2013-08-18, 20:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
VB:s mobil har de kanske inte hittat och kan därmed inte återskapa något. Antingen är det KJ:s mobil och/eller de mobiler smsen skickats till.

Om de är helt säkra på att hon spenderade sina sista timmar med honom så försöker de kanske få fram anledningen till att de sågs, vad som föranledde detta. Möjligt motiv. För de lär ju inte smsat varandra medan de var tillsammans.
Eller har de återskapat deras sms-trafik efter hon gått därifrån. Antingen kom han sedan ikapp henne, eller var hon med någon annan och smsade honom. Eller gick hon ensam och kände sig hotad.
Citera
2013-08-18, 20:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag vet inte i vilken skruvad värld du lever i där folk förnekar förhållanden utifrån partnerns status? I så fall borde man väl inte ingått ett förhållande från början då om man brydde sig om statusen. Sen är väl inte AB direkt någon överklass heller? Men oavsett om han skulle förneka det hela så skulle andra veta om de haft ett förhållande, Boden är ju inte direkt en metropol.
Ja precis, det är ett rykte, ett rykte som åtminstone de 7-8 personer (vuxna och unga) jag pratat med säger är skitsnack.

Ja jag kan skapa ett rykte om att VB blev tvångsmatat med kinesiska jätteräkor av en afghan också som råkade kväva henne med räkorna, men ibland är det bra att tänka innan man låter käften glappa. Det är ju liksom verkliga människor som blir utsatta för dessa lösa rykten. Människor som blir drabbade på jobb, skola, i vardagen, av vad som skrivs här. För vissa är det en spännande lek, vem ska vara den som har mest att skvallra om, vem ska vara den som löser gåtan åt polisen.Men för människorna det skrivs om så är det i allra högsta grad en verklighet.Kanske något att tänka på innan man spyr ur sig allt man "hör".

hej din skvallertacka
alla skvallrar, även du, varför är du här då?

Ptjo.

Status betyder inte enbart materiell status, utan status i andras ögon. Synonymordbok, skaffa en sån tanta!

VB var mobbad, och du vet inte att det sänker en persons status i yngre kretsar. Du är för gammal för att hänga här... idiot. Om jag ska gissa är du en sådan rättskaffens typ som AN. Du förvrider ju helt och hållet vad folk menar, med dina fördomar. Som sagt, status handlar inte alltid om materiell status. Överklass??? När kom sådant in i bilden? Fan så dumt.

Låt mig nu slå fast att
1. VB var mobbad, så pass att hon antagligen utvecklade "aspergerliknande" beteende. Hon var troligast fullkomligt bekräftelsesökande, i "lågstatus"kretsar. Hon tyckte inte att hon dög, blev skadad för livet, gissar jag.

2.
Därför hookade VB upp gamla gubbar, udda grabbar, udda, udda. Det blev kanske hennes död, eller jo, vet vi vet det nu.

Om VB fått ett skonsammare mottagare bland catta-liknande unga flickor hade VB kanske varit i livet nu. Så tänker jag. Tyvärr är människor allt för snabba med att trycka "go" när de dömer ut andra, och inte tittar på sitt fula tryne i den egna spegeln.

VB isolerade sig, sökte inte upp kontakter ens på universitetet. Hon gick raka vägen från "new girl in town" till mördad, inom loppet av ett fåtal år. Väldigt få vänner, förtalad, kanske våldtagen, sexuellt utnyttjad.

Vi pratar om motiv här, som jag ser det nu kanske det är läge att börja tänka mer på VB, och inte på KJ. Då kanske ett motiv ändå kan komma fram... sjuka typer finns det lite varstans. Arga flickor, arga unga pojkar, konstiga människor som inte tycker att ett människoliv är värt något. Är KJ mördaren? Kan det finnas fler inblandade?

Och du catta i bubblan, leker du polismästare? Världen är full av otrohet, bedrägerier, lögner och undanhållna relationer. Så ser det ut, acceptera. Frågan är vem som varit beredd att först döda VB, sedan undanröja alla bevis. VEM? Sitt du vidare i ditt kafferep med karatefamily och andra som vill tvätta sitt skinn. Alla som bidragit indirekt och direkt till VBs undergång och död borde skämmas.

När jag tänker på Boden är det lite grann i skenet av Twin Peaks. Så mycket skit under ytan. VB borde ha varit en ung studentska, kär i en vanlig grabb, aktiv i studentlivet i Lule, helt enkelt en student som alla andra. Hon valde att bo kvar i hålan Boden, dela ut reklam, studierna gick trögt och någon trakasserade henne så att hon till sist dog. Jaha.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-18 kl. 21:22.
Citera
2013-08-18, 21:23
Medlem
Citat:
I kuriren står det

Så det tycks vara sms som VB och KJ skickat som tycks vara det intressanta. Som jag förstår det så hoppas man att den bevisning man har och de ev sms:en ska kunna få fram något slags motiv.

Men vad hindrar dem att undersöka Mbs och ANs mobiler?? Vafaan in med dem bara. Där kan det ju finnas jävligt många motiv, hotelser, löften, information osv.
Citera
2013-08-18, 21:27
Medlem
Citat:
VB skulle äta middag hemma. Hon hade beställt en thailändsk efterrätt av sin mamma.
Då är det ju väldigt konstigt att de inte ringer polisen om de ordnat och bestämt att ses vid middagen... Nej tror inte mamman 100% väntade hem vb.

En mycket intressant sak som slog mig nu. Mamman sa i ngn intervju att vb brukar vara borta ibland, därav den sena anmälan.
VEM brukar VB sova över hos???
Citera
2013-08-18, 21:32
Medlem
Citat:
VB skulle äta middag hemma. Hon hade beställt en thailändsk efterrätt av sin mamma.

Men vi vet inte att efterrätt=middag hemmavid. Kanske skulle hon, som ett blygsamt lördagsnöje (ev i Luleå)tillsammans med någon, äta på Sibylla/Max (som Bajen nämnde som möjligheter).

Edit: såg nu att Bajen kommenterat detta
Citera
2013-08-18, 21:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Men vad hindrar dem att undersöka Mbs och ANs mobiler?? Vafaan in med dem bara. Där kan det ju finnas jävligt många motiv, hotelser, löften, information osv.

Ja, eller allra helst skulle man vilja se alla sms som kommit till KJ.

Drar mig till minnes sektmordet utanför Uppsala, där barnflickan fick ett sms om att döda. Hon lydde.
Är KJ en lydig person? Finns det någon psykopat, riktig sådan, som sitter och drar i trådarna? Någon med religiös makt över KJ?

Väldigt många spår är utredda i tråden:
Satanist
Airsoft
Karate

Det religiösa spåret saknas. Hur aktiv var KJ, fanns eller finns det någon församling med i bilden?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-18 kl. 21:36.
Citera
2013-08-18, 21:38
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
hej din skvallertacka
alla skvallrar, även du, varför är du här då?

Ptjo.

Status betyder inte enbart materiell status, utan status i andras ögon. Synonymordbok, skaffa en sån tanta!

VB var mobbad, och du vet inte att det sänker en persons status i yngre kretsar. Du är för gammal för att hänga här... idiot. Om jag ska gissa är du en sådan rättskaffens typ som AN. Du förvrider ju helt och hållet vad folk menar, med dina fördomar. Som sagt, status handlar inte alltid om materiell status. Överklass??? När kom sådant in i bilden? Fan så dumt.

Låt mig nu slå fast att
1. VB var mobbad, så pass att hon antagligen utvecklade "aspergerliknande" beteende. Hon var troligast fullkomligt bekräftelsesökande, i "lågstatus"kretsar. Hon tyckte inte att hon dög, blev skadad för livet, gissar jag.

2.
Därför hookade VB upp gamla gubbar, udda grabbar, udda, udda. Det blev kanske hennes död, eller jo, vet vi vet det nu.

Om VB fått ett skonsammare mottagare bland catta-liknande unga flickor hade VB kanske varit i livet nu. Så tänker jag. Tyvärr är människor allt för snabba med att trycka "go" när de dömer ut andra, och inte tittar på sitt fula tryne i den egna spegeln.

VB isolerade sig, sökte inte upp kontakter ens på universitetet. Hon gick raka vägen från "new girl in town" till mördad, inom loppet av ett fåtal år. Väldigt få vänner, förtalad, kanske våldtagen, sexuellt utnyttjad.

Vi pratar om motiv här, som jag ser det nu kanske det är läge att börja tänka mer på VB, och inte på KJ. Då kanske ett motiv ändå kan komma fram... sjuka typer finns det lite varstans. Arga flickor, arga unga pojkar, konstiga människor som inte tycker att ett människoliv är värt något. Är KJ mördaren? Kan det finnas fler inblandade?

Och du catta i bubblan, leker du polismästare? Världen är full av otrohet, bedrägerier, lögner och undanhållna relationer. Så ser det ut, acceptera. Frågan är vem som varit beredd att först döda VB, sedan undanröja alla bevis. VEM? Sitt du vidare i ditt kafferep med karatefamily och andra som vill tvätta sitt skinn. Alla som bidragit indirekt och direkt till VBs undergång och död borde skämmas.

När jag tänker på Boden är det lite grann i skenet av Twin Peaks. Så mycket skit under ytan. VB borde ha varit en ung studentska, kär i en vanlig grabb, aktiv i studentlivet i Lule, helt enkelt en student som alla andra. Hon valde att bo kvar i hålan Boden, dela ut reklam, studierna gick trögt och någon trakasserade henne så att hon till sist dog. Jaha.

Oh my god, du tog verkligen åt dig så pass att du går till personangrepp. Jag tolkar det som att du behöver träna på din argumentationsteknik

Ja det är klart jag skvallrar, jag har väl aldrig påstått något annat heller, men det är skillnad på att skvallra och att snacka skit/ljuga/föra fram skvaller som sanningar. Och jag kräker definitivt inte ur mig allt mina öron råkar snappa upp.
Det spelar väl ingen roll vad status betyder, skäms man så mycket för vad en person har för status (oavsett vad det betyder) så inleder man väl inte ett förhållande med personen?

Ja du sitter och gissar en massa, du framställer en ung styckmördad flicka som en mentalt funktionshindrad dumskalle som "hookar" upp med gubbar och idioter.
Vad är catta-liknande unga flickor? Hur är dom?

Det är du som diagnosticerat folk i tråden åt höger och vänster, inte jag.
Det är du som farit med skitsnack och spekulationer om en ung styckmördad flicka, inte jag.
Det är du som dragit upp hennes (av dig påstådda) förkärlek för gubbar och "lågstatuskillar", inte jag.
Det är du som svartmålar en död flicka, inte jag.
Det är du som fantiserar ihop en massa "sanningar", inte jag
Och du kan kalla mig idiot, för gammal, tant eller vad du vill, det är du som visar vem som är idioten, inte jag.
Och något kafferep med karatefamiljen har jag aldrig haft och kommer aldrig ha av den enkla anledningen att jag inte känner dom, och att jag tror jag skulle ha väldigt svårt att komma överens med AN. Men du vet man kan tycka att det är förjävligt när folk far med lögner om andra även om man inte känner dom.

Men en sak har du rätt i, sjuka typer finns lite överallt...
Citera
2013-08-18, 21:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja, eller allra helst skulle man vilja se alla sms som kommit till KJ.

Drar mig till minnes sektmordet utanför Uppsala, där barnflickan fick ett sms om att döda. Hon lydde.
Är KJ en lydig person? Finns det någon psykopat, riktig sådan, som sitter och drar i trådarna? Någon med religiös makt över KJ?

Väldigt många spår är utredda i tråden:
Satanist
Airsoft
Karate

Det religiösa spåret saknas. Hur aktiv var KJ, fanns eller finns det någon församling med i bilden?

Arth@r Pf@ff (u a)
Citera
2013-08-18, 21:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Oh my god, du tog verkligen åt dig så pass att du går till personangrepp. Jag tolkar det som att du behöver träna på din argumentationsteknik

Ja det är klart jag skvallrar, jag har väl aldrig påstått något annat heller, men det är skillnad på att skvallra och att snacka skit/ljuga/föra fram skvaller som sanningar. Och jag kräker definitivt inte ur mig allt mina öron råkar snappa upp.
Det spelar väl ingen roll vad status betyder, skäms man så mycket för vad en person har för status (oavsett vad det betyder) så inleder man väl inte ett förhållande med personen?

Ja du sitter och gissar en massa, du framställer en ung styckmördad flicka som en mentalt funktionshindrad dumskalle som "hookar" upp med gubbar och idioter.
Vad är catta-liknande unga flickor? Hur är dom?

Det är du som diagnosticerat folk i tråden åt höger och vänster, inte jag.
Det är du som farit med skitsnack och spekulationer om en ung styckmördad flicka, inte jag.
Det är du som dragit upp hennes (av dig påstådda) förkärlek för gubbar och "lågstatuskillar", inte jag.
Det är du som svartmålar en död flicka, inte jag.
Det är du som fantiserar ihop en massa "sanningar", inte jag
Och du kan kalla mig idiot, för gammal, tant eller vad du vill, det är du som visar vem som är idioten, inte jag.
Och något kafferep med karatefamiljen har jag aldrig haft och kommer aldrig ha av den enkla anledningen att jag inte känner dom, och att jag tror jag skulle ha väldigt svårt att komma överens med AN. Men du vet man kan tycka att det är förjävligt när folk far med lögner om andra även om man inte känner dom.

Men en sak har du rätt i, sjuka typer finns lite överallt...

Men herregud kärring, vad är det för fel på dig din gamle klon? Du finskvallrar, och vi andra fulskvallrar. Alrighty!

Förstår du inte svenska? VB har haft en udda smak och dragits till udda grabbar, gamla män, haft svårt att få jämnåriga vänner. Det har en del, även jag, undrat om det handlar om funktionshandikapp. Jag tror inte det längre, och det i ljuset av att mobbing kan leda till att en människa faktiskt tappar tron på sig själv och inte söker "jämlikar". Vad skulle VB med KJ till? Hon borde ha umgåtts med studiekompisar på universitetet. Hon pluggade inte som hon skulle. Något eller någon störde hennes studiero, och detta tror jag ligger bakom det som slutade med hennes död. Något var inte okej i VBs liv. Vad? Nej, alla berättar inte allt för alla. VB dolde saker och ting, det är min uppfattning, kanske ville hon inte oroa sin mor. Till polisen gick VB i alla fall, men om vad? Har polisen gjort bort sig som i Englafallet?

Varför hoppar du in i en tråd du inte följt? Du har ingen koll på allt som kommit fram om VB, det märker man på ditt tugg.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-18 kl. 21:49.
Citera
2013-08-18, 21:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Men det vet vi väl inte om de gjort? Jag skulle bli ytterst förvånad om de inte kollat åtminstone AN med tanke på vad hon vräkte ur sig.
Citera
2013-08-18, 21:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Arth@r Pf@ff (u a)

Berätta allt du vet om den här personen, och hur personen skulle kunna ha med VBs död att göra, eller som påverkare på KJ, eller någon annan.
Citera
2013-08-18, 21:56
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Men herregud kärring, vad är det för fel på dig din gamle klon? Du finskvallrar, och vi andra fulskvallrar. Alrighty!

Förstår du inte svenska? VB har haft en udda smak och dragits till udda grabbar, gamla män, haft svårt att få jämnåriga vänner. Det har en del, även jag, undrat om det handlar om funktionshandikapp. Jag tror inte det längre, och det i ljuset av att mobbing kan leda till att en människa faktiskt tappar tron på sig själv och inte söker "jämlikar". Vad skulle VB med KJ till? Hon borde ha umgåtts med studiekompisar på universitetet. Hon pluggade inte som hon skulle. Något eller någon störde hennes studiero, och detta tror jag ligger bakom det som slutade med hennes död.
Nej jag skvallrar om saker som det finns lite substans i, du skvallrar om en massa som det inte finns någon substans i. Jag lägger inte fram lösa rykten som sanningar, det gör du. Du drar slutsatser från ingenting, det gör inte jag. Det är skillnaden på ditt och mitt skvaller.

Vilka udda grabbar och gamla män har hon dragits till, kan du räkna upp dom?
Att tappa tron på sig själv är en sak, men det finns inga som helst belägg för att man får ett "aspergerliknande beteende" för det.

KJ kan väl ha goda sidor också precis som alla andra? Han kanske var udda men han kanske var snäll också, det ena utesluter inte det andra. Dessutom så har de som kände VB talat om att hon ville hjälpa alla och var väldigt snäll, hon kanske var typen då som gärna hjälpte människor som KJ.

Hon kanske inte hittade någon på universitetet som hon tyckte var ett kompisämne för henne, sen vet vi väl inte ett skvatt om vilka vänner hon hade där?
Du vet inte heller om hon pluggade "som hon skulle", att hon inte nått målen kanske berodde på att hon tyckte det var svårt, hon kan ha pluggat som en gris men det ändå inte räckte. Du drar väldigt långtgående slutsatser av saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in