Citat:
Varför skulle man inte vilja dementera något som framställer en som en okänslig hatisk galning?Men det är ju bara AN och MB som bor där vad jag vet? Eller har jag missat någon?
Men visst, allt är möjligt, det kan vara någon annan som skrivit. Jag utgår väl från mig själv där och tänker att jag skulle få panik om folk verkligen trodde att jag skrivit så där om jag var oskyldig. Definitivt i en håla som Boden där alla känner alla (nåja nästan).
Citat:
Ja exakt, var skulle hon för övrigt ha dementerat? I Kuriren? Här på FB? På MPS?
Alldeles bortsett från detta så kan man ju också fundera över slutsatsen att en person som skriver så elaka saker också är kapabel att mörda eller sätta ihop en mordkomplott. Jag tror personligen att det är minst en faktor 100 på personer som verkligen kan sätta något sådant i verket, kontra personer som även i eget namn vräker ur sig otrevliga saker på nätet. Vore det inte så, så skulle vi nog se betydligt fler riktigt gruvliga mordfall här i landet.
Alldeles bortsett från detta så kan man ju också fundera över slutsatsen att en person som skriver så elaka saker också är kapabel att mörda eller sätta ihop en mordkomplott. Jag tror personligen att det är minst en faktor 100 på personer som verkligen kan sätta något sådant i verket, kontra personer som även i eget namn vräker ur sig otrevliga saker på nätet. Vore det inte så, så skulle vi nog se betydligt fler riktigt gruvliga mordfall här i landet.
Hon borde vilja dementera på de sidor där vidrigheterna skrevs, alltså på MSPs sida och på sin kompis sida. Hon bör ju ha sett (eller åtminstone hört) reaktionerna. Jag kan inte se någon vettig anledning att inte dementera det med tanke på hur vidrigt det var. Jag tror inte det skulle se konstigt ut heller om hon bara skrivit tex "Jag vill bara säga att någon olovligen använt sig av mitt FB-konto och det är bedrövligt det som skrevs! Självklart hoppas jag att flickan kommer till rätta!"
Det är nog svårt att avgöra om en person är kapabel att mörda eller inte, definitivt om man inte känner dom. Det är ju ganska vanligt att familjemedlemmar och vänner blir chockade när de får höra att en anhörig mördat någon, för de har aldrig kunnat tänka sig det. Jag kan inte ens säga om jag själv skulle kunna mörda under vissa omständigheter. Att folk vräker ur sig idiotiska saker säger väl ingenting egentligen, det gör folk hela tiden av olika skäl. Men visst visar kommentarerna att den som skrev det verkligen hatade VB, och även om jag inte tror på det spåret i just det här fallet så visst är ett sånt hat ett hyfsat motiv för mord.

Kanske rädda att bli sågade vid fotknölarna som vissa gör.