Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Något jag har svårt att förstå är varför man (syftar på United och Arsenal här) är så öppna med vad det är för spelare man siktar på att landa? Har svårt att se vad det kan ha för positiva effekter. Riktigt bra affärer sköts i hemlighet, som när Baldini lurade Juventus att köpa Legrottaglie och istället hämtade Chivu till Roma.

Det där har jag gnällt på flera gånger i sommar (United) men i det här fallet var det faktiskt Everton som gick ut offentligt med att man fått bud från United. Inte tvärtom.
Citat:
Känns olikt United att agera på det här sättet. Kändes som att buden på Fabregas inte riktigt motsvarade hans varde med tanke på hur priserna på marknaden ser ut i dagsläget. Personligen hade jag inte klagat om man fått betala en runt £45-£55 milj med tanke på vad han hade tillfört laget både kortsiktigt och långsiktigt.
Är inte direkt nöjd med Woodwards jobb hittils. Han ska ha eloge för att han fixat fina sponsorkontrakt till klubben i form av exempelvis Chevrolet men det här funkar bara inte.
Hade David Gill varit kvar så tror jag att vi hade haft våran mittfältare idag. Woodward är för grön när det handlar om spelarköp.
Var det Woodward som grejade Chevrolet-dealen? Ja där har han iaf inte legat på latsidan. Har väl fixat en 5-6 nya sponskontrakt bara i sommar.
Å andra sidan så har Gill haft relativt många år på sig att hämta in den där mittfältaren alla Unitedfans suktat efter i många år. Det är ju faktiskt ingen nyhet att det saknats täckning på innermittfältet. Woodward/Moyes har åtminstone gjort klart att man behöver minst en innermittfältare. Bara det är ett framsteg jämfört med Gill/Fergie.