2013-08-18, 14:20
Medlem
Unisertits avatar
Och jag antar att man bör fylla in alla uppgifter som ens anhöriga på pappret i bunten av papper man fick ihophäftade i själva brevet som man fick och inte separat efter en utskrift?

Välkomstbrev:
Citat:
Ifylld Närmast anhörigblankett som bifogas i brevet.

Det kanske är mer praktiskt så eftersom antagningsbeskedet redan sitter i en bunt papper som de annars efterfrågar i form av ett antagningsbesked?

Behöver man använda sig av något mera papper än bunten papper som ingår i ens välkomstbrev?
Senast redigerad av Unisertit 2013-08-18 kl. 14:30.
2013-08-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Och jag antar att man bör fylla in alla uppgifter som ens anhöriga på pappret i bunten av papper man fick ihophäftade i själva brevet som man fick och inte separat efter en utskrift?

Välkomstbrev:

Det kanske är mer praktiskt så eftersom antagningsbeskedet redan sitter i en bunt papper som de annars efterfrågar i form av ett antagningsbesked?

Behöver man använda sig av något mera papper än bunten papper som ingår i ens välkomstbrev?

Dom kommer inte fråga efter något antagningsbesked, enbart om ID. Fyll i information om anhöriga var du vill och ta med lappen, i värsta fall får du fylla i en blankett där borta igen, det är inga konstigheter.
2013-08-18, 16:14
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrey
Dom kommer inte fråga efter något antagningsbesked, enbart om ID. Fyll i information om anhöriga var du vill och ta med lappen, i värsta fall får du fylla i en blankett där borta igen, det är inga konstigheter.

Antagningsbeskedet och id var det första dom frågade efter när jag anlände till LV6
2013-08-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit

Välkomstbrev:

Det står ju på rekryteringsmyndighetens hemsida vad du ska ha med dig. Däribland antagningsbesked och giltig legitimation.
2013-08-18, 16:40
Medlem
Tjena pågar och töser, ny här. Har kollat runt lite på olika filmer från försvarsmakten på youtube och ser väldigt väldigt sällan att rekryterna använder sig utav någon form av kroppsskydd mer än hjälm och/eller den fula hängiga stridsvästen. Hur kommer det sig? Sen undrar jag också om man tex gör gmu på amf1 blir det åka någon stridsbåt då? respektive om man gör det på ett pansar förband blir de någon strv 90 eller motsv bepansrat fordon? Har fått det halv klart för mig att gmu är densamma oavsett vart du befinner dig tänkte dock dubbel kolla . Är körkort ett plus under gmu? Kommer det komma till någon nytta?
Mvh Q.
2013-08-18, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Qozmio
Tjena pågar och töser, ny här. Har kollat runt lite på olika filmer från försvarsmakten på youtube och ser väldigt väldigt sällan att rekryterna använder sig utav någon form av kroppsskydd mer än hjälm och/eller den fula hängiga stridsvästen. Hur kommer det sig? Sen undrar jag också om man tex gör gmu på amf1 blir det åka någon stridsbåt då? respektive om man gör det på ett pansar förband blir de någon strv 90 eller motsv bepansrat fordon? Har fått det halv klart för mig att gmu är densamma oavsett vart du befinner dig tänkte dock dubbel kolla . Är körkort ett plus under gmu? Kommer det komma till någon nytta?
Mvh Q.
Mycket stor sannolikhet att du får åka stridsbåt om du gör GMU för amf, vi fick det - och jag gjorde GMU för flottan.

Körkort är ett krav för vissa tjänster och alltid meriterande vid ansökan. Dock kommer det inte till nytta under GMU.
2013-08-18, 17:17
Medlem
Efter genomförd GMU ska rekryten kunna försvara sig själv och tillsammans med andra kunna bevaka skyddsobjekt och/eller försvara terräng,plats,anläggning eller verksamhet. Detta är i princip det ni kommer att försöka att nå på lägsta nivå. Ni kommer fortfarande vara skit vid slutet av GMU:n, men efter ca 1-2 år blir de flesta ganska bra på det dem gör, och efter 2 år kanske ni får åka på utlandstjänst.
Ni kommer ha svettskyddet på er, ni kommer inte få åka något häftigt fordon oftast kanske under aldrig ge upp någon kortare sträcka dock inte stridsfordon, annars bara gå till fots och ha en AK5C. GMU är densamma i upplägg dock så är den olika "kryddad" beroende på befäl .
2013-08-18, 17:24
Medlem
metahumanboys avatar
Har ett par frågor:

1. Tänkte ta med min dator, är det lugnt?
2. Packade ner min gainer(pulver), är den tillåten?
3. Jag har inte fixat en sån där digitalklocka, är jag körd?
På RM-hemsida stod det att tidtagarur var att rekommendera, så inget måste antar jag :/

Jag undrar också hur mkt styrka och ork som krävs. Har spelat fotboll hela mitt liv (elitnivå senaste fem åren) och har tränat armhävningar senaste månaderna (klarade 80st efter varandra). Borde jag inte klara av de flesta fysiska uppgifterna utan större problem?

Tacksam för svar!
2013-08-18, 17:43
Medlem
Hej_tjos avatar
Jag har ansökt till GMU, men är det först efter testerna man får reda på vart man ska göra GMU;n, alltså tex boden/arvidsjaur/stockholm osv?
2013-08-18, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av metahumanboy
Har ett par frågor:

1. Tänkte ta med min dator, är det lugnt?
2. Packade ner min gainer(pulver), är den tillåten?
3. Jag har inte fixat en sån där digitalklocka, är jag körd?
På RM-hemsida stod det att tidtagarur var att rekommendera, så inget måste antar jag :/

Jag undrar också hur mkt styrka och ork som krävs. Har spelat fotboll hela mitt liv (elitnivå senaste fem åren) och har tränat armhävningar senaste månaderna (klarade 80st efter varandra). Borde jag inte klara av de flesta fysiska uppgifterna utan större problem?

Tacksam för svar!
1. Ja det är lugnt men du kommer inte direkt ha tid över att sitta vid de första veckorna ändå.
2. Ja det är det.
3. Nej, jag hade analog och klarade mig dock enklare med digital då du har exakt sekundkoll.

Du kommer klara av de fysiska uppgifterna, det är snarare så att det är mer psykiskt krävande (även om det inte är det egentligen). Håll humöret och ha pannben.
Senast redigerad av etux 2013-08-18 kl. 17:54.
2013-08-18, 18:37
Medlem
Hur funkar det med ersättningen man får under gmun? Ska man ange några bankuppgifter eller hur får jag pengarna så att säga?
2013-08-18, 18:38
Medlem
TheSimonRAWRs avatar
Tjena tänkte kolla om det är någon här som ska göra GMU i marma? Har en liten fundering angående imorgon... Står i mailet att vi ska till någon gata i gävle men marma är nära älvkarleby och skutskär, ska vi börja allt i gävle och sedan ta oss till marma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in