2013-08-18, 23:44
Medlem
Jkrokens avatar
Mourinho sa på presskonferensen efter matchen att man ska göra göra allt för att få in en anfallare innan fönstret stänger
2013-08-18, 23:52
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Mourinho sa på presskonferensen efter matchen att man ska göra göra allt för att få in en anfallare innan fönstret stänger

Han får gärna ta bort Zlatan från de där torra landet ovanför Spanien, men han är ju iskall i England så dom går nog hellre efter gamle Eto'o. Tror inte att United kommer sälja Rooney till dom i alla fall.
2013-08-19, 00:00
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Han får gärna ta bort Zlatan från de där torra landet ovanför Spanien, men han är ju iskall i England så dom går nog hellre efter gamle Eto'o. Tror inte att United kommer sälja Rooney till dom i alla fall.
För mig som svensk och chelseasupporter vore det fantastiskt att se Zlatan i Chelsea. Etoo skulle jag definitivt inte vilja se i chelseatröjan. Även Rooney känns långsökt då United vägrar sälja till en titelrival. Vet inte vilken striker som känns någorlunda realistisk vid den här tidpunkten. Möjligtvis Jackson Martinez. Det har även surrats om Lewandowski vilket är en spelare som vore helt fantastisk att få in i laget. Jag ser honom som en av världens bästa strikers. Han kanske inte är helt orealistisk att få in då hans kontrakt går ut nästa sommar, och kommer troligtvis vilja gå till Bayern då. Om Dortmund vill tjäna en rejäl slant på honom, samtidigt som han inte går till en titelrival känns det ändå inte som en helt orealistisk värvning.
2013-08-19, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Varför är inte Arsenal där och rycker? Willian, Cazorla, Walcott och Giroud hade varit en fin offensiv kvartett.

Man är för inkompetent.
2013-08-19, 00:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Ok. Enligt pappa ( som bor i Spanien och följer RM väl ) har det på dom senaste dagarna inte varit något speciellt rapporterat i media, och den generella skaran av RM-fans han bekantar sig med, däribland vissa av dem journalister skall tilläggas, så verkar det inte bli någon Bale deal nu i sommar, men vem vet. Själv hoppas jag inte på Bale för dem summor det har snackats om..

Okej.

Jag vill inte se Bale även om det skulle vara betydligt billigare än de stora summor det snackas om.

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Med tanke på Eto'os lönekrav så är han inget alternativ för Chelsea.

Citat:
Samuel Eto’o is ready to take a small pay cut in order to join Chelsea this summer – but he will still demand at least £300,000-a-week, his agent has revealed.

http://metro.co.uk/2013/08/16/samuel-etoo-will-only-move-to-chelsea-for-300000-a-week-reveals-agent-3926168/
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-19 kl. 00:32.
2013-08-19, 00:19
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Man är för inkompetent.

Ja. Det finns faktiskt inget bättre svar på den frågan.
2013-08-19, 00:30
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Varför är inte Arsenal där och rycker? Willian, Cazorla, Walcott och Giroud hade varit en fin offensiv kvartett.
Om man ändå inte kunde få svar på det, skojar inte när jag säger att han vore ett perfekt köp som det letas så febrilt av utav Wenger &co.

Var inte Eto'o sparsamt spelad av Mourinho och ofta på kanten i Inter?
Senast redigerad av waikikii 2013-08-19 kl. 00:33.
2013-08-19, 00:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Om man ändå inte kunde få svar på det, skojar inte när jag säger att han vore ett perfekt köp som det letas så febrilt av utav Wenger &co.

Var inte Eto'o sparsamt spelad av Mourinho och ofta på kanten i Inter?

Eto'o var ju startspelare men Milito spelade centralt.
2013-08-19, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, precis. Mittbacken har ju varit ett problem länge hos tyskarna (och är det än idag i viss mån IMO).

Man måste kunna begära att förment seriösa fotbollsskribenter klarar av att vara mer objektiva. Podolski har alldeles för dåligt spelhuvud för att räknas som en världsspelare. Är du seriös eller?

Förstår inte var den här gigantiska Arsenal-hybrisen kommer ifrån helt plötsligt. Ni beter er som ett gäng mentalpatienter.

Det finns en otrolig von-oben-attityd på denna del av forumet. Det finns vedertagna "sanningar" som alla måste förhålla sig till för att inte kallas okunnig, eller rentavt mentalpatient.

Faktum kvarstår att Podolski är en spelare som producerar poäng framåt - relativt centralt för en offensiv spelare. Han hade bäst poängsnitt av alla spelare i Arsenal förra året. Låg bakom,med assist eller mål, 0.8 mål/match. Det är matchavgörande saker Podolski gjorde. Han har brister i spelet - det är jag den förste att erkänna - men faktum kvarstår att han är en konkret poängspelare, något väldigt få yttrar i dagens fotboll faktiskt är. Det ska ses som en bra jävla tillgång.

I de amerikanska sporterna skulle man skratta åt de som hävdar att en spelare med Podolskis poängsnitt skulle vara medioker. Han skulle ses som en stjärna då han som offensivt spelare gör det han är köpt för - nämligen poäng i massor. Jämför exempelvis med Chamberlain som på ogrundade anledningar flertalet gånger valts före Podolski. Killen har än sämre speluppfattning och gör otroligt lite poäng. Förmodligen hade ni ej koll på siffrorna och när jag skrev att Podolski snittade 0.8 poäng/match så satte det grillor i huvudet på er och då kommer det klassiska "bortviftandet" om att spelaren i fråga ej tillför något i spelet. Men det gör han de facto då man vet att spelaren i fråga kommer vara inblandad i offensiva mål.

Detta börjar gå off-topic men skulle du hävda att spelare som Gomez, eller Muller, ej är en världsspelare för att han/de är dålig(a) i spelet? Eller Inzaghi och Trezeguet på sin tid? Det folk måste förstå är att spelare i ett lag har alla olika spelstilar och det lag med många olika spelartyper löper mkt större chans att lyckas. Att då ha en konkret ytter är lag alla borde sukta efter då den spelartypen är relativt sällsynt.

--------------------
Denna tråd ska handla om silly-season. Och jag är övertygad att tunga värvningar kommer landa för Arsenal de närmaste dagarna. Men en sak som folk ofta glömmer bort är att en del tror att det bara är att punga upp miljonerna som den säljande klubben begär. Det är den enkla biten. Huruvida världsspelare är sugen att gå till Arsenal, eller ens om Arsenal har råd med lönekostnaden för spelare är oklart och tas sällan i beaktning här på flashback. Eller om spelaren verkligen passar in i lagets spelsätt.

Higuain var förmodligen inte särskilt sugen att gå till PL:s fjärde bästa klubb och leva i ett klimat han är totalt främmande vid. Därav valde han ett mer sydamerikanskt lag och Napoli. Tämligen självklart val. Likaså kommer ej Rooney vilja byta ner sig till Arsenal. Suarez kanske vill komma men Liverpool släpper ej till en av de största konkurrenterna om den fjärde CL-platsen. Lewandovski vill självfallet ej lämna Dortmund heller. Så vilka alternativ finns? Man kanske litar på att Giroud som ändå gjorde 11 mål i PL under sin debutsäsong tar ytterliggare kliv så att han landar på 15-20 baljor på en säsong. Bra mkt bättre ekonomiskt än att ta in, säg en gammal och trött Etoo med höga lönekrav.

Michu är ett troligt alternativ och skulle passa väldigt bra. Han skulle kunna spela på en kant, han har visat att han trivs i England och den engelska fotbollen. Dessutom är han spanjor vilket underlättar då vi redan har flertalet spanjorer i truppen. Jag tror och hoppas att Michu kritar på snart.

En värvning är så mycket mer komplex än vad många fattar. ALLT ska klaffa för att det ska bli lyckat. I skrivande stund har Arsenal 3-4 spelare som med största sannolikhet kritar på innan fönstret stängs. De spelarna är noga scoutade och passar in i klubbens mentalitet.
2013-08-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Imponerande att mitten/bottenlag i Premier League som Southampton, Norwich, Cardiff, Swansea och West Ham kan spänna musklerna på transfermarkanden så här. Alla dessa lag har värvat för minst £20m netto (det vill säga inte fått pengar från försäljningar) den här sommaren. Från de stora ligorna i Europa är det bara tre klubbar som passerat denna gräns: PSG, Monaco och Barcelona.

Då talar vi alltså i det här fallet om fem engelska klubbar som alla varit nere i andradivisionen någon gång de senaste tre säsongerna. En förtjänst av det nya tv-avtalet och ett tecken på PL:s styrka.

Detta beror ju på det nya tv-avtalet för klubbarna i pl, slutar du på sista plats i pl i år kommer du att få in omkring £50m i tv-intäkter, det är mer än vad Man Utd fick för sin ligaseger förra säsongen.

Dom sämre lagen i pl kommer att kunna konkurrera ekonomiskt med t.ex Roma och Inter.
2013-08-19, 02:22
Medlem
Ja det mesta tyder ju på det, här agerar ju Spurs smart också att köpa in ersättare för Bale innan dom har sålt honom. För när Bale är såld kommer ju alla klubbar som skall sälja spelare till Spurs vilja få ut så mycket som möjligt när dom vet att köparen sitter på 1 mille...
2013-08-19, 03:28
Medlem
TKD_1337s avatar
I mina ögon är det en tragisk utveckling att Premier League blir så mycket slagkraftigare. Mitt intresse för ligan har dessutom sjunkit markant.

Nåja. I Matchprat togs det upp att Betis värvade den unga yttern Cedric för 1,2 euro. Ja, ni läste rätt! Hans utköpsklausul låg alltså på runt motsvarande 10 kr.

http://www.marca.com/2013/06/10/futbol/equipos/numancia/1370885186.html
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-19 kl. 03:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in