Tjena tänkte kolla om det är någon här som ska göra GMU i marma? Har en liten fundering angående imorgon... Står i mailet att vi ska till någon gata i gävle men marma är nära älvkarleby och skutskär, ska vi börja allt i gävle och sedan ta oss till marma?
Jag ska också göra GMU i Gävle, som jag förstått det så ska vi bo i Gävle, men övningarna sker i Marma.
Efter genomförd GMU ska rekryten kunna försvara sig själv och tillsammans med andra kunna bevaka skyddsobjekt och/eller försvara terräng,plats,anläggning eller verksamhet. Detta är i princip det ni kommer att försöka att nå på lägsta nivå. Ni kommer fortfarande vara skit vid slutet av GMU:n, men efter ca 1-2 år blir de flesta ganska bra på det dem gör, och efter 2 år kanske ni får åka på utlandstjänst.
Ni kommer ha svettskyddet på er, ni kommer inte få åka något häftigt fordon oftast kanske under aldrig ge upp någon kortare sträcka dock inte stridsfordon, annars bara gå till fots och ha en AK5C. GMU är densamma i upplägg dock så är den olika "kryddad" beroende på befäl .
Tack för de snabba svaren. Men vad i hela friden är svettskydd?
Nån som ska till Eksjö imorn då?
Jag ska dit o tänker bila från Boxholm, kommer bli skitkul Vi kommer vara på skjutbanan redan i slutet av första veckan, låter inte så dumt faktiskt
Rycker in imorrn också och håller på att packa ner allt just nu. Har ordning på papper samt allt som står att man måste/bör ha med sig så som träningskläder, klocka etc. Men hur mycket civila kläder ska man ha med sig? Tänker på underkläder, typ strumpor och kallingar. Hur många?
Sen undrar jag också vad man bör ta med sig till "fritiden". Förstår att det inte blir så mycket tid över, så skippar dator och liknande. Tänkte ta med mig en bok och mp3. Hinner man läsa något?
Rycker in imorrn också och håller på att packa ner allt just nu. Har ordning på papper samt allt som står att man måste/bör ha med sig så som träningskläder, klocka etc. Men hur mycket civila kläder ska man ha med sig? Tänker på underkläder, typ strumpor och kallingar. Hur många?
Sen undrar jag också vad man bör ta med sig till "fritiden". Förstår att det inte blir så mycket tid över, så skippar dator och liknande. Tänkte ta med mig en bok och mp3. Hinner man läsa något?
Badtofflor kan vara bra att ha med, ev inneskor, mjukisbyxor/slappkläder på kvällen när man vill slippa kronanskläder lite.