2013-08-18, 11:54
  #1
Medlem
Min Ipod gick sönder för ett tag sedan eftersom jag hade haft den i fickan vid kallt väder och den tydligen inte pallade med det. Eftersom jag har det lite knapert just nu så försöker jag att istället använda min Iphone för att lagra musik (inget större fan av spotify i detta samhang så det tar vi inte ens upp).
Problemet är ju bara att det är svårt att få plats med mina 30 GB musik på Iphones 16, så försöker att lösa det på något sätt. Kan man på något sätt använda molnet eller någon tjänst för att minimera platsen ljudfiler tar? Skaffa ett nytt minne kanske?

Nu kryssade jag för "Konvertera låtar med högre bithastigheter till 128 kbit/sek AAC" i Iphones inställningar men det verkar inte hända ett skit...
Citera
2013-08-18, 12:09
  #2
Medlem
Du kan ju använda Google Music. Där kan du helt gratis lagra 20.000 låtar.
Citera
2013-08-18, 12:24
  #3
Medlem
Man kan ladda upp sina egna låtar då eller? Trodde inte att det funkade till Iphone
Citera
2013-08-18, 13:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastby
Man kan ladda upp sina egna låtar då eller? Trodde inte att det funkade till Iphone

Yes, man kan ladda upp 20.000 av sina egna låtar hemma och så lagras de i Google Play Music-molnet. Vad jag vet finns inte GMusic officiellt sett till iOS men det finns tredjeparts-appar för det. Google har sagt att det ska komma eventuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in