Anledning: Försök till att uttrycka mig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in