2013-08-18, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Ryssland har nog slaktat mer muslimer än Sverige ska du veta.

Ja, och där vill du bo med dina barn?

Som sagt, du kommer få 7-8 ungar och 2-3 av dem kommer skjutas av ryska staten för överträdelser DU betraktar som ringa.
När det sker, minns då den diskussion du hade med mig, så att du inte reagerar med avsky eller liknande utan bara tar och accepterar att det var DU som valde den framtid som troligen väntar dig i ditt nya och mer moraliska land.
Citera
2013-08-18, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet i andra länder är egentligen bara dålig regeringen som inte kan hålla ordning och själva ställer till med problem genom att vara korrupta, har inget med antalet barn att göra.

"Dålig" och "ordning" definierade hur?

Och med vilken världsbild som underlag?
Citera
2013-08-18, 11:40
Medlem
fnusks avatar
Det är inhumant att försöka förbjuda homosexualitet. Sluta genast upp med det jävla skitsnacket och börja vara snälla mot er omgivning!! Många av oss vill inte följa en idiotisk regelbok som skrevs för ca 1500 år sen! Koranen rättfärdigar bl.a. spöstraff och stening vilket är omänskligt och vedervärdigt!!!

Det gör ont i mig när jag ser hur religiöst folk försöker pracka på andra sin tro. Oavsett om det är bibeln eller koranen så är det påhittade sagor som skrevs ned för länge sedan.
Citera
2013-08-18, 12:01
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Vem har sagt att jag inte förstår evolution? Menar du att du förstår det? Jag förstår vad evolutionen går ut på. För att sammanfatta det hela väldigt kort: Det hela började med en encellig organism som med tiden succesivt ändrar form och utseende. Ändringen sker sakta och innebär små förändringar generation till generation. De arter som är mest anpassade klarar av att fortplanta sig och föra vidare sina arvmassa. De arter som har svårt att anpassa sig rycks bort. Förr sa man de starkaste överlever och idag har de ändrat denna lilla detalj till välanpassade arter. Av denna korta beskrivning, har du några invändningar? Det är inte så svårt att förstå evolution och om du så vill så kan jag beskriva processen på DNA och cell-nivå och allt vad mutationer handlar om. Men jag tror att I made my Point.
Du visar att du kan googla iaf och jag har inga invändningar mot texten. Men varför anser du att detta är falskt?

Citat:
Som jag sa du förstod inte innebörden av det som jag betonade. Om jag ska vara mer pedagogisk då kanske du förstår; Du har egentligen lunginflammation men din läkare säger att du är kraftig förskyld, måste du då inte tro på läkaren? Det handlar om tro. Det är en annan människa som säger nåt till dig och du tar ställning till det. Precis som profeterna sa nåt till folken och de fick ta ställning till det. Antingen tro eller inte tro. Du kan välja att inte tro på din läkare men också välja att tro på denne. Du kan inte ens vara övertygad om läkaren har rätt utan du måste tro på att han har rätt.
Som vanligt när du ska använda dig analogier så blir det fel. Jag måste inte tro ett skit vad läkaren säger om jag inte vill. Men eftersom en läkare har, eller ska ha, betydligt bättre medicinska kunskaper än mig så förväntar jag mig nog att de vet vad de pratar om. En läkare bör kunna sätta en mer korrekt medicinsk diagnos än vad tex en busschaufför kan.

Men att jämföra läkare med en jävla massa års medicinsk utbildning i bagaget med analfabetiska profeter som säger sig "mött gud" i en grotta är ju bara skrattretande. För vilken normalbegåvad människa som helst så är det klart att profeten inte har särskilt mycket på fötterna. Möjligtvis, eller väldigt troligt, har denne profet en psykos. Psykos är inte att jämställa med lång akademisk utbildning...

Citat:
Jag ser tydligt att du inte förstod budskapet jag ville sända. Även är skulle pedagogik vara på sin plats märker jag.

Forskarna skriver i skolböcker och vetenskapartiklar att de har hittat fossiler som stärker/bekräftar evolutionsteorin; eleverna och läsarna måste ta ställning till det. Varken eleverna eller läsarna kan undersöka saken närmare. Antingen tror de på det och tar det som sanning eller avvisar det. Att vara professionell och kunna sitt yrke är ingen garantin på att fusk och lögn inte förekommer.

Slutsats: Forskarna (människor) säger något; läsarna tar ställning till det.

Profeterna sa något; människorna tog ställning till det.
Nej, det fanns inget i din text som innehöll ett budskap. Både elever och läsare har faktiskt möjlighet att undersöka den forskning som ligger till grund. Andra forskare kan också, och ska, kritiskt granska forskningen. Men du avfärdar det för att du misstänker att det fuskas inom vetenskapen. Vad har du för belägg för detta?

Citat:
Ja men det spelar ingen roll Om du anser att det som kommer ur dina kompis mun är trams så väljer du att inte tro på det men du kan fortfarande inte veta om din kompis pratar trams utan du har tagit ställning och bestämmer dig för antingen tro eller inte tro på denne.
Om en kompis börjar prata om osynliga väsen som pratar med hen skulle jag köra denne till psykakut.

Citat:
Jag tror att jag ska gå och gyma snart men jag är inte säker, jo jag har planerat och förberett mig men jag kan fortfarande inte vara säker på att jag ska gyma även fast jag vill, har planerat och förberett mig. Men efter att jag har gymat då VET jag att jag har det då är det inte tro längre.
Du lägger verkligen dig på en hög nivå i diskussionerna... not. Men det du säger är att du inte vet om det finns en gud förrän du mött hen. Och eftersom man inte kan se gud enligt dig så tror du på väldigt dåliga grunder.
Citera
2013-08-18, 13:25
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Oralsex mellan ett heteropar är snarare förspel och därför en del av hela sexakten.

Ok och oralsex mellan samkönade är då....?

Citat:
Däremot skulle jag säga att analsex alltid är fel.

För att?

Citat:
Masturbering är missbruk av könsorgan och rubbar ens energiska tillstånd,

Definitivt inte. En orgasm är välgörande för hela kroppen och hjärnan vet inte skillnaden på masturbation, oralsex, penetration osv. En orgasm är en orgasm.

Citat:
därmed kan jag också konstantera att homosex snarare är en form av masturbering än faktisk sex.
Och hur får du ihop det? Samkönade onanerar åt varandra eller vad menar du?

Citat:
Kan referera till en kvinna som jobbade med prostitution och förklarade hennes relation med kunder som om att de "masturberade i henne".

Hur gick det till?

Citat:
Likväl kan jag säga att prostitution också är fel, för att även om den fysiska delen är korrekt så är inte den känslomässiga/energetiska/andliga delen det.
Vad är din erfarenhet på detta område? Har du haft sex med prostituerade och upplevt avsaknad av känslor eller andlighet (!) ? Eller har du bara förutfattade meningar baserade på fördomar?
Citera
2013-08-18, 14:18
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnusk
Det är inhumant att försöka förbjuda homosexualitet. Sluta genast upp med det jävla skitsnacket och börja vara snälla mot er omgivning!! Många av oss vill inte följa en idiotisk regelbok som skrevs för ca 1500 år sen! Koranen rättfärdigar bl.a. spöstraff och stening vilket är omänskligt och vedervärdigt!!!

Det gör ont i mig när jag ser hur religiöst folk försöker pracka på andra sin tro. Oavsett om det är bibeln eller koranen så är det påhittade sagor som skrevs ned för länge sedan.
Varje religiöst författat verk består av drömmerier sagor och ofta gissningar påhitt.

Kan man säga att man genom att läsa t.ex romaner/skönlitteratur, därmed är det man läser?

Religionsfriheten är väl utformad som att det är något svårt att bilda sig förutfattade meningar, att nu de religiösa organisationerna ändå givits så fria händer att proklamera en massa, är väl kvarlevor - dock sätter jag inte den korrelation till "religiösa" som du gör, det är långt ifrån alla religiösa i världen, se det globalt.. den stora bilden...

.... så ser du kanske att din egen tes också är något galen.

Man kan inte radera religionsfascinationen.. folk binder sig hårt till texter, men att döma andra utifrån egna text-konceptualiseringar är förstås djupt fel. Är det därför du gör samma sak, att döma andra utefter den religion de, och du har?, att de inte är tros-lösa.. utan skapar regler? Alla sociala regler är alltså inte bögfientliga, man behöver inte anamma totalsekularism fär att gå bögar till mötes heller, beror på hur homosexualitet vill manifestera sig också. Ju mer liberalt desto mer kan det hota, eftersom de flesta inte är totalliberala eller liberalkapitalistiska.

Så politisk agenda har menar jag, spelat enorma roller, i saken att ensidigt se enbart "religionen" eller "tron" som hindret. Stora hindret är ofta när okunskaplig bas står som motiv för aggressiva handlingar, det skapar ju faktiskt våldsspiraler där samförstånd kan gå förlorat och ännu fler rigida positioneringar kommer till stånd. Men nu blev det inte så, lyckligtvis, mer än perioder.. av våldsförhärliganden/romantisering av inte enbart religion utan även om annat. som ev. är 1900-talets efterdyningar (krigen) ?

Som inte är småpotatis och överkomligt över en natt precis.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-18 kl. 14:24.
Citera
2013-08-18, 14:42
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Liksom onani, fast mer invecklat.

Det var inget svar...

Citat:
Man mår dåligt/förlorar energi/blir trött och får ett oskarpt sinne.

Av onani???

Citat:
Kan tänka mig att rubbningen av ens energetiska tillstånd pga det leder till andra problem.

Som?
Citera
2013-08-18, 15:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Som?
Håriga handflator!
Citera
2013-08-18, 15:49
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En del gör, en del gör inte.

Kanske för att det är en falsk dikotomi, som enkelt kan ignoreras.

Ja, varför? Det kanske har något med RIKTIG fri vilja att göra.

Eller bli en religiös zombie.

Kan vara.

Ni personer är inte värda att tas seriöst. Vad man ska göra är att endast förklara sanningen för er och sen om ni accepterar så accepterar ni, om ni förnekar så förnekar ni.

Enligt dig så är det njutning om man hade haft sex-orgies med 10-tals främmande män samtidigt varje natt. Fastän majoriteten av världen finner det avskyvärt. Homosexualitet är njutning för er.
Citera
2013-08-18, 16:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Ni personer är inte värda att tas seriöst. Vad man ska göra är att endast förklara sanningen för er och sen om ni accepterar så accepterar ni, om ni förnekar så förnekar ni.

Enligt dig så är det njutning om man hade haft sex-orgies med 10-tals främmande män samtidigt varje natt. Fastän majoriteten av världen finner det avskyvärt. Homosexualitet är njutning för er.

För en del är det naturligt att vara asexuella för andra att ha sex med flera. Så länge det sker i samtycke mellan vuxna människor ser jag ingen anledning att ha åsikter om det hela. Nu är jag ateist, men även om jag trodde på en Gud tror jag att jag skulle haft samma inställning.
Citera
2013-08-18, 16:10
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Du har inte ens en aning om vilka du syftar på, när du redan visat hur låga kunskaper du har i ämnen, varför går du inte och fortsätter din terror där du blir bejakad istället?

Det handlar om religion och tro i denna tråd, inte om dig eller specifika personer, jag tycker att om du ska hänvisa så hänvisa och referera åtminstonde korrekt ist för att köra dina infantila pang-pang-lekar på lågstadienivå, sedan riktigt offer-snyftande där du enbart har den känsloutpressande vanan ibnne vanan vad som märkts.

Att acceptera homosexualitet har med humanism att göra, med människosynen i resp. trospaket, är du sekterist så är det väl synd att du håller sekter som måttstockar, finns flera falanger inom islam som är gravt sekteristiska, man kan befinna sig i en moské utan att veta hur många sekterister som snyftar där under etikett islam. Men so det visar sig i reflektionerna, är liksom homofobi och stark diskriminering så gott som legio, inte minst märks det i hur islam uppfattar och relaterar den värld som omger varje individ, det är därför det finns DEMOKRATI med SEKULARISM, skulle det inte finnas, skulle varje litet barn behöva, enl de mainstream-islam som ändå råder, gå och skämmas över att ha fötts på jorden.

Det finns liksom en stor mening i sekularism och ateism, är allt utom det du ytrat dig om. Antagligen för att du är homosexuell och behöver ideliga argument, för att få vadm, bevis om att det är ok, att du kan "komma ut" ?

Väldigt OT-tråd sedan du började terror-njutningen, och det är en sida av silam som är djupt osympatisk, att "man får lov" att gå så dissiderande med diskrepanser så stora mot vad man reciterr oc ändå leva dubbel- och trippelliv - religion kan vara en ordentlig röta, som är underbar och romantiserar män, DEM anvisar kvinnorna att betäcka sig... dem... utfärdar repressalierna/fatwor ( inte?!) ... då islam är starkt patriarkalt uppbyggt. Dem, de "starka" inbillade, utser vilka kvinnor, som kan/får äga religiösa nivån att "rätta" de andra kvinnsen, efter långsökta mannualer, somn är minst sagt hemliga för "de otrogna" - skulle inte det vara kontentan av islam?

Gällande böghatet? som är såå improduktivt, men inte för inhemska industrin/näringen förstås... (privata... liberala curricululllilulis med några franska beteckningar försås..)

Hur rimmar det med vårt moderna samhälle som skapats av alla åt alla? Den parlamentarism som organiserats, något islam kan eller har velat "inordna sig i" eller vill man ha ännu mer teokrati med särskiljande agendor? Ännu fler fanatiska friskolor, där så kallade kreationismen kan bli lika högtravande som polynesiska något oc plymoth eller heavens gate kanske mer attraktivt, när det kommer till "teologi" wow så akademiskt, något "man måste Förstå" ... på ett särskilt... plan.. ?

Hur särskilt, tills man fjärmat sig humanism, som är smutsigt elelr har du läst tio böcker i hela ditt liv? Kanske är du uppvuxen med tv-universitetet? och får onte i ögonen efter en hel bok? så vida det inte är religiösa mannualer som "lovar" något i förväg..

Iaf är dina yttringar sekteristiska, islampeace-aktiga.. en så kallad peace, som är sekteristiskt utformad. Där du relaterar utmed grundr som är minst sagt skeva och just starkt diskriminerande, något du vet om och då ger det ännu mer njutning att förtyala homosexualitet? Eftersom du tycker du har "starkt ledarskap" i ryggen?
Citera
2013-08-18, 16:16
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Om du åtminstone kunde förstå att det är DIN sanning du saluför, inte sanningen! Vi förnekar utan tvekan DIN sanning. För den är bara obehaglig och jävligt konstig.

Sen måste du nog göra något åt dina homosexuella fantasier. De blir bara smaskigare och smaskigare. Du kanske ska ge efter och prova för det är uppenbart att du önskar det. Annars finns det ingen anledning att måla upp såna bilder av homosex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in