2013-08-19, 17:40
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Aldrig att Fabregas i nuläget är värd i närheten av sådär mycket.
Vad är han värd då enligt dig?
2013-08-19, 17:56
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad är han värd då enligt dig?

Han har ju knappast blivit bättre eller yngre än vad han var då Barcelona köpte honom så inte mer än vad dom köpte honom för, det var väl ca 30M?
2013-08-19, 17:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Han har ju knappast blivit bättre eller yngre än vad han var då Barcelona köpte honom så inte mer än vad dom köpte honom för, det var väl ca 30M?
Med bonusar och allt blev det runt 38M Euro har jag för mig
2013-08-19, 18:00
Medlem
Citat:

Enligt TM så är han god för €45M, ner från €55M som han har legat på ganska länge.
2013-08-19, 18:04
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Enligt TM så är han god för €45M, ner från €55M som han har legat på ganska länge.

Och vad har han presterat för att vara värd så mycket då?
Nu pratar vi alltså vad som är rimligt och inte vad som krävs för att Barcelona ska släppa honom.
2013-08-19, 18:04
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Han är en spelare i sina bästa år (26) och av det som han har visat sen i slutet på förra säsongen så indikerar allting på att han kommer bli bättre och bättre. Han börjar anpassa sig mer och mer till sin roll i Barcelona.

Enligt Transfermarkt så är han värderad till 45M euro så din värdeuppskattning var nog lite i underkant.
2013-08-19, 18:09
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Aldrig att Fabregas i nuläget är värd i närheten av sådär mycket.

Jag är rätt säker att United ur ett långsiktigt perspektiv hade fått tillbaka dom pengarna med tanke på hans hur hans spel hade bidragit till titlar samt tröjförsäljning etc.
2013-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Jag är rätt säker att United ur ett långsiktigt perspektiv hade fått tillbaka dom pengarna med tanke på hans hur hans spel hade bidragit till titlar samt tröjförsäljning etc.

Är nog främst tröjtillverkarna som tjänar på det..
2013-08-19, 18:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose

Är nog främst tröjtillverkarna som tjänar på det..

Har alltid undrat över begreppet "tröjförsäljning" när man snackar ekonomi.. hur mycket går klubben i vinst för varje tröja såld (när man tar bort vinstent ill tröjtillverkare, material, tillverkningskostnad och allt annat etc etc) 10 euro per tröja? Kan det verkligen bli ekonomiskt märkbara summor för de största klubbarna? Har Ronaldos tröjförsäljningar sen han gick till Real Madrid genererat 500 miljoner kronor rakt in på Real Madrids konto eller vad?
2013-08-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Har alltid undrat över begreppet "tröjförsäljning" när man snackar ekonomi.. hur mycket går klubben i vinst för varje tröja såld (när man tar bort vinstent ill tröjtillverkare, material, tillverkningskostnad och allt annat etc etc) 10 euro per tröja? Kan det verkligen bli ekonomiskt märkbara summor för de största klubbarna? Har Ronaldos tröjförsäljningar sen han gick till Real Madrid genererat 500 miljoner kronor rakt in på Real Madrids konto eller vad?

Givetvis inte. Allt snack om att köp av stora stjärnor kan bidra ekonomiskt genom tröjförsäljning är en lögn. De drar in pengar, ibland ganska mycket pengar men aldrig till den grad att du får tillbaks den summan pengar du betalade för att få dit spelarna. (till exempel Ronaldo)

Bra info om det finns här; http://www.weaintgotnohistory.com/2012/7/30/3201349/how-much-are-shirt-sales-really-worth
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-19 kl. 18:38.
2013-08-19, 18:33
Medlem
xtroes avatar
Men är ni på riktigt eller, tror ni produktionskostnaden är hög på dessa tröjor dom säljer för 700 kronor eller?
2013-08-19, 18:45
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Något jag har svårt att förstå är varför man (syftar på United och Arsenal här) är så öppna med vad det är för spelare man siktar på att landa? Har svårt att se vad det kan ha för positiva effekter. Riktigt bra affärer sköts i hemlighet, som när Baldini lurade Juventus att köpa Legrottaglie och istället hämtade Chivu till Roma.

Det där har jag gnällt på flera gånger i sommar (United) men i det här fallet var det faktiskt Everton som gick ut offentligt med att man fått bud från United. Inte tvärtom.

Citat:
Känns olikt United att agera på det här sättet. Kändes som att buden på Fabregas inte riktigt motsvarade hans varde med tanke på hur priserna på marknaden ser ut i dagsläget. Personligen hade jag inte klagat om man fått betala en runt £45-£55 milj med tanke på vad han hade tillfört laget både kortsiktigt och långsiktigt.

Är inte direkt nöjd med Woodwards jobb hittils. Han ska ha eloge för att han fixat fina sponsorkontrakt till klubben i form av exempelvis Chevrolet men det här funkar bara inte.

Hade David Gill varit kvar så tror jag att vi hade haft våran mittfältare idag. Woodward är för grön när det handlar om spelarköp.

Var det Woodward som grejade Chevrolet-dealen? Ja där har han iaf inte legat på latsidan. Har väl fixat en 5-6 nya sponskontrakt bara i sommar.

Å andra sidan så har Gill haft relativt många år på sig att hämta in den där mittfältaren alla Unitedfans suktat efter i många år. Det är ju faktiskt ingen nyhet att det saknats täckning på innermittfältet. Woodward/Moyes har åtminstone gjort klart att man behöver minst en innermittfältare. Bara det är ett framsteg jämfört med Gill/Fergie.
Senast redigerad av LuaLua 2013-08-19 kl. 18:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in