Citat:
Men förhören går ju ut på att skaffa sig ledtrådar till bevis eller ett erkännande, det sistnämnda är inte nödvändigt då åklagaren ändå måste kunna bevisa. Nu säger åklagaren att de har bevis och är övertygade om skuld, så varför kan inte försvaret få ta del av utredningen?
EDIT;Nog svårt att försvara sig om man inte vet vad man ska försvara sig mot. Han säger ju att han inte vet vad som hänt VB efter att hon gick, vad mer finns att säga om han inte får veta något om omständigheter som talar emot honom, bortsätt från blodspåren som någon annan kan ha åstadkommit. KJ var ju i stugan och föräldrahemmet, teoretiskt kan spåren vara planterade av någon annan när han inte var hemma.
EDIT;Nog svårt att försvara sig om man inte vet vad man ska försvara sig mot. Han säger ju att han inte vet vad som hänt VB efter att hon gick, vad mer finns att säga om han inte får veta något om omständigheter som talar emot honom, bortsätt från blodspåren som någon annan kan ha åstadkommit. KJ var ju i stugan och föräldrahemmet, teoretiskt kan spåren vara planterade av någon annan när han inte var hemma.
Fast nog vet han vad han ska försvara sig emot. Det lär ju förhörsledaren tala om?
Även om han är oskyldig och han såklart då inte vet vad som hände med V när hon gått så måste han ju ändå kunna ge svar på var han varit under perioden och ge en rimlig förklaring till spår i bilen och lägenheten. Det verkar ju (min bedömning) som att han inte kan ge någon rimlig förklaring på någonting som skett från 4-5 maj och framåt. Vilket är mycket märkligt även om han är oskyldig.
Visst skulle resultatet bli det samma om han har blivit utsatt för en komplott men låter det verkligen rimligt? Varför det BO, varför han att skylla på? Hade någon försökt sätta dit mig för ett mord med planterade bevis hade jag nig haft en väldigt god idé om vem den egentliga mördaren var i sånna fall.
Att inte röja den pga hot osv. är inte heller rimligt.
Nej jag tror han kommer åka dit mot sitt nekande på till viss del teknisk bevisning men också en brist på annan (rimlig) gärningsman.
Däremot kommer hans familj aldrig godkänna den domen och det kommer aldrig komma fram en förklaring till varför V blev mördad. Tyvärr.