Citat:
Om du tror att Milan Valverius och Jovan Rajs skulle samverka i en komplott så har du ingen kontakt med verkligheten. Rajs drev vid tiden för MOP en kampanj för av överta chefsskapet på rättsläkarstation i Solna. Bland annat med den s.k. obducenten som slagträ mot Valverius.
Att utifrån det tro att de skulle konspirera för att hemlighålla detaljer om Olof Palmes obduktion är mer än lovligt korkat och totalt okunnigt. Valverius liv förpestades av Rajs intriger och bidrog till att förkorta detta.
Mycket talar för att det var Rajs som var källan till den förundersökning som JK genom RÅ genomförde mot Valverius pga anklagelsen att han lämnat ut detaljer ur obduktionsprotollet till DN-reportern Gun Fälth.
RÅ Torsten Jonssons argumentation pulveriserades av MVs skicklige advokat Peter Danofsky.
Att utifrån det tro att de skulle konspirera för att hemlighålla detaljer om Olof Palmes obduktion är mer än lovligt korkat och totalt okunnigt. Valverius liv förpestades av Rajs intriger och bidrog till att förkorta detta.
Mycket talar för att det var Rajs som var källan till den förundersökning som JK genom RÅ genomförde mot Valverius pga anklagelsen att han lämnat ut detaljer ur obduktionsprotollet till DN-reportern Gun Fälth.
RÅ Torsten Jonssons argumentation pulveriserades av MVs skicklige advokat Peter Danofsky.
Att Milan Valverius och Jovan Rajs på eget bevåg skulle ha konspirerat för att hemlighålla detaljer som visar att Olof Palme träffades av två kulor har jag överhuvudtaget inte ens antytt, men jag tror att obduktionsrapporten är manipulerad och att den utelämnar viss information. Tror det var boboslacke som påstod att ett av de två hålen i OP:s slips hade orsakats av en benbit från Olof (bröstbenet) alternativt att slipsen legat dubbelvikt. Jag köper inte något av dessa påstådda alternativ. En omedelbart dödande kula i Olof Palmes rygg motsäger dessutom varje vittnesmål som berättar att gärningsmannen och Palme utväxlade några ord, ansikte mot ansikte, innan skotten föll vilket vittnet Delsborn iakttog. Om det enda skottet som träffade Palme var i ryggen vilket hävdas från officiellt håll förutsätter det att gärningsmannen tagit sig runt Olof och skjutit honom i ryggen eller helt sonika vänt på på honom för att få läge för ett skott i ryggen. Så har det naturligtvis inte gått till, Olof Palme sköts i bröstet och då kulan inte stannade i kroppen fanns ett utgångshål i ryggen som skytten tog sikte på vid sitt andra skott då OP instinktivt vände sig bort från skytten med händerna tryckta mot skottskadan i bröstet, det sist han gjorde i livet innan kula nummer två träffade honom. Väldigt närliggande ut- och ingångshål i ryggen, men som lämnade två tydligt separata kulhål i slipsen. Kanske båda kulorna vänt sig vid penetrering av ben och vävnad och i något skede haft tangerande kulbanor ? Den officiella förklaringen är dock falsk, det är min fasta övertygelse.