Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-18, 10:06
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Vill SvP:are också utvisa kriminella nordmän? Inte ens då väl? De är ju trots allt våra bröder.

Angående demokrati så vill väl ni ha demokrati, men ni vill inte kalla det för demokrati, utan folkstyre? Eller är jag ute och cyklar?
Jag tror nog inte att kriminella grannar har immunitet. En knarklangande dansk eller norsk yrkesmördare får nog anses vara deras hemländers ansvar.

Den ursprungliga betydelsen av demokrati är just folkstyre.
Idag är det faktiskt inte så. Man har infogat fria val i demokratin men själva styret och inflytandet har tagits ifrån folket. Istället har man infogat diverse annat i demokratibegreppet som inte har med folkstyret att göra.
Detta har lett till ett missbruk och det egentliga folkstyret har försvunnit på vägen.

Så här är det: Svenska politiker och de anställda i offentlig verksamhet är anställda av svenska folket för att sköta deras intressen.
Punkt.

Det betyder att om en undersökning visar att folket inte vill ha en viss de facto-politik i en fråga så ska inte politiker och de övriga anställda starta kampanjer för att övertyga folket om något annat.
Det är här det gått snett från början. Politiker och de övriga anställda ska underordna sig folket (arbetsgivaren) och göra som de är tillsagda utan att krångla eller på övrigt sätt visa illojalitet och missaktning.

Idag förser makthavarna organisationer med medel för att slå ut folkviljan. Ofta utmynnar det i trakasserier, rena hot, uppsägningar och uthängningar för de som inte accepterar "demokratin".

Detta betyder att demokratin går fel väg. Den ska komma från folket och utövas i enlighet med folkets vilja av dess företrädare politikerna och inte som idag där tolkningsföreträdet enbart ligger hos makthavarna och går ut som direktiv till folket.

I enlighet med detta tolkar jag det som att SvP är demokrater men vill omdefiniera demokratin så att det blir en folkvilja och inget elitprojekt.
Senast redigerad av kakburk 2013-08-18 kl. 10:23.
Citera
2013-08-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag tror nog inte att kriminella grannar har immunitet. En knarklangande dansk eller norsk yrkesmördare får nog anses vara deras hemländers ansvar.

Den ursprungliga betydelsen av demokrati är just folkstyre.
Idag är det faktiskt inte så. Man har infogat fria val i demokratin men själva styret och inflytandet har tagits ifrån folket. Istället har man infogat diverse annat i demokratibegreppet som inte har med folkstyret att göra.
Detta har lett till ett missbruk och det egentliga folkstyret har försvunnit på vägen.

Så här är det: Svenska politiker och de anställda i offentlig verksamhet är anställda av svenska folket för att sköta deras intressen.
Punkt.

Det betyder att om en undersökning visar att folket inte vill ha en viss de facto-politik i en fråga så ska inte politiker och de övriga anställda starta kampanjer för att övertyga folket om något annat.
Det är här det gått snett från början. Politiker och de övriga anställda ska underordna sig folket (arbetsgivaren) och göra som de är tillsagda utan att krångla eller på övrigt sätt visa illojalitet och missaktning.

Idag förser makthavarna organisationer med medel för att slå ut folkviljan. Ofta utmynnar det i trakasserier, rena hot, uppsägningar och uthängningar för de som inte accepterar "demokratin".

Detta betyder att demokratin går fel väg. Den ska komma från folket och utövas i enlighet med folkets vilja av dess företrädare politikerna och inte som idag där tolkningsföreträdet enbart ligger hos makthavarna och går ut som direktiv till folket.

I enlighet med detta tolkar jag det som att SvP är demokrater men vill omdefiniera demokratin så att det blir en folkvilja och inget elitprojekt.

Aha, man har ju hört lite överallt "SvP vill avskaffa demokratin" och sånt snack. De vill alltså ha den egentliga och ursprungliga betydelsen av demokratin, dvs folkstyre. Nu för tiden har ju ämnen som jämlikhet och rättvisa tillfogats inom demokratibegreppet, så att dess ursprungliga betydelse har försvunnit.
Citera
2013-08-18, 11:26
Medlem
mr.demons avatar
Det här är så intressant för en utomstående så jag tror inte ni förstår.

Jag har ställt frågan förut och inte fåt nåt bra svar. Men som jag har förstått det så ska alla som inte har nåt med svensk kultur, ras osv repariteras, men hur ska ni göra med de första Zigenarna som kom hit på 1500 talet. Vart ska ni skicka dom?

Och vad gör dom mindre svenska än Valonerna? Zigenarna har funnits här sedan 1500 talet ( om inte ännu tidigare ) valonerna kom på 1600 talet. Hur ska ni göra med ( jag bara gissar nu ) förmodat 100 000 tals svenskar som kan ha zigenare blod i sig?

Jga tror jag fick nåt svar att bara dom är utanför Sveriges gränser så är det inte vårat problem längre. Det var ju ett bra svar.

Jag tror jag har skrivit det förut, men jag tror ni har missat det med zigenare. Ett argument också från en del som svarat förut att zigenaren inte utgör nåt hot då de ej beblandar sig med andra raser.
Citera
2013-08-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Jag har ställt frågan förut och inte fåt nåt bra svar. Men som jag har förstått det så ska alla som inte har nåt med svensk kultur, ras osv repariteras, men hur ska ni göra med de första Zigenarna som kom hit på 1500 talet. Vart ska ni skicka dom?

Och vad gör dom mindre svenska än Valonerna? Zigenarna har funnits här sedan 1500 talet ( om inte ännu tidigare ) valonerna kom på 1600 talet. Hur ska ni göra med ( jag bara gissar nu ) förmodat 100 000 tals svenskar som kan ha zigenare blod i sig?

Jga tror jag fick nåt svar att bara dom är utanför Sveriges gränser så är det inte vårat problem längre. Det var ju ett bra svar.

Jag tror jag har skrivit det förut, men jag tror ni har missat det med zigenare. Ett argument också från en del som svarat förut att zigenaren inte utgör nåt hot då de ej beblandar sig med andra raser.

Nu är jag inte SvP:are, men jag utgår från att zigenarna ska ut. Valloner är en vit folkgrupp så där ska det inte vara några problem. Sen så tror jag inte det är nåt problem om du har en droppe ziggeblod i dig, det är de "fullblodiga" och halvbloden som är problemet. Åtminstone om jag får tala för mig själv, men tror nog inte det avviker från SvP´s program direkt.
Citera
2013-08-18, 12:05
Medlem
Citat:

Vallonerna är en del av de vita västerländska folken så där är det absolut inget problem. Jag har själv en hel del vallon blod i mig och det har väldigt många andra inom partiet med. Vad det gäller zigenare gissar jag på att dom ska ut. Spelar förmodligen ingen roll vart utan dom är fria att lämna till vilken destination dom nu känner för. Finns förmodligen en hel del svenskar med en och annan zigenarsläkting på långt håll men det lär nog knappast utgöra något problem. Det vi talar om här är alltså fullblods zigenare.
Citera
2013-08-18, 13:33
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Detta går ju bättre än väntat hittills. Jag har fått med mig minst 3-5 pers. som kommer hjälpa till att sätta upp massor med klistermärken och dela ut flyblad, affischer m.m. Jag trodde faktiskt att dom skulle vara mera aviga, rabiata och kalla mig rasist, nazist, fascist och dyl. men på nåt märkligt sätt utan att vi förut pratat om "det" så håller dom med mig om att Sverige nu är ett snabbt sjunkande skepp som måste räddas till varje pris. Jag är både väldigt förvånad och imponerad över att många som tidigare knutit handen i fickan och varit tysta som möss faktiskt nu helt öppet säger vad dom tycker och håller med mig i frågan om att detta inte längre är hållbart i längden och att repatrieringen måste påbörjas snarast. Dessutom är dom villiga att med sina 2 händer hjälpa till i kampen för att rädda landet från total katastrof.

Jag lyfter verkligen på ögonbrynen och hedrar samt hyllar mina vänner i kampen för att påbörja operation "Rädda Sverige".

FRAMÅT!

Om det är stockholmsområdet så är det förorter som inte än är helt mörka eller vita som ger bäst resultat på investerad tid. Stockholms innerstad dåligt, Rinkeby dåligt. Det är förorter där svenskar sitter fast i en hela tiden ökad mångkultur och inte kan komma därifrån där man kan vinna röster (tror jag). Kolla efter förorter där svenskarna börjar bli en minoritet.

Hässelby
Haninge
Skogås
Östberga
osv.
Citera
2013-08-18, 14:27
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Aha, man har ju hört lite överallt "SvP vill avskaffa demokratin" och sånt snack. De vill alltså ha den egentliga och ursprungliga betydelsen av demokratin, dvs folkstyre. Nu för tiden har ju ämnen som jämlikhet och rättvisa tillfogats inom demokratibegreppet, så att dess ursprungliga betydelse har försvunnit.

Mjo, fast riktigt så enkelt är det ju tydligen inte då SvP fortfarande inte har presenterat något ingående alls om hur det hela ska fungera vilket har efterfrågats i tråden med jämna mellanrum under åtminstone ett år eller så. Om jag minns rätt så är det en av sakerna som inte har extremt hög prioritet.
Citera
2013-08-18, 17:57
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Vill SvP:are också utvisa kriminella nordmän? Inte ens då väl? De är ju trots allt våra bröder.
Alla tycker inte samma sak. Själv ser jag egentligen ingen skillnad alls på svenskar, norrmän, danskar och islänningar. Däremot så är jag pragmatist och anser att om man kan utvisa grova kriminella så bör man göra det. Det är dock svårt att utvisa infödingar.

Citat:
Angående demokrati så vill väl ni ha demokrati, men ni vill inte kalla det för demokrati, utan folkstyre? Eller är jag ute och cyklar?
Vem vill ha demokrati? Att vi vill ha ett "folkstyre" är väl självklart. Alla styrelseskick som inte är en ockupation av främlingar är ju per definition ett slags "folkstyre".
Citera
2013-08-18, 18:04
Medlem
Vet inte om jag börjar bli minoritet av SvPs anhängarskara, men jag vill inte ha någon demokrati. Isåfall något helt nytt som skiljer sig rejält från dagens pissystem. Jag skulle kunna tänka mig ett demokratiskt system där alla som deltar måste göra någon form av prov för att visa att denne inte är efterbliven eller okunnig.

En gränslös direktdemokrati där alla får vara med på lika villkor ser jag som en mardröm. Majoriteten av folket är okunniga, så har det alltid varit och så kommer förmodligen alltid att vara. Dagens "demokrati" som egentligen är en massmedial diktatur är också en mardröm.

Fick jag bestämma, ge makten till de mest offervilliga och kunniga etnonationalisterna som vill Sverige det bästa. Svårare än så behöver det inte vara. Rätt person på rätt plats.
Senast redigerad av Feru 2013-08-18 kl. 18:06.
Citera
2013-08-18, 18:17
Medlem
Citat:

100 000 svenskar med ziggisblod? Ge dig. Det är ungefär lika troligt som att hundratusentals svenskar skulle få sin mörka hår- eller ögonfärg inte på grund utav gener som funnits i vår genpol i tusentals år, utan genom att de kanske-måhända-eventuellt är 1/300 "kolsvartskalle"-valloner

Varför inte deportera allt zigenarpack i Europa till Indien? Att detta mänskliga avskräde bott här i 500 år är ointressant. Ziggisar har ingen av naturen given rätt att bo i vare sig Rumänien eller Sverige.
Senast redigerad av kustmannen 2013-08-18 kl. 18:20.
Citera
2013-08-18, 18:25
Medlem
Citat:

Jag anser (nästan precis som nordiska motståndsrörelsen) att alla de nordgermanska staterna bör enas till en. Gemensam historia och gemensam framtid! Därför tycker jag inte att kriminella norrmän, danskar eller islänningar i Sverige bör behandlas annorlunda jämfört med kriminella skåningar eller ångermanlänningar i Stockholm.

Vad gäller demokratifrågan har ju partiet så vitt jag vet medvetet valt att inte ta ställning i den specifika frågan, men det finns uppenbarligen sympatisörer såväl inom som utom partiet som ogillar lägga-lapp-i-lådan-systemet och vill se ett system med mer effektivitet och bättre representation av folkviljan, däribland jag själv.

Jag stödjer korporativism i kombination med en tungt beväpnad civilbefolkning. Armén skall till stor del vara en regelbundet tränad milis som dels kan skydda landet mot yttre hot, dels kan försvara sig mot eventuellt kriminellt slödder i vardagen och dels kan avsätta tyranner och infiltratörer på höga politiska poster, såvida dessa inte avgår på begäran.
Senast redigerad av kustmannen 2013-08-18 kl. 18:34.
Citera
2013-08-18, 18:31
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Vet inte om jag börjar bli minoritet av SvPs anhängarskara, men jag vill inte ha någon demokrati. Isåfall något helt nytt som skiljer sig rejält från dagens pissystem. Jag skulle kunna tänka mig ett demokratiskt system där alla som deltar måste göra någon form av prov för att visa att denne inte är efterbliven eller okunnig.

En gränslös direktdemokrati där alla får vara med på lika villkor ser jag som en mardröm. Majoriteten av folket är okunniga, så har det alltid varit och så kommer förmodligen alltid att vara. Dagens "demokrati" som egentligen är en massmedial diktatur är också en mardröm.

Fick jag bestämma, ge makten till de mest offervilliga och kunniga etnonationalisterna som vill Sverige det bästa. Svårare än så behöver det inte vara. Rätt person på rätt plats.
Fast vilka SvP:are är för demokrati? Är inte en av partiets och själva ideologins grundfundament det faktum att människan är ofullkomlig ... och på många sätt som ett litet barn, som inte riktigt vet sitt eget bästa? Det är en liberal och verklighetsfrånvänd syn på livet och tillvaron. Nationalismen är pragmatisk och utgår ifrån att folkets väl alltid ska stå i centrum av maktens intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in