Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Jag vet inte i vilken skruvad värld du lever i där folk förnekar förhållanden utifrån partnerns status? I så fall borde man väl inte ingått ett förhållande från början då om man brydde sig om statusen. Sen är väl inte AB direkt någon överklass heller? Men oavsett om han skulle förneka det hela så skulle andra veta om de haft ett förhållande, Boden är ju inte direkt en metropol.
Ja precis, det är ett rykte, ett rykte som åtminstone de 7-8 personer (vuxna och unga) jag pratat med säger är skitsnack.
Ja jag kan skapa ett rykte om att VB blev tvångsmatat med kinesiska jätteräkor av en afghan också som råkade kväva henne med räkorna, men ibland är det bra att tänka innan man låter käften glappa. Det är ju liksom verkliga människor som blir utsatta för dessa lösa rykten. Människor som blir drabbade på jobb, skola, i vardagen, av vad som skrivs här. För vissa är det en spännande lek, vem ska vara den som har mest att skvallra om, vem ska vara den som löser gåtan åt polisen.Men för människorna det skrivs om så är det i allra högsta grad en verklighet.Kanske något att tänka på innan man spyr ur sig allt man "hör".
hej din skvallertacka
alla skvallrar, även du, varför är du här då?
Ptjo.
Status betyder inte enbart
materiell status, utan status i andras ögon. Synonymordbok, skaffa en sån tanta!
VB var
mobbad, och du vet inte att det sänker en persons status i
yngre kretsar. Du är för gammal för att hänga här... idiot. Om jag ska gissa är du en sådan rättskaffens typ som AN. Du förvrider ju helt och hållet vad folk menar, med dina fördomar. Som sagt, status handlar inte alltid om materiell status. Överklass???

När kom sådant in i bilden? Fan så dumt.
Låt mig nu slå fast att
1. VB var mobbad, så pass att hon antagligen utvecklade "aspergerliknande" beteende. Hon var troligast fullkomligt bekräftelsesökande, i "lågstatus"kretsar. Hon tyckte inte att hon dög, blev skadad för livet, gissar jag.
2.
Därför hookade VB upp gamla gubbar, udda grabbar, udda, udda. Det blev kanske hennes död, eller jo, vet vi vet det nu.
Om VB fått ett skonsammare mottagare bland catta-liknande unga flickor hade VB kanske varit i livet nu. Så tänker jag. Tyvärr är människor allt för snabba med att trycka "go" när de dömer ut andra, och inte tittar på sitt fula tryne i den egna spegeln.
VB isolerade sig, sökte inte upp kontakter ens på universitetet. Hon gick raka vägen från "new girl in town" till mördad, inom loppet av ett fåtal år. Väldigt få vänner, förtalad, kanske våldtagen, sexuellt utnyttjad.
Vi pratar om motiv här, som jag ser det nu kanske det är läge att börja tänka mer på VB, och inte på KJ. Då kanske ett motiv ändå kan komma fram... sjuka typer finns det lite varstans. Arga flickor, arga unga pojkar, konstiga människor som inte tycker att ett människoliv är värt något. Är KJ mördaren? Kan det finnas fler inblandade?
Och du catta i bubblan, leker du polismästare? Världen är full av otrohet, bedrägerier, lögner och undanhållna relationer. Så ser det ut, acceptera. Frågan är vem som varit beredd att först döda VB, sedan undanröja alla bevis.
VEM? Sitt du vidare i ditt kafferep med karatefamily och andra som vill tvätta sitt skinn.
Alla som bidragit indirekt och direkt till VBs undergång och död borde skämmas.
När jag tänker på Boden är det lite grann i skenet av Twin Peaks. Så mycket skit under ytan. VB borde ha varit en ung studentska, kär i en vanlig grabb, aktiv i studentlivet i Lule, helt enkelt en student som alla andra. Hon valde att bo kvar i hålan Boden, dela ut reklam, studierna gick trögt och någon trakasserade henne så att hon till sist dog. Jaha.