2013-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men nu var det inte det som det handlade om. Berätta nu vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna.

Uppenbarligen har ingen av dom blandat sig i "dödandet", vilket är rätt solklart i och med att dom försattes på fri fot idag. Jag säger inte att dom står utan skuld, men när det gäller dödandet och dumpningen av kroppen så är dom nog bortskrivna från ärendet.
Tyvärr så tror jag alltför många suttit här och hjärntvättats av teorier och falska utpekanden m.m.
Citera
2013-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Dom kan ex kommit i två bilar till lägenheten( BP ) AJ tar volvon och dumpar
kan också förklara 10 m in i skogen, enligt GW ligger de flesta kroppar så
eftersom en död kropp är tung och otymplig.
Men som sagt bara en teori i all hast med tanke på frisläppanden idag.

Om man antar att ovanstående är fallet och tänker på dumpningsplatsen och platsen för den eventuella klädbranden, så får man känslan av att han (äcklet) planerat att sätta dit sina "kompisar" för det här. Hu, är han så slipad?

Men det talar emot vad jag själv trott hela tiden, att de/han haft panik och det är därför det verkar så klantigt (?)...även om det nu tog lång tid innan hon hittades.
Citera
2013-08-19, 18:59
Bannlyst
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-

Citat:
Ingen av männens advokater ska ha fått höra att deras klienter belagts med reseförbud, ej heller om brottsrubriceringen ändrats från tidigare misstankar om grovt brott till brott av normalgraden.

Citat:
- Han [DB] är naturligtvis lättad över att vara försatt på fri fot. Polisen har idag också hävt några beslag, som min klients kläder, mobiltelefon och dator.

Citat:
Vid 18-tiden har han [FHs adv.] inte lyckats nå sin klient, men varit i kontakt med dennes mamma.
– Vi tycker att det är ett välkommet beslut, men han är ju inte avförd från utredningen så vi får vänta och se.
Citera
2013-08-19, 19:08
Bannlyst
http://www.expressen.se/gt/misstankta-i-fallet-med-mamman-slapps-fria/

Citat:
Kriminalkommissarie Thord, som jobbar med utredningen, reagerar inte på beslutet att släppa männen på fri fot.
– Det har jag inga åsikter om. De är ju grundligt hörda och har lämnat uppgifter och de utredningsåtgärder vi har gjort är verkställda och så får man inte sitta häktad längre, för skyddande av brottsling innebär inte obligatorisk häktning. Så beslutet var väntat, säger han.
Är du orolig för att de kan påverka utredningen på något sätt?
– Det vet man ju inte. Men åklagaren har gjort bedömningen att de inte kan göra det eftersom vi gjort de utredningsåtgärder vi kan, säger Thord.

Edit: Obligatorisk häktning
http://peny60.atspace.com/haktning.htm
I RB 24:1 2 st finns en regel om obligatorisk häktning. Domstolen skall häkta den misstänkte personen om förutsättningarna i huvudregeln (sannolika skäl + flyktfara, kollusionsfara eller recidivfara) är uppfyllda och det inte är föreskrivet lindrigare straff än två års fängelse, och det inte är uppenbart att skäl till häktning saknas.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-19 kl. 19:12.
Citera
2013-08-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Faktiskt. Har de några riktiga vänner så är det nu dom bör träda fram. Dom kommer få ett helvete.

Då är det väl extra viktigt att inte elda på här då.
Som nån skrev strax här över, polisen har verkligen lagt locket på och vi VET inte så mycket även om det SPEKULERATS en hel del.
När rättegången är över och alla inblandade har fått sina domar, då VET vi förhoppningsvis vad som verkligen har hänt men fram tills dess så tycker jag att dom skall få vara i fred.
Skadar man någon av dom så visar man ju att man inte är en bättre människa själv ...
Citera
2013-08-19, 19:10
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han har ju uttalat sig till svenska folket att han är "övergtygad om att de inte är inblandade" så det vore ju en kovändning

Enligt åklagaen har han i delar ändrat sin historia, det kanske är just om detta...
Citera
2013-08-19, 19:14
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Då är det väl extra viktigt att inte elda på här då.
Som nån skrev strax här över, polisen har verkligen lagt locket på och vi VET inte så mycket även om det SPEKULERATS en hel del.
När rättegången är över och alla inblandade har fått sina domar, då VET vi förhoppningsvis vad som verkligen har hänt men fram tills dess så tycker jag att dom skall få vara i fred.
Skadar man någon av dom så visar man ju att man inte är en bättre människa själv ...

Ja jag håller med. Hoppas Cl*ff har is i magen, tycker han ska vänta tills AJ kommer ut istället om han nu vill ha hämnd. Personligen skulle jag inte vägra honom det
Citera
2013-08-19, 19:15
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Ja jag håller med. Hoppas Cl*ff har is i magen, tycker han ska vänta tills AJ kommer ut istället om han nu vill ha hämnd. Personligen skulle jag inte vägra honom det

Nä fan, det skulle ju bli en ny intressant tråd!
Citera
2013-08-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Uppenbarligen har ingen av dom blandat sig i "dödandet", vilket är rätt solklart i och med att dom försattes på fri fot idag. Jag säger inte att dom står utan skuld, men när det gäller dödandet och dumpningen av kroppen så är dom nog bortskrivna från ärendet.
Tyvärr så tror jag alltför många suttit här och hjärntvättats av teorier och falska utpekanden m.m.

Jag tror att vi inte skall dra för stora växlar på att DB och FH inte häktats för brott mot griftefrid. Det är ju svårare att bevisa att de hanterat kroppen. Skyddande av brottsling är lättare att leda i bevis och är ett brott som begåtts om de hanterat kroppen men även om de inte hanterat kroppen.

Om de inte varit med att gömma kroppen, vad är då orsaken till att de vallats angående bilfärd i Grästorp?

Varför säger H*raldsson att "de har haft bråttom" om de inte varit med i bilen?

Är det rimligt att tro att AJ inte velat få hjälp med uppsikt under dumpandet?

Varför skulle AJ vilja sätta dit sina vänner om de kan berätta när de kommit dit med bilen och att han haft den?
Citera
2013-08-19, 19:22
Bannlyst
Om ÅK anser att det ändå saknas grund för häktning. Visst kan han hållit di kvar ett tag till.
MEN det kan vara så att ett oväntat frisläppande kan ge mer i form av bevis än att di sitter inlåsta.
Citera
2013-08-19, 19:31
Medlem
refsps avatar
Jag tror (och hoppas) att th*rd inte hade några invändningar alls till frisläppandet, att de sitter på två erkännanden och viss teknisk bevisning som räcker långt.
Citera
2013-08-19, 19:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor

Att de skulle ha varit med vid dödandet har i alla fall jag inte uppfattat att det varit många som trott.

Däremot är de ju på ett eller annat sätt kopplade till bortförandet av kroppen, i alla fall DB, eftersom bilen kopplas till brottet.

Hade de varit oskyldiga och sagt sanningen båda två så hade aldrig deras historier skilts åt. Lögnen är svår att komma ihåg till skillnad från sanningen. Så inte är de helt utan skuld till det inträffade, frågan gäller bara i vilken grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in