2012-08-30, 22:53
Medlem
Tänkte liva upp detta ämne med att skriva att polisen inte längre får jobba med detta fallet och tycker att de anhöriga ska protestera men mot vem ska de protestera? jag skulle behöva få lite råd och nya ideer på innfallsvinklar har den senaste tiden funderat mycket på motivet.
Citera
2012-09-21, 19:30
Medlem
karlinges avatar
rånmord?
De misstänktes väl att det kunde finnas kopplingar till Brattåsmorden?

Jag tror detta också blir ett coldcase som GW sätter händerna i om inte annat. Dessa gärningsmän kommer ju åka fast förr eller senare, det vet vi ju alla, men en jävla skam att de fortfarande går fria och kan ställa till andra jävelskap just nu.
Citera
2012-09-21, 19:31
Medlem
karlinges avatar
Jag tycker de anhöriga kan maila någon reporter på Aftonbladet så kanske hjulen börjar snurra lite...
En halvsida får de säkert. Tänk bara ut innan en rejäl snyft historia och tryck på just de emotionella bitarna, bara för att få folk att reagera. Jag tycker själv att det är en sån jävla sorglig historia, detta mord.
Citera
2013-08-18, 20:58
Medlem
karlinges avatar
Funderar på detta mord ibland. Är det hos Coldcasegruppen nu, och vad hände med de 2 misstänkta pojkarna från Västerås?`
Citera
2013-08-18, 21:06
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Funderar på detta mord ibland. Är det hos Coldcasegruppen nu, och vad hände med de 2 misstänkta pojkarna från Västerås?`

Kan tala om att jag också tänker på detta ibland... jag såg namnet på dom misstänkta eller iallafall en av dom för många år sen och jag tror det var samma efternamn som dom som dömdes i Vojakkalabråket. Kan det stämma? Förnamn har jag glömt....
Citera
2013-08-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Kan tala om att jag också tänker på detta ibland... jag såg namnet på dom misstänkta eller iallafall en av dom för många år sen och jag tror det var samma efternamn som dom som dömdes i Vojakkalabråket. Kan det stämma? Förnamn har jag glömt....
Instämmer. Tycker man fått veta väldigt lite om detta. Tycker det är konstigt att man inte hört mer med tanke på att det inte händer många mord i denna del av landet. Det kanske beror på att jag totalt fimpat Allehanda i alla dess former.
Citera
2014-03-27, 13:18
Medlem
karlinges avatar
Någon uppdatering i detta? Ligger det hos Coldcasegruppen?
Citera
2014-05-06, 11:56
Medlem
Kan man få tag på Efterlyst inslaget någonstans på internet? vad var det för avsnitt och vilket år?
Citera
2014-08-05, 19:43
Medlem
Jag är helt övertygad om att en ensam gärningsman genomförde mordet på S Arnström. En narkoman som vid tidpunkten hade ganska gott om pengar. Träffade honom på sjukhuset dagen efter o han var mycket stressad o hade bra med pengar o han är snabb att använda kniven
Citera
2014-08-09, 13:17
Medlem
Det tråkiga är att det är så fruktansvärt mycket dyngsnack från folk som inte vet nåt. han blev mördad med kniv och kassaapparaten var borta. Ett inbrott som gått snett när det visade sig att han var där. sen i panik tändes det på och sen försvann alla bevis också. Väldigt tråkigt för Staffans anhöriga men det är så det ser ut o jag är helt övertygad om att det är en övikare som gjort det.
Senast redigerad av Lussens 2014-08-09 kl. 13:19.
Citera
2016-03-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
Det tråkiga är att det är så fruktansvärt mycket dyngsnack från folk som inte vet nåt. han blev mördad med kniv och kassaapparaten var borta. Ett inbrott som gått snett när det visade sig att han var där. sen i panik tändes det på och sen försvann alla bevis också. Väldigt tråkigt för Staffans anhöriga men det är så det ser ut o jag är helt övertygad om att det är en övikare som gjort det.

Varför satt då två unga pojkar från Västerås häktade?

Det här mordet finns kvar i min skalle. Vill se det uppklarat.

Nya tips förra året tydligen

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/polisen-har-farskt-tips-om-mordet
Citera
2016-04-13, 08:30
Medlem
Sökte efter nytt och hittade lite artiklar från 2015.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/jag-lever-i-en-bubbla

Änkan skänker 100 000 till den som kommer med avgörande tips!

Citat:
Du har lovat en belöning på 100 000 kronor för den som kan bidra till en lösning. Gäller det fortfarande?
– Ja, det måste det göra. Jag antar att det är jag som ska ta fram pengarna – och det gör jag gärna den dagen det blir aktuellt.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/utredare-tror-fallet-kan-fa-en-losning

Citat:
Utredningen är flyttad.
Men förhoppningen om att finna Staffan Arnströms mördare lever kvar i Örnsköldsvik.

Jag undrar fortfarande vilka dessa två unga män från Västerås var som satt häktade misstänkta för detta mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in