2013-08-18, 12:57
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag har en fråga: Varför är det OK att förlita sig på demagogi och uttryck som papegojsjuka, men inte att granska argumentationsfel?

Mycket
bra fråga. Det skulle jag också vilja veta.
Citera
2013-08-18, 13:06
Medlem
Norrbottenss avatar
Pudelns kärna ttsp, är att du använder dig av ett argumentationsfel när du argumenterar emot evolutionsteorin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance

...för att vara exakt.

ATT argumentera emot är inte fel i sig, men att göra det med ett argumentationsfel är det.
Citera
2013-08-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Pudelns kärna ttsp, är att du använder dig av ett argumentationsfel när du argumenterar emot evolutionsteorin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance

...för att vara exakt.

ATT argumentera emot är inte fel i sig, men att göra det med ett argumentationsfel är det.

Förklara var och hur jag har gjort det.
Citera
2013-08-18, 13:36
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Du använder bristen av bevis som bevis för att det aldrig funnits några "mellansteg" i arter före/under den kambriska explosionen.
Citera
2013-08-18, 13:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du skapar en helt orimlig jämförelse omkring dom olika beviskraven för evolutions-teorin m.m. och för bibel-citat.
Citera
2013-08-18, 13:51
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I så fall rör det sig ... per definition .... inte om "absolut vakuum".
Ja.
Citera
2013-08-18, 14:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag är inte heller antivetenskaplig. Eller vad menar du?
Jo, det är du. Du väljer att ignorera vetenskaplig fakta och väl underbyggda teorier, i väldigt stor omfattning.
Citera
2013-08-18, 14:55
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
gockeligock: Evolutionsteorin är den bäst uppbackade teorin om livets utveckling.

Citat:
Det är den enligt dig, men inte mig.

Då måste du förkasta vetenskapen som idé. Vetenskapen är inte en samling skrönor där man kan välja lite fritt vad man ska tro på.

Citat:
Jag är inte heller antivetenskaplig.

Jo, det är just precis det du är här ovan.
Senast redigerad av gockeligock 2013-08-18 kl. 15:10.
Citera
2013-08-18, 15:03
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Jo men det är ju det jag gör med spagettimonstret evolutionsteorin. Det är ju offentligt tunga vetenskapliga fakta som degraderar evolutionsteorin till en hypotes, det är dessa fakta jag använder mig av.

Med inlägg som dessa visar du bara prov på översitteri, du har inte argumenterat för din sak ett endaste dugg.

Vad är min sak? Du hävdar att Gud finns och jag undrar vad det finns som stöder detta. Jag väntar fortfarande på svar. Bevisbördan är din, inte min. Hade jag hävdat det där med gröna män från Mars hade bevisbördan varit min, men det gör jag förstås inte.

Förtydliga gärna vad du avser med kommentaren om Spagettimonstret. Har nog missat var du ev tidigare har relaterat till detta fantastiskt humoristiska försök att få staten Kansas skolstyrelse att sluta lära ut intelligent design.
Senast redigerad av gockeligock 2013-08-18 kl. 15:09.
Citera
2013-08-18, 15:28
Bannlyst
Det märkliga är att jag blivit mer troende sedan jag började diskutera här på flashback! Jag börjar närma mig en kristen tro, vilket känns märkligt för mig.
Argumenten mot dom troende är så urbota korkade på detta forum, och jag känner igen mig själv i dom som skriver dom, och oj vad jag inte vill vara sån längre!
Citera
2013-08-18, 15:45
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det märkliga är att jag blivit mer troende sedan jag började diskutera här på flashback! Jag börjar närma mig en kristen tro, vilket känns märkligt för mig.
Argumenten mot dom troende är så urbota korkade på detta forum, och jag känner igen mig själv i dom som skriver dom, och oj vad jag inte vill vara sån längre!

Har du själv några argument?
Citera
2013-08-18, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Har du själv några argument?
Inte ett enda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto