2013-08-19, 03:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wharN
Inte för att jag har ett jätte bra svar på topicen men:

Jag pratade med en polis ang denna historia och h*n sa (Gissade sig fram på att)

''Det var nog en kvinnlig polis?'' Jag bekräfta med ett ja.
''Hon kände sig nog hotad när hon var ensam?'' Jag bekräfta med ett ja.
''Den som filmar, filmar nog bara sekvensen där han blir slagen och eventuellt lite innan?'' Jag bekräfta med ett ja.

Denna polis gissade till sig allt och det visade sig att det stämde, h*n kommenterade dock inte det med att hon använde sig utav våld (Med batongen).

Kortfattat: Polis X gissade att polisen på filmen gjorde rätt då hon nog kände sig hotad när han påstod att han skulle spränga gatan.

Fast påstående 2 vet du ju inte om det stämmer. Det har du själv hittat på.
Citera
2013-08-19, 10:49
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast påstående 2 vet du ju inte om det stämmer. Det har du själv hittat på.
Common sense..
Citera
2013-08-19, 14:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Common sense..

Tycker du själv att han beter sig hotfullt? Förklara gärna på vilket sätt.

Common sense säger mig i det här fallet att hon klarar inte av att någon sätter sig på tvären, hon tillhör så att säga den delen av befolkningen som har extremt kort stubin, och som inte kan hantera en situation där hon inte får precis som hon vill med en gång. Jag tycker också det är tydligt att hon tillhör den kategorin av poliser som ser vissa samhällsmedborgare som ett objekt.

Detta är common sense för mig..
Citera
2013-08-19, 18:33
Medlem
Citat:
Tycker du själv att han beter sig hotfullt? Förklara gärna på vilket sätt.

Common sense säger mig i det här fallet att hon klarar inte av att någon sätter sig på tvären, hon tillhör så att säga den delen av befolkningen som har extremt kort stubin, och som inte kan hantera en situation där hon inte får precis som hon vill med en gång. Jag tycker också det är tydligt att hon tillhör den kategorin av poliser som ser vissa samhällsmedborgare som ett objekt.

Detta är common sense för mig..
Ja jag tycker han beter sig hotfullt, absolut.

Handlar inte överhuvudtaget om kort stubin, här handlar det om sunt förnuft och att handla professionellt. Yes, även inslag utav våld kan vara ett professionellt ingripande.
Citera
2013-08-19, 19:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ja jag tycker han beter sig hotfullt, absolut.

Handlar inte överhuvudtaget om kort stubin, här handlar det om sunt förnuft och att handla professionellt. Yes, även inslag utav våld kan vara ett professionellt ingripande.

Du får gärna utveckla vilka av hennes beslut som du anser vara gjorda av sunt förnuft, och på vilket sätt dessa skeenden som hennes beslut lett till innehåller sundhet för de inblandade (hund, fyllekille, poliskvinna)

För nu som du uttrycker dig låter det som att du själv aldrig befunnit dig i en hotfull situation. Vidare låter det som att du tillhör den, utifrån ett demokratiskt perspektiv, lilla avarten bland goda samhällsmedborgare som är våldsglorifierande och anser att "stryk ska man ha om man inte sköter sig! Det är det enda som funkar, och därmed det enda rätta.."
Citera
2013-08-19, 19:14
Medlem
Citat:
Du får gärna utveckla vilka av hennes beslut som du anser vara gjorda av sunt förnuft, och på vilket sätt dessa skeenden som hennes beslut lett till innehåller sundhet för de inblandade (hund, fyllekille, poliskvinna)

För nu som du uttrycker dig låter det som att du själv aldrig befunnit dig i en hotfull situation. Vidare låter det som att du tillhör den, utifrån ett demokratiskt perspektiv, lilla avarten bland goda samhällsmedborgare som är våldsglorifierande och anser att "stryk ska man ha om man inte sköter sig! Det är det enda som funkar, och därmed det enda rätta.."

För att få lite perspektiv på det hela, i lite mer individuell nivå, så tänk dig att en påverkad kille/man, säger åt dig att han ska skjuta skallen av dig. När du frågar honom vad han menar, så repeterar han; ''vill du testa?!''
...

Vad hon gjorde, var att ta det säkra före det osäkra. Vilket jag tycker vi får anse vara sunt förnuft.. Även hon begriper att oddsen att en påverkad mans hotelser/påståenden av den kalibern, är sanna, är väldigt låga. Dock ej obefintliga.. varpå hon agerade. Tänk dig ett scenario då gata 10 minuter senare sprängs upp i luften.. då hon med relativt enkla ingrepp kunda ha stoppat det. (vilket hon nu då alltså gjorde, för säkerhetsskull.)

Kan även säga att jag har varit i väldigt hotfulla situationer - kanske är det just därför jag även förstår farorna..
Njäe, våld är inte det enda som funkar, men i vissa fall så är det nödvändigt för att säkerställa situationen.. daltande hjälper sällan om det hade visat sig vara på allvar. Iaf inte på en polisiär nivå, då krävs det utbildad förhandlings personal.
Citera
2013-08-19, 21:23
Medlem
Citat:
För att få lite perspektiv på det hela, i lite mer individuell nivå, så tänk dig att en påverkad kille/man, säger åt dig att han ska skjuta skallen av dig. När du frågar honom vad han menar, så repeterar han; ''vill du testa?!''
...

Vad hon gjorde, var att ta det säkra före det osäkra. Vilket jag tycker vi får anse vara sunt förnuft.. Även hon begriper att oddsen att en påverkad mans hotelser/påståenden av den kalibern, är sanna, är väldigt låga. Dock ej obefintliga.. varpå hon agerade. Tänk dig ett scenario då gata 10 minuter senare sprängs upp i luften.. då hon med relativt enkla ingrepp kunda ha stoppat det. (vilket hon nu då alltså gjorde, för säkerhetsskull.)

Kan även säga att jag har varit i väldigt hotfulla situationer - kanske är det just därför jag även förstår farorna..
Njäe, våld är inte det enda som funkar, men i vissa fall så är det nödvändigt för att säkerställa situationen.. daltande hjälper sällan om det hade visat sig vara på allvar. Iaf inte på en polisiär nivå, då krävs det utbildad förhandlings personal.

Vill du testa? Svar nej
Vad hon gjorde var verkligen att ta det osäkra före det säkra.
Citera
2013-08-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

En "Bra polis" i mina ögon vill hjälpa människor, är stresstålig och kan hantera laddade situationer vilket kvinnan i detta klipp uppenbarligen inte klarar av.

Tror inte det har med manligt eller kvinnligt att göra, utan det faktum att fel personer söker sig till polisyrket. Väldigt många omogna poliser med klent psyke har valt yrket för spänningens skull.
Citera
2013-08-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptensnork
En "Bra polis" i mina ögon vill hjälpa människor, är stresstålig och kan hantera laddade situationer vilket kvinnan i detta klipp uppenbarligen inte klarar av.

Tror inte det har med manligt eller kvinnligt att göra, utan det faktum att fel personer söker sig till polisyrket. Väldigt många omogna poliser med klent psyke har valt yrket för spänningens skull.

Nä hon ville så gärna slå honom, att hon var villig att chansa på att han inte skulle gå till motanfall, hade han gjort det skulle hon lätt övermannats.

En del hjärndöda idioter tror att hon tog det säkra före det osäkra, när hon i själva verket gjorde en förhållandevis stabil situation mycket instabil.
Citera
2013-08-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Det är tveklöst vanligare hos kvinnliga poliser med okontrollerade hysteriska beteenden. Så även inom andra yrkeskategorier, man kan ju jämföra hur gräl kvinnor emellan, o män emellan brukar funka dynamiskt.
Citera
2013-08-20, 16:24
Medlem
visar klart och tydligt att kvinnan är ute på okänd mark och långt borta från sitt hem
Citera
2013-08-23, 22:08
Medlem
shponglads avatar
Ursäkta för mitt abrupta inhopp i tråden, men jag har 3 frågor:

1: Är identiteten på poliskvinnan bekräftad?
2. samma för BO(fyllot)
3. Någon indikation på var utredningen lutar åt(antagligen inte men försöker ändå)

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in