2013-08-19, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Fy sjutton, det säger verkligen en hel del om AJ som person. Så fruktansvärt vidrigt gjort, slåss är det väl många som gjort men att i ett läge där någon ligger oskyddad på marken hoppa på dennes huvud är så fegt att det inte finns ord är det. Så otroligt omanligt att jag har svårt är att förstå att han fått kvinnor över huvudtaget efter det.

Att just hoppa mot huvud eller nacke mot en som ligger ner borde enligt mig vara försök till dråp.
leder det inte till döden så blir det som regel skador som ger men för livet.
här måste rättsskiparna se över hur man dömer
Citera
2013-08-19, 07:12
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
God morgon.
I domarna som lades ut igår, fanns inte piff och puff med. Den han umgåtts med och som givetvis vittnat till AJs fördel är KP, grisräddaren...jag menar grodräddaren. Den han varit i Polen med osv.
Varför ringde inte AJ honom??? Eller gjorde han det? Har han bil?
Finner det märkligt att den som år ut och år in vittnat för honom i svinga övergrepp på kvinnor inte blandas in i detta. Han har ju bevisligen varit en som suttit i rätten och räddat honom, mer än en gång?

Det har behandlats åtskilliga gånger i tråden, han har bedömts som någon AJ inte längre umgås med frekvent, samt att han verkar vara en mjukis, en som lätt spiller när någon trycker på honom, tex polis. AJ visste att DB är skyldig honom mycket, go-to-guy #1 helt enkelt. Sen är det en teori att FH festade med DB vid tidpunkten för samtalet från AJ då FH inte verkar vara en lika nära vän till AJ.
Citera
2013-08-19, 07:39
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Att just hoppa mot huvud eller nacke mot en som ligger ner borde enligt mig vara försök till dråp.
leder det inte till döden så blir det som regel skador som ger men för livet.
här måste rättsskiparna se över hur man dömer

Ja verkligen. Jag är själv av den åsikten att det är alldeles för "billigt" att ta livet av någon i Sverige oavsett hur det gått till.
Citera
2013-08-19, 07:54
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Sitter och läser A.Js face. Han är väldigt aktiv. Men inte ett enda gillande eller kommentar från Id@... Blir Inte klok på deras relation..!
Däremot så gillade hon bilden "golare har inga polare" som DB lade upp. Hon hade nog gärna sett att polarna golade nu.
Citera
2013-08-19, 07:56
Medlem
Då va de måndag och ny vecka. Hoppas på lite fakta om fallet för det är mycket spekulationer nu. Och till Er som vet något så är det dax att konfrontera Ert samvete. Vi vill ju inte detta ska hända IGEN. För med facit i hand så har ju AJ lite i bagaget. Så tänk om, tänk rätt
Citera
2013-08-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Absolut. Men hon är ändå en del av orsaken. Sen om den orsaken i våra ögon är knapp är en annan sak.

Enligt mig håller inte ditt resonemang. Att vara en del av orsaken är att skuldbelägga. Menar du att alla kvinnor som Aj misshandlat har haft sig själv att skylla oavsett om orsaken i våra ögon är knapp? Det är väl det som kvinnomisshandlare brukar använda som argument. Om hon inte sagt eller gjort si och så då hade jag inte slagit henne?
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-19 kl. 08:30.
Citera
2013-08-19, 08:40
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Enligt mig håller inte ditt resonemang. Att vara en del av orsaken är att skuldbelägga. Menar du att alla kvinnor som Aj misshandlat har haft sig själv att skylla oavsett om orsaken i våra ögon är knapp? Det är väl det som kvinnomisshandlare brukar använda som argument. Om hon inte sagt eller gjort si och så då hade jag inte slagit henne?

Tror du hårdrar det lite för långt. Vad som menas är förmodligen att IF umgicks med någon hon visste var en kvinnomisshandlande våldsromantiserande nazist. Även om jag till viss del har haft ett lika tvivelaktigt umgänge, dock bara under ett par år, så vet jag att det är ett umgänge som drar med sig problem, intriger och tjafs. Och i dess kretsar är steget från tjafs till ultravåld väldigt väldigt kort. Det vet ni, det vet jag och det borde hon ha vetat. Så på så vis kan man göra gällande att hon bär en viss del av skulden då hon utsatte sig och sitt barn för det umgänget.

Så hen menar att hon bär en del av skulden pga att hon umgicks med detta pack. Inte pga vad hon kan ha sagt för att ha utlöst AJs ilska. Och jag, som småbarnsförälder, är benägen att hålla med. Dock blev jag inte farsa vid ca 20 utan vid ca 30. Min dåligt-omdöme-period var när jag var 25 typ, så vem vet hur jag hade agerat?
Citera
2013-08-19, 08:47
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Tror du hårdrar det lite för långt. Vad som menas är förmodligen att IF umgicks med någon hon visste var en kvinnomisshandlande våldsromantiserande nazist. Även om jag till viss del har haft ett lika tvivelaktigt umgänge, dock bara under ett par år, så vet jag att det är ett umgänge som drar med sig problem, intriger och tjafs. Och i dess kretsar är steget från tjafs till ultravåld väldigt väldigt kort. Det vet ni, det vet jag och det borde hon ha vetat. Så på så vis kan man göra gällande att hon bär en viss del av skulden då hon utsatte sig och sitt barn för det umgänget.

Så hen menar att hon bär en del av skulden pga att hon umgicks med detta pack. Inte pga vad hon kan ha sagt för att ha utlöst AJs ilska. Och jag, som småbarnsförälder, är benägen att hålla med. Dock blev jag inte farsa vid ca 20 utan vid ca 30. Min dåligt-omdöme-period var när jag var 25 typ, så vem vet hur jag hade agerat?

Ska man hårddra detta ännu längre så borde vi alltså ömma för alla brottsoffer, dvs även de snorunga som blir varnade med skott i benet pga dröjande skuld när man köpt droger etc. Det är ju inte mer synd om ett offer för att hen är kvinna och tvåbarnsmor.

Graden till vilken man tycker synd om ett brottsoffer beror ju oftast på till här stor del offret själv har bidragit till gärningen. Exemplet ovan har ju verkligen bidragit till sin olycka. Ett random misshandelsoffer på dagtid i centrala Stockholm har nog inte utsatt sig för risken på något tydligt sätt.

IF kan anses ha bidragit till sin egen olycka, hur tragiskt det än känns att skriva det. OBS, jag tycker inte hon bär skuld till det som hände. Men hon kunde ha begränsat risken.
Citera
2013-08-19, 08:49
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ska man hårddra detta ännu längre så borde vi alltså ömma för alla brottsoffer, dvs även de snorunga som blir varnade med skott i benet pga dröjande skuld när man köpt droger etc. Det är ju inte mer synd om ett offer för att hen är kvinna och tvåbarnsmor.

Graden till vilken man tycker synd om ett brottsoffer beror ju oftast på till här stor del offret själv har bidragit till gärningen. Exemplet ovan har ju verkligen bidragit till sin olycka. Ett random misshandelsoffer på dagtid i centrala Stockholm har nog inte utsatt sig för risken på något tydligt sätt.

IF kan anses ha bidragit till sin egen olycka, hur tragiskt det än känns att skriva det. OBS, jag tycker inte hon bär skuld till det som hände. Men hon kunde ha begränsat risken.

Inom rättsväsendet jämför man ofta handlingar med de av den goda familjefadern, Bonus Pater Familia. IF har i sitt umgänge inte varit en Bonus Mater Familia.
Citera
2013-08-19, 08:54
Bannlyst
Citat:
Tror du hårdrar det lite för långt. Vad som menas är förmodligen att IF umgicks med någon hon visste var en kvinnomisshandlande våldsromantiserande nazist.

Har du källa på att hon visste det ?
Tror du att AJ i första hand utger sig för att vara din beskrivning, eller kan han ha en annan framtoning i sina kvinnliga kontakter ?
Citera
2013-08-19, 09:02
Medlem
refsps avatar
Citat:
Tror du att AJ i första hand utger sig för att vara din beskrivning, eller kan han ha en annan framtoning i sina kvinnliga kontakter ?

Självklart har jag inte källa på det. Men

1) Trollhättan är litet och AJ var en lokal kändis. Hon bör rimligtvis ha vetat om allt från skott mot fönster, somaliemisshandel och annat smått och gott.
2) IF, som enligt uppgift hade god kontakt med sin far, borde ha hyfsat bra koll på de kriminella elementen i stan. Speciellt med en heroinist som ex och far till hennes ena barn.
3) Hon har, enligt färska uppgifter här i tråden, gillar flera av hans bilder på facebök. Så hans nazistiska och våldsromantiserande åsikter har ju varit uppenbara.

Jag skulle vilja vända på kakan. Tror du det finns en rimlig möjlighet att hon inte ska vetat om hans bakgrund med tanke på orten, dess storlek, deras åtminstone tangerande umgängeskretsar etc?
Citera
2013-08-19, 09:05
Medlem
refsps avatar
Citat:

Och självklart har han en annan framtoning när han raggar. På nätet. För att få lite action i Uddevalla eller någon annanstans. Men i THN ser jag ingen möjlighet till anonymitet på samma sätt, speciellt om damen har snarlikt umgänge i samma lilla ort. Tro mig, inte ens Stockholm är så anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in