2013-08-18, 13:12
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup
Kommissionen kritiserar också att flera av artisterna öppet från scenen propagerade för cannabisanvändning. Ett band sjöng också en nedvärderande text om narkotikapolisens arbete.
– Vad jag vet var det bara ett band som gjorde det, och det kommer vi inte att anlita fler gånger. Artister som propagerar för droger vill vi inte ha hit, säger Rydstrand.

Är ingen expert inom änmet. Men som ett land med yttrandefrihet har inget brott begåtts eller så säga?
Har ju läst tidigare om General Knas som inte fått genomföra spelningar osv, men det här är ju löjligt.

Yttrandefrihet?

Det är ingen rättighet att spela på festival, vill de inte ha dit band som pratar positivt om röka så får de inte komma.
Citera
2013-08-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Många knarkmisstänka vid reggaefest

Nu står det visserligen inte om det rör sig om cannabis eller inte, men det känns inte som en särskilt vågad gissning

Aa, förmodligen 69 av dom va för cannabis och 1 för typ amfetamin eller ngt ... -.-
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej.. inte så vågat gissning direkt.
Men jag kan inte påstå att jag stötte på särskilt mycket narkotika där, enda jag såg röka öppet var ett äldre par på på 65-70.
Däremot så missade man ju en spelning eller två för att civilarna måste stå och hålla i ens leg i en halvtimme för att ringa upp sin central och köra ens personnummer mot vad de nu har för register.

Aa, en tjejkompis vart intagen och hon fick både pissa och ta blodprov och missade en konsär pga det ...
Citera
2013-08-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Yttrandefrihet?

Det är ingen rättighet att spela på festival, vill de inte ha dit band som pratar positivt om röka så får de inte komma.

Sant att dom kan förbjuda folk att spela. Men när dom väl är där går dom under yttrandefriheten, och va ju inte direkt så att dom skrek på sen '' SMOKE WEED EVERYONE !!!!'' utan det handlade om att dom sjöng positivt om cannabis i en låt, vilket apsolut inte är förbjudet ...
Citera
2013-08-18, 14:20
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88
Sant att dom kan förbjuda folk att spela. Men när dom väl är där går dom under yttrandefriheten, och va ju inte direkt så att dom skrek på sen '' SMOKE WEED EVERYONE !!!!'' utan det handlade om att dom sjöng positivt om cannabis i en låt, vilket apsolut inte är förbjudet ...

Nej det är det apsolut inte, men det har faktiskt ingen betydelse för vilka de får neka och inte.
Citera
2013-08-18, 15:32
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/100-knarkmisstankta-vid-reggaefest_8433058.svd
Citat:
Under årets reggaefestival i Furuvik utanför Gävle tog polisen in 100 personer för kroppsbesiktning misstänkta för ringa narkotikabrott.
Citat:
Enligt polisen var det inga ordningsstörningar under festivalen som lockade tusentals besökare.
Bra att de spenderar resurserna på något vettigt
Citera
2013-08-18, 16:27
Medlem
Citat:
Nej det är det apsolut inte, men det har faktiskt ingen betydelse för vilka de får neka och inte.

Nu förstod jag inte riktigt vad du menade ...

Har yttrandefriheten (att dom får sjunga om vad fan dom vill) inget med att göra att dom får neka folk och inte ?
Citera
2013-08-18, 20:21
Medlem
hetsjohan2s avatar
Fattar inte varför det väller av narkpoliser på festivalen när det enligt polisen var en lugn festval...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17314669.ab

Enligt polisen var det inga ordningsstörningar under festivalen som lockade tusentals besökare.
Citera
2013-08-19, 00:04
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88
Nu förstod jag inte riktigt vad du menade ...

Har yttrandefriheten (att dom får sjunga om vad fan dom vill) inget med att göra att dom får neka folk och inte ?

Nej, givetvis inte.
Citera
2013-08-19, 00:50
Medlem
Citat:
Nej, givetvis inte.

Okej, då förstod jag rätt iallafall. Men ändå sjukt att dom nekar folk spelning på en REGGAE festival bara för att dom sjunger om cannabis, då hela reggae kulturen typ bygger på cannabis i mer eller mindre utstreckning med det menar jag att i stortsätt alla (finns väll undantag som med allt) röker cannabis ...
Citera
2013-08-19, 01:16
Medlem
daladasens avatar
HAHA, påstår dem att de hade för lite resurser? Det kryllade utav nazistcivilare och poliser. De hade tagit dit en jävla massa baracker och slagit läger för uppemot 50-70 snutar. Även inne på festivalområdet fanns det gott om poliser så jag förstår inte varför de ska gå ut och ljuga för tidningen?
Citera
2013-08-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daladasen
HAHA, påstår dem att de hade för lite resurser? Det kryllade utav nazistcivilare och poliser. De hade tagit dit en jävla massa baracker och slagit läger för uppemot 50-70 snutar. Även inne på festivalområdet fanns det gott om poliser så jag förstår inte varför de ska gå ut och ljuga för tidningen?

Dom tycker förmodligen dom hade för lite resurser för deras mål är ju att ta ALLA som chillar med en joint till den softa musiken och förstöra livet ett x antal år för 100tals ungdomar/vuxna -.-

Jag bor i gävle, men går inte ens dit för är rätt känd här i gävle bland ungdoms polisen så hade blivit tagen direkt även fast jag inte rökt på 3 månader. Men orkar inte med nå krångel så håller mig hemma, och kan nog säga med säkerhet att jag inte är den ända som tänker så tyvär ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in