2012-09-18, 18:30
Medlem
Hallå, snubblade över en artikel nu i min lokala tidning och vart lite små irriterad.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5101825-vill-stoppa-knarkfestival-

ja vad tycker ni som va där ? va de mycket synligt narkotika eller ?

citat från tidningen: Man kommenterar också Furuviksledningens invändning att bara en procent av besökarna blev misstänkta för narkotikabrott.
Det beror, enligt kommissionen, på att polisen inte hann kontrollera fler. Polisen hann inte ens ner till scenområdet, för att det fanns så många misstänkta påtända att gripa på vägen dit.
– Poliserna i tjänst säger att de kunde ha tagit hur många som helst, säger Mikael Hedström.

Men hallå sluta snyfta är inte de bra att bara 1 procent blev tagna ? gör samma sak på krogarna i gävle en lördag kväll så kommer ni inte bara hitta spice/cannabis utan även kokain och amfetamin. men de skiter ni fullständigt i ni vill stänga en familje grej ?

mvh venoxy
Citera
2012-09-18, 18:45
Medlem
Testa alla som går igenom stan en fredag kväll så har dom tagit mer en hälften av Gävles befolkning..... Jävla trams att stänga ner något för den lilla mängden.... Varför inte låsa in alla ungdomar mellan 17-25 ? cannabis är vanligare än alkohol i denna stad , vilket är bra !
Citera
2012-09-18, 18:56
Medlem
PHUCKups avatar
Kommissionen kritiserar också att flera av artisterna öppet från scenen propagerade för cannabisanvändning. Ett band sjöng också en nedvärderande text om narkotikapolisens arbete.
– Vad jag vet var det bara ett band som gjorde det, och det kommer vi inte att anlita fler gånger. Artister som propagerar för droger vill vi inte ha hit, säger Rydstrand.

Är ingen expert inom änmet. Men som ett land med yttrandefrihet har inget brott begåtts eller så säga?
Har ju läst tidigare om General Knas som inte fått genomföra spelningar osv, men det här är ju löjligt.
Citera
2012-09-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullzii
Testa alla som går igenom stan en fredag kväll så har dom tagit mer en hälften av Gävles befolkning..... Jävla trams att stänga ner något för den lilla mängden.... Varför inte låsa in alla ungdomar mellan 17-25 ? cannabis är vanligare än alkohol i denna stad , vilket är bra !

Ja, tycker jag med bor i denna stad. säkert 90% av mina kompisar/bekanta röker cannabis, och de är bra de är förbudet som gör oss till ovänner inte bruket.

Ps: bor du i gävle också ? :P
Citera
2012-09-19, 00:59
Medlem
Ja sant som du säger! Ja jag bor i Gävle
Citera
2012-09-19, 09:28
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup
Kommissionen kritiserar också att flera av artisterna öppet från scenen propagerade för cannabisanvändning. Ett band sjöng också en nedvärderande text om narkotikapolisens arbete.
– Vad jag vet var det bara ett band som gjorde det, och det kommer vi inte att anlita fler gånger. Artister som propagerar för droger vill vi inte ha hit, säger Rydstrand.

Är ingen expert inom änmet. Men som ett land med yttrandefrihet har inget brott begåtts eller så säga?
Har ju läst tidigare om General Knas som inte fått genomföra spelningar osv, men det här är ju löjligt.

Anledningen till att dom säger detta är förmodligen för att det ska se bra ut. De vill ju fortsätta vara värdar för festivalen. Att hålla en reggaefestival och inte hyra artister som propagerar för droger känns närmast omöjligt faktiskt.
Citera
2012-09-19, 18:31
Moderator
kvm3s avatar
Felstavning i rubriken korrigerad.

/Mod
Citera
2012-09-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup

Den här gången var det Labyrint. Även dom har blivit portade från en spelning på en fritidsgård om jag inte missminner mig helt! Men yttrandefrihet är tillåtet om man tänker som storebror det borde alla lärt sig vid det här laget
Citera
2012-09-20, 02:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Äsch grabbar, nu ska ni vara glada att polisen skyddar er från trevliga festivaler istället för misshandel, rån och dylikt.
Citera
2013-08-17, 03:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Den här gången var det Labyrint. Även dom har blivit portade från en spelning på en fritidsgård om jag inte missminner mig helt! Men yttrandefrihet är tillåtet om man tänker som storebror det borde alla lärt sig vid det här laget

Men de kom i år igen.. även om de var tvugna att ha lösmustascher
Citera
2013-08-17, 16:43
Medlem
jamesdeans avatar
Många knarkmisstänka vid reggaefest

Citat:
Festivalen inleddes i fredags och när polisen summerar den första dagen var det 70 personer som togs med för kroppsbesiktning misstänkta för ringa narkotikabrott. Av dem var elva yngre än 18 år.

Nu står det visserligen inte om det rör sig om cannabis eller inte, men det känns inte som en särskilt vågad gissning
Citera
2013-08-18, 04:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean

Nu står det visserligen inte om det rör sig om cannabis eller inte, men det känns inte som en särskilt vågad gissning

Nej.. inte så vågat gissning direkt.
Men jag kan inte påstå att jag stötte på särskilt mycket narkotika där, enda jag såg röka öppet var ett äldre par på på 65-70.
Däremot så missade man ju en spelning eller två för att civilarna måste stå och hålla i ens leg i en halvtimme för att ringa upp sin central och köra ens personnummer mot vad de nu har för register.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in