2013-08-18, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Cykeln har blivit snodd, skulle behöva hyra en imorgon och en vecka framåt. Någon som vet någon cykelaffär i Linköping som hyr ut cyklar?

Jävligt OT men har lite för bråttom för att leta annan lämplig tråd.
Vart bor du då? Uthyres vettefan men i Ryd har du ju "Cykelmästaren" (aka cykelturken), som säljer begagnade cyklar, brukar finnas en del hyfsade under tusenlappen.
Koordinater: 58.414251,15.562616
Citera
2013-08-18, 03:09
Medlem
anonpeds avatar
Är det standard att det springer runt kidz och skjuter raketer klockan 3 på natten i Ryd? Isåfall blir jag inte långvarig här.
Citera
2013-08-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Är det standard att det springer runt kidz och skjuter raketer klockan 3 på natten i Ryd? Isåfall blir jag inte långvarig här.
Bodde inte du i T1 eller Irrblosset eller något? Var det i andra hand eller?
Citera
2013-08-18, 10:57
Medlem
lakritcs avatar
Cykelturken håller bra priser. Se bara till att du har ett riktigt jävla starkt betonglås som fungerar och lås fast i något som är skitsvårt att såga/bränna/klippa sig igenom för jag har hört det ryktas att han kör räder i Linkan där han plockar tillbaka sina cyklar för att sälja på nytt.

E: Därav bl a prisnivån.
Senast redigerad av lakritc 2013-08-18 kl. 11:01.
Citera
2013-08-18, 11:08
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilssown
Bodde inte du i T1 eller Irrblosset eller något? Var det i andra hand eller?

Bodde på drabantgatan förra året genom ett andrahandskontrakt som löpte ut i Juni
Citera
2013-08-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Cykelturken håller bra priser. Se bara till att du har ett riktigt jävla starkt betonglås som fungerar och lås fast i något som är skitsvårt att såga/bränna/klippa sig igenom för jag har hört det ryktas att han kör räder i Linkan där han plockar tillbaka sina cyklar för att sälja på nytt.

Haha var håller han till? Hur mycket går cyklarna för?

Citat:
Bodde på drabantgatan förra året genom ett andrahandskontrakt som löpte ut i Juni
Aha, segt!
Citera
2013-08-18, 13:04
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Varför köper du cykel där då? Det främjar ju bara fortsatta stölder?

Tips till er som fått eran cykel snodd:
Kolla vid "Pizzera Studenten". De som driver butiken bredvid stjäl cyklar kontinuerligt och säljer dem vidare. Jag hittade själv min stulna cykel där en gång och gick in och skällde ut honom samt hotade med att ringa polisen. Det slutade med att han gav tillbaka min cykel.

Självklart hade han "iiiiingen aning" om hur den hamnat där, men likförbannat hade han en bultsax att klippa upp det nya låset som satt på cykeln.

Generellt tips till er som har cyklar i Linköping:
Lås ALLTID med 2 lås. Ett lås ska vara av högsta säkerhetsklass och inte gå att få av med bultsax. Det låset bör du använda för att låsa fast cykeln i en lyktstolpe.
Citera
2013-08-18, 15:46
Medlem
För att förtydliga, snackar vi cykelturken inne i Ryd Centrum eller han i utkanten av Ryd ut mot villaområdet? Han vid villaområdet känns något seriösare har jag fått känslan av, man får kvitto och kan betala med kort i alla fall.
Citera
2013-08-18, 15:52
Medlem
Citat:
Har bott i Ryd under två läsår och inte märkt av särskilt mycket av detta, förmodligen något nytt kidsen kommit på, går säkert över när deras sommarlov är slut. Men visst, det händer ju incidenter lite då och då, även om jag inte tycker att det är så allvarligt som många verkar vilja få det att verka.
Citera
2013-08-18, 15:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_x90
För att förtydliga, snackar vi cykelturken inne i Ryd Centrum eller han i utkanten av Ryd ut mot villaområdet? Han vid villaområdet känns något seriösare har jag fått känslan av, man får kvitto och kan betala med kort i alla fall.
Han i utkanten faktiskt. Han är väldigt "organiserad", ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Varför köper du cykel där då? Det främjar ju bara fortsatta stölder?
Det visste jag inte från början.
Citera
2013-08-18, 16:00
Medlem
tjorven86s avatar
Hyrde en skön damcykel av turken. Hämtade den av en 14-årig grabb för 150 kr, plus en deposition på 500. Fick något kvitto men känns likväl som jag kan ha blivit blåst. Fick med något litet lås men det var fan inte mycket att ha.
Citera
2013-08-18, 17:16
Medlem
Tilteds avatar
Han som håller till vid pizzeria Studenten handlar med stulna cyklar. Detta är 100% säkert. Min gissning är att småkids i Ryd stjäl cyklar åt honom och att han sen modifierar dem (byter sadel, styre mm mellan olika cyklar) innan han säljer dem igen.

Köp inte cyklar av honom då det bara främjar ännu mer stölder!

Har själv hittat min cykel där och har en kompis som också gjort det. Han har en container/skjul som han förvarar dem i tills de är tillräckligt modifierade.

Särskilt stöldbegärliga är cyklar som är väldigt vanliga och därför svåra att särskilja. Tex cyklar ifrån biltema.

Detta är OT men viktigt att veta. Sprid gärna denna info till andra studenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in