2013-08-19, 19:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det är inte alls så säkert att hon ville dementera det. Nej, man kan tänka sig en annan person i familjen också...
Varför skulle man inte vilja dementera något som framställer en som en okänslig hatisk galning?
Men det är ju bara AN och MB som bor där vad jag vet? Eller har jag missat någon?
Men visst, allt är möjligt, det kan vara någon annan som skrivit. Jag utgår väl från mig själv där och tänker att jag skulle få panik om folk verkligen trodde att jag skrivit så där om jag var oskyldig. Definitivt i en håla som Boden där alla känner alla (nåja nästan).

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja exakt, var skulle hon för övrigt ha dementerat? I Kuriren? Här på FB? På MPS?

Alldeles bortsett från detta så kan man ju också fundera över slutsatsen att en person som skriver så elaka saker också är kapabel att mörda eller sätta ihop en mordkomplott. Jag tror personligen att det är minst en faktor 100 på personer som verkligen kan sätta något sådant i verket, kontra personer som även i eget namn vräker ur sig otrevliga saker på nätet. Vore det inte så, så skulle vi nog se betydligt fler riktigt gruvliga mordfall här i landet.

Hon borde vilja dementera på de sidor där vidrigheterna skrevs, alltså på MSPs sida och på sin kompis sida. Hon bör ju ha sett (eller åtminstone hört) reaktionerna. Jag kan inte se någon vettig anledning att inte dementera det med tanke på hur vidrigt det var. Jag tror inte det skulle se konstigt ut heller om hon bara skrivit tex "Jag vill bara säga att någon olovligen använt sig av mitt FB-konto och det är bedrövligt det som skrevs! Självklart hoppas jag att flickan kommer till rätta!"

Det är nog svårt att avgöra om en person är kapabel att mörda eller inte, definitivt om man inte känner dom. Det är ju ganska vanligt att familjemedlemmar och vänner blir chockade när de får höra att en anhörig mördat någon, för de har aldrig kunnat tänka sig det. Jag kan inte ens säga om jag själv skulle kunna mörda under vissa omständigheter. Att folk vräker ur sig idiotiska saker säger väl ingenting egentligen, det gör folk hela tiden av olika skäl. Men visst visar kommentarerna att den som skrev det verkligen hatade VB, och även om jag inte tror på det spåret i just det här fallet så visst är ett sånt hat ett hyfsat motiv för mord.
Citera
2013-08-19, 19:34
Medlem
[quote=Spindelfrida|44852971]Ingenting, enligt mig i alla fall. Dessutom var det ju så att henne "beskrivning" av sig själv på den där dejtingsidan (som lades upp i tråden) var långt från sanningen. Jag kommer inte ihåg detaljer, men på flera av frågorna om hur hon var som person, var svaren helt uppåt väggarna - alltså inte alls med sanningen överensstämmande.
Jag fick känslan av att hon bara ville testa hur det var att fylla i det där frågeformuläret och därför ville hon inte avslöja sitt rätta jag.[/

Medlemskap på kontaktsidor gör ju även att du får tillgång till andras profiler. Syftet med medlemskapet är minst sagt oklart.
Jag kan tyvärr inte släppa bomber avseende vilka hon har haft eventuella relationer med. Vissa är nämnda i tråden, andra inte. Min tanke är att hon, som alla andra, längtade efter vettiga relationer, inte därmed sagt av sexuell karaktär. Det verkar ha varit svårt.
Bloggen som det länkades till tidigt i tråden där en tjej namngav VB och beskrev en situation på skolan på ett, i mitt tycke, ganska arrogant sätt samt en mogen kvinna som kallar henne kackerlacka i ett synnerligen opassande läge, också på nätet, när hon är försvunnen visar på något sätt detta. Hon verkar ha retat upp flera personer alt flera personer med underliga maktvägar.

Jag tror att HighFive är något på spåren i sin spekulation. KJ kan söka respekt från en inbillat högre hierarkiskt stående person genom att utföra vansinnesdåd för att bevisa sig. Och en svensk tiger.
Citera
2013-08-19, 19:35
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Varför skulle man inte vilja dementera något som framställer en som en okänslig hatisk galning?
Men det är ju bara AN och MB som bor där vad jag vet? Eller har jag missat någon?
Men visst, allt är möjligt, det kan vara någon annan som skrivit. Jag utgår väl från mig själv där och tänker att jag skulle få panik om folk verkligen trodde att jag skrivit så där om jag var oskyldig. Definitivt i en håla som Boden där alla känner alla (nåja nästan).

Hon borde vilja dementera på de sidor där vidrigheterna skrevs, alltså på MSPs sida och på sin kompis sida. Hon bör ju ha sett (eller åtminstone hört) reaktionerna. Jag kan inte se någon vettig anledning att inte dementera det med tanke på hur vidrigt det var. Jag tror inte det skulle se konstigt ut heller om hon bara skrivit tex "Jag vill bara säga att någon olovligen använt sig av mitt FB-konto och det är bedrövligt det som skrevs! Självklart hoppas jag att flickan kommer till rätta!"

Det är nog svårt att avgöra om en person är kapabel att mörda eller inte, definitivt om man inte känner dom. Det är ju ganska vanligt att familjemedlemmar och vänner blir chockade när de får höra att en anhörig mördat någon, för de har aldrig kunnat tänka sig det. Jag kan inte ens säga om jag själv skulle kunna mörda under vissa omständigheter. Att folk vräker ur sig idiotiska saker säger väl ingenting egentligen, det gör folk hela tiden av olika skäl. Men visst visar kommentarerna att den som skrev det verkligen hatade VB, och även om jag inte tror på det spåret i just det här fallet så visst är ett sånt hat ett hyfsat motiv för mord.

Håller med dig. Jag känner att en person som vräker ur sig sådant, i ett fall som är så pass allvarligt att det uppmärksammats på MPS, har någon empatirubbning. Det tycker jag och det står jag för. Det är inte vem som helst som kan göra det, under de omständigheterna. Det är ju stört. Sen, visst, kan det ha varit någon annan som skrev. Men håller med om att det borde dementerats. Och sen, vem skulle det kunna vara? MB? Nån i familjen i alla fall. Och vem gör så mot en familjemedlem? Gör den hatad? Nej, jag tror inte det var någon annan.
Citera
2013-08-19, 19:47
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
AN har tydligt visat att hon hatar VB, det är fakta och det är fullt rimligt att spekulera i vad hennes hat bygger på, det håller jag helt med om. Där tänker jag så här:
1. Hon är den här extremt svartsjuka typen som hittar hot i alla kvinnor som MB har med att göra
2. Hon har fog för sin svartsjuka (MB har haft en fling med VB)

Är hon extremt svartsjuk, alltså den här sjukliga typen, då finns det inga som helst motiv mer än möjligen för henne pga något hon inbillat sig. Har MB haft en fling med VB så finns det förvisso motiv men då skulle jag hellre satsa på att AN var förövaren då det är hon som tycks bli totalt galen och okontrollerad, de som uttalat sig om MB beskriver honom som lugnet själv. Men jag förutsätter att alla i karatefamiljen är genomgångna och utredda av polisen tack vara ANs dampanfall. Och då ingen av dom sitter anhållen eller häktad så kanske man får förutsätta att de faktiskt inte har med detta att göra även om AN betett sig som ett arsel.
Och jag tror ärligt talat inte att jag skulle lyckas skrämma någon så de inte vågar skriva på FB

Jag tänker lika. Och jo jag tror faktiskt att man kan skrämma iväg folk som kanske inte skrivit förut, som inte är lika hårdnackade som oss Kanske rädda att bli sågade vid fotknölarna som vissa gör.
Citera
2013-08-19, 19:58
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Håller med dig. Jag känner att en person som vräker ur sig sådant, i ett fall som är så pass allvarligt att det uppmärksammats på MPS, har någon empatirubbning. Det tycker jag och det står jag för. Det är inte vem som helst som kan göra det, under de omständigheterna. Det är ju stört. Sen, visst, kan det ha varit någon annan som skrev. Men håller med om att det borde dementerats. Och sen, vem skulle det kunna vara? MB? Nån i familjen i alla fall. Och vem gör så mot en familjemedlem? Gör den hatad? Nej, jag tror inte det var någon annan.

Håller med. Frågan är också om AN tidigare/alltid lidit av denna empatirubbning, eller om hon under senare tid varit så pass förblindad av hat gentemot VB så hon blev "sjuk" av det.

Sjukhusstädare som hon är... (Åtminstone 2011 enligt artikeln i länken).
http://www.srtf.se/rengoringhygien/RH111H.pdf (sid 24)

Om KJ mot förmodan inte är mördaren, ligger AN fortfarande i min topp 3-lista. (Att hon lejt en torped alltså).

Edit: Om AN lejt en torped under den tid hon själv hade alibi för mordet - finns det inga hinder för AN att skriva som hon gjorde på fb. Om AN planerat detta, och de medvetet sätter dit KJ - finns det inga gränser för vad hon kan säga/skriva om VB eller inte.
Senast redigerad av ME077 2013-08-19 kl. 20:04.
Citera
2013-08-19, 19:59
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Som Spindelfrida säger så visst är allt möjligt, ibland blir man förvånad när man varit stensäker på en sak och det visar sig att det var något helt annat. Men jag känner att vad gäller detta så är det nog så enkelt att AN avskydde VB, endera hade hon skäl att göra det eller så pga någon inbillad oförrätt. Hon kanske bara är typen som har jävligt svårt att styra sina impulser och inte tänker sig för.
Men samtidigt så är ju faktiskt just de där texterna något som gör att det är mindre sannolikt att hon skulle ha något öht med det hela att göra. Vilken anstiftare eller mördare skulle dra uppmärksamheten till sig på det viset? Det skulle ju verkligen vara att hänga sig själv.
Citera
2013-08-19, 20:05
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Som Spindelfrida säger så visst är allt möjligt, ibland blir man förvånad när man varit stensäker på en sak och det visar sig att det var något helt annat. Men jag känner att vad gäller detta så är det nog så enkelt att AN avskydde VB, endera hade hon skäl att göra det eller så pga någon inbillad oförrätt. Hon kanske bara är typen som har jävligt svårt att styra sina impulser och inte tänker sig för.
Men samtidigt så är ju faktiskt just de där texterna något som gör att det är mindre sannolikt att hon skulle ha något öht med det hela att göra. Vilken anstiftare eller mördare skulle dra uppmärksamheten till sig på det viset? Det skulle ju verkligen vara att hänga sig själv.

Nån som inte kan kontrollera sin ilska? Lite anger-management kanske skulle vara på sin plats. Eller jag vet inte. Fattar bara inte hur man är kapabel till sånt.
Undrar om hon är ångerfull idag. Av någon anledning tror jag inte det.
Citera
2013-08-19, 20:14
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Jag tänker lika. Och jo jag tror faktiskt att man kan skrämma iväg folk som kanske inte skrivit förut, som inte är lika hårdnackade som oss Kanske rädda att bli sågade vid fotknölarna som vissa gör.
Även om jag ibland hyser en viss misstro mot vårt rättsväsende så känns det som näst intill omöjligt att man ska ha låtit bli att utreda den person som helt öppet visat ett sånt hat och förakt mot en person som sedan hittas styckad.
Haha ja men då är ju mina försiktiga "mammagris" och "är du trög" en mjuk ingång till att lära sig tåla de hårda attacker man förr eller senare får i skallen på FB
Citera
2013-08-19, 20:18
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Även om jag ibland hyser en viss misstro mot vårt rättsväsende så känns det som näst intill omöjligt att man ska ha låtit bli att utreda den person som helt öppet visat ett sånt hat och förakt mot en person som sedan hittas styckad.
Haha ja men då är ju mina försiktiga "mammagris" och "är du trög" en mjuk ingång till att lära sig tåla de hårda attacker man förr eller senare får i skallen på FB

Ha ha😄😄 Det är sant😊
Citera
2013-08-19, 20:23
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Håller med. Frågan är också om AN tidigare/alltid lidit av denna empatirubbning, eller om hon under senare tid varit så pass förblindad av hat gentemot VB så hon blev "sjuk" av det.

Sjukhusstädare som hon är... (Åtminstone 2011 enligt artikeln i länken).
http://www.srtf.se/rengoringhygien/RH111H.pdf (sid 24)

Om KJ mot förmodan inte är mördaren, ligger AN fortfarande i min topp 3-lista. (Att hon lejt en torped alltså).

Edit: Om AN lejt en torped under den tid hon själv hade alibi för mordet - finns det inga hinder för AN att skriva som hon gjorde på fb. Om AN planerat detta, och de medvetet sätter dit KJ - finns det inga gränser för vad hon kan säga/skriva om VB eller inte.

Det skulle ju ändå vara rent idiotiskt att basunera ut sitt hat på Fejjan och dra blickarna till sig. Vi kommer ju inte heller ifrån att det är i KJs bagagelucka man hittat blod, att det är hans fingeravtryck man hittat på påsen med VBs blod, att det är i hans lägenhet man hittat DNA. Skulle KJ vara torpeden då menar du? Om inte, hur kan det komma sig att det hittats blod i hans bil och lägenhet, DNA, fingeravtryck på en påse med blod osv tror du?
Citera
2013-08-19, 20:28
Medlem
[quote=Tangera|44854709]
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ingenting, enligt mig i alla fall. Dessutom var det ju så att henne "beskrivning" av sig själv på den där dejtingsidan (som lades upp i tråden) var långt från sanningen. Jag kommer inte ihåg detaljer, men på flera av frågorna om hur hon var som person, var svaren helt uppåt väggarna - alltså inte alls med sanningen överensstämmande.
Jag fick känslan av att hon bara ville testa hur det var att fylla i det där frågeformuläret och därför ville hon inte avslöja sitt rätta jag.[/

Medlemskap på kontaktsidor gör ju även att du får tillgång till andras profiler. Syftet med medlemskapet är minst sagt oklart.
Jag kan tyvärr inte släppa bomber avseende vilka hon har haft eventuella relationer med. Vissa är nämnda i tråden, andra inte. Min tanke är att hon, som alla andra, längtade efter vettiga relationer, inte därmed sagt av sexuell karaktär. Det verkar ha varit svårt.
Bloggen som det länkades till tidigt i tråden där en tjej namngav VB och beskrev en situation på skolan på ett, i mitt tycke, ganska arrogant sätt samt en mogen kvinna som kallar henne kackerlacka i ett synnerligen opassande läge, också på nätet, när hon är försvunnen visar på något sätt detta. Hon verkar ha retat upp flera personer alt flera personer med underliga maktvägar.

Jag tror att HighFive är något på spåren i sin spekulation. KJ kan söka respekt från en inbillat högre hierarkiskt stående person genom att utföra vansinnesdåd för att bevisa sig. Och en svensk tiger.

En person som blir mobbad, vilket jag snarare tror är vad hon varit utsatt för, måste denna person ha retat upp någon för att bli det?

Tycker att mobbningen i de flesta fall är ogrundad och trycker ner personer som snarare är svaga och har svårt att försvara sig, och grupptryck som drar med sig personer som är lika mycket vän med den mobbade som mobbaren.
Sen kan väl den mobbade personen säga i princip vad som helst och bli häcklad för det, samt att det retar upp personerna som mobbar h*n bara för att den säger något.
Citera
2013-08-19, 20:42
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Det skulle ju ändå vara rent idiotiskt att basunera ut sitt hat på Fejjan och dra blickarna till sig. Vi kommer ju inte heller ifrån att det är i KJs bagagelucka man hittat blod, att det är hans fingeravtryck man hittat på påsen med VBs blod, att det är i hans lägenhet man hittat DNA. Skulle KJ vara torpeden då menar du? Om inte, hur kan det komma sig att det hittats blod i hans bil och lägenhet, DNA, fingeravtryck på en påse med blod osv tror du?

Jo visserligen, riktigt idiotiskt. Men om man ponerar att AN faktisk var s a s förblindad av hat... då är inläggen på facebook peanuts jämfört med att leja en mördare. Hon kanske dessutom har alkoholproblem och inte kunde tygla sig då hon skrev inläggen. (Någon skrev om alkoholproblem tidigare, sant eller ej).

KJ är förstås mest sannolik som gm om man utgår från det vi fått veta hittills. Jag vågar ändå inte stänga dörren för andra alternativ.

Inte så extremt troligt att KJ skulle vara den eventuella torpeden. Finns andra som jag tror passar bättre in. (Går inte in på det här, för det är bara egna spekulationer).

De bevis som har offentliggjorts (dna på något i lägenheten, blod och fingeravtryck på påsen i bilen) är superenkelt att plantera. Till och med jag skulle fixa det. Dock får man väl utgå ifrån att åklagarna har mer på KJ än detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in