2013-08-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Inte alls. I så fall hade de berättat var kroppen fanns och det finns inget skäl att tro att de gjort. FH kan däremot ha lagt korten på bordet när Id* hittades.
Kan det vara så att dom inte visste var kroppen fanns?? kanske var så att bilen lånades ut
till AJ ensam och sen möttes de på uppgjord plats.
Citera
2013-08-19, 18:32
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Absolut. Fast strafflindring får man väl inte i Sverige, eller? Men de har säkert fått dåligt samvete och börjat lätta sina hjärtan. Antar att FH bröt ihop först och sen när St*llan dog så började DB kanske omvärdera sitt liv.

DB och FH förhördes idag vid lunch och sedan kom besked om att de skulle släppas. Kan anhöriga ha pratat ihop sig och lämnat meddelande till dem via deras advokater? Och kan de då ha fått dessa samtidigt? Jag har visserligen små barn men jag tror att jag skulle råda dem till att tala sanning och ta sitt straff om de blev inblandade i något som vuxna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Cliff"hanger"/"hänger" samt det vanliga cliffhanger är lite roligt... Eller
Sen är det inte fel att han finns då det kan sätta press på killarna att informera Polisen om saker de kanske glömt, ev inser de det när de tänker på att de kan möta Cliff att det inte är värt att ta något för Ajaj...

ps. Sen har du nog missat att jag är anti mot våld...

Nej då det har jag noterat, tyckte formuleringen och den efterhängande smilisen sa nåt annat och frågade därför.

Jag hoppas Cl*ff håller sig långt borta från dem, han kommer förmodligen inte nöja sig med att "pressa" dem om han stöter på dem, tyvärr. Tycker det varit nog med våld i det här och han har fler döttrar och barnbarn som är i livet som behöver ha honom utanför fängelset.

Tack för svaret.
Citera
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Kan det vara så att dom inte visste var kroppen fanns?? kanske var så att bilen lånades ut

Den teorin har jag haft, att AJ ville ha vattentäta skott mellan kroppen och sina hantlangare. Kanske just därför brotten inte anses så grova, varför man nu släppt dom i väntan på rättegång.
Citera
2013-08-19, 18:34
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
DB och FH förhördes idag vid lunch och sedan kom besked om att de skulle släppas. Kan anhöriga ha pratat ihop sig och lämnat meddelande till dem via deras advokater? Och kan de då ha fått dessa samtidigt? Jag har visserligen små barn men jag tror att jag skulle råda dem till att tala sanning och ta sitt straff om de blev inblandade i något som vuxna.

Skulle kunna vara så, att de fått ta emot uppmanande brev efter ÅKs godkännande. Sånt kan nog kännas när man sitter så där.
Citera
2013-08-19, 18:36
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Den teorin har jag haft, att AJ ville ha vattentäta skott mellan kroppen och sina hantlangare. Kanske just därför brotten inte anses så grova, varför man nu släppt dom i väntan på rättegång.

Det skulle även förklara varför inte brott mot griftesfriden står med. Fast man kanske bara kör förundersökningen under en brottsrubricering per misstänkt, den grövsta? Nån som vet?
Citera
2013-08-19, 18:37
Medlem
Citat:

Utveckla den teorin! Förklara särskilt hur AJ fick tag i bilen från första början och hur det kan komma sig att DB och FH kan bindas till BP om AJ åkte ensam. Jag kan tänka mig vissa lösningar där din teori kan fungera men inte utan att teorin efterlämnar lite frågetecken: varför skulle de gjort så?
Citera
2013-08-19, 18:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Utveckla den teorin! Förklara särskilt hur AJ fick tag i bilen från första början och hur det kan komma sig att DB och FH kan bindas till BP om AJ åkte ensam. Jag kan tänka mig vissa lösningar där din teori kan fungera men inte utan att teorin efterlämnar lite frågetecken: varför skulle de gjort så?
Jag har haft samma funderingar.

AJ behöver en bil för att göra sig av med kroppen utan vittnen. Han kontaktar DB om att få låna volvon och DB och FH kör in den till Thn med hjälp av FH's cheva.
Citera
2013-08-19, 18:45
Medlem
lilltoes avatar
Måste dock skriva att det egendomligaste/sjukaste beteendet i fallet har AJ. Mördar en tjej, tillika småbarnsmor och DRAR IN sina kompisar, som befinner sig på en helt annan adress icke ont anande.
Hur dum i huvudet kan man bli om man med säkerhet kan finna en väg ut ur det? Genom att ljuga och slingra i "sanningarna".
Skaffa sig två vittnen till det allvarligaste brottet man kan begå. Hur skulle AJ kunna kontrollera deras tankar och stämband? Mordhot? Morot?
De hade två val: Ringa polisen eller "hjälpa till" med det nödvändigaste och valde det sista i ett oerhört trängt läge. Det är ingen kompis som utsätter folk för detta, vad de fick vetskap om eller ev. mindre smakfulla minnen visuellt. Det är riktigt sjukt!
Om de senare i livet blir dragna till en liknande händelse, har de nog ett ytterligare val:
Klappa ner fanskapet OCH ringa polisen.

Inte f-n vill någon ha AJ som kompis efter detta, men de kanske får peka ut ett dike på förhand som dessert.
Citera
2013-08-19, 18:49
Medlem
Citat:
Dom kan ex kommit i två bilar till lägenheten( BP ) AJ tar volvon och dumpar
kan också förklara 10 m in i skogen, enligt GW ligger de flesta kroppar så
eftersom en död kropp är tung och otymplig.
Men som sagt bara en teori i all hast med tanke på frisläppanden idag.
Citera
2013-08-19, 18:54
Medlem
refsps avatar
Citat:
Dom kan ex kommit i två bilar till lägenheten( BP ) AJ tar volvon och dumpar
kan också förklara 10 m in i skogen, enligt GW ligger de flesta kroppar så
eftersom en död kropp är tung och otymplig.
Men som sagt bara en teori i all hast med tanke på frisläppanden idag.

Precis. Och AJ drogs ju med en fotskada också, så var han ensam så är nog 10 meter så långt han orkade. Speciellt som det låg en bäck några meter bort, eller minns jag fel?

Edit: Alltså, var dom två så borde dom väl ha fortsatt till bäcken? Om de visste att den låg där iofs.
Citera
2013-08-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har haft samma funderingar.

AJ behöver en bil för att göra sig av med kroppen utan vittnen. Han kontaktar DB om att få låna volvon och DB och FH kör in den till Thn med hjälp av FH's cheva.

Kör in s40:n med hjälp av chevan, bogsering menar du? Nej, du menar nog att de tog två bilar in, men varför två bilar redan där? Det räcker ju med en bil. Är det sannolikt att AJ inte skulle bett dem om hjälp att åtminstone hålla uppsikt när han bar ut kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in