2013-08-17, 18:35
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44818332]Är det andra vetenskapliga upptäckter du avfärdar som oriktiga bara för att du inte förstår dem? Sen har du inte sålt din tro men däremot din hjärna och förmåga att tänka själv.

Vem har sagt att jag inte förstår evolution? Menar du att du förstår det? Jag förstår vad evolutionen går ut på. För att sammanfatta det hela väldigt kort: Det hela började med en encellig organism som med tiden succesivt ändrar form och utseende. Ändringen sker sakta och innebär små förändringar generation till generation. De arter som är mest anpassade klarar av att fortplanta sig och föra vidare sina arvmassa. De arter som har svårt att anpassa sig rycks bort. Förr sa man de starkaste överlever och idag har de ändrat denna lilla detalj till välanpassade arter. Av denna korta beskrivning, har du några invändningar? Det är inte så svårt att förstå evolution och om du så vill så kan jag beskriva processen på DNA och cell-nivå och allt vad mutationer handlar om. Men jag tror att I made my Point.

Citat:
Vad du hittills skrivit i olika trådar så visar du att du inte satt dig in i evolutionen utan redan på förhand bestämt dig för att den är falsk. Sen upprepar du olika kreationistargument hela tiden.

Se ovan.

Citat:
Jag har nog inte samma auktoritetsdyrkan som du har. Jag har inga problem att ifrågasätta en läkares diagnos om den framstår som felaktig eller kan jag söka upp en annan läkare. Men vad har egentligen läkares dagliga jobb med patienter att göra med huruvida vetenskapens slutsatser inom evolution stämmer.

Som jag sa du förstod inte innebörden av det som jag betonade. Om jag ska vara mer pedagogisk då kanske du förstår; Du har egentligen lunginflammation men din läkare säger att du är kraftig förskyld, måste du då inte tro på läkaren? Det handlar om tro. Det är en annan människa som säger nåt till dig och du tar ställning till det. Precis som profeterna sa nåt till folken och de fick ta ställning till det. Antingen tro eller inte tro. Du kan välja att inte tro på din läkare men också välja att tro på denne. Du kan inte ens vara övertygad om läkaren har rätt utan du måste tro på att han har rätt.

Citat:
Ja, jag får förlita mig på att de kan sitt yrke och är professionella. Varför söker du upp läkare istället för att förlita dig på gud?

Jag ser tydligt att du inte förstod budskapet jag ville sända. Även är skulle pedagogik vara på sin plats märker jag.

Forskarna skriver i skolböcker och vetenskapartiklar att de har hittat fossiler som stärker/bekräftar evolutionsteorin; eleverna och läsarna måste ta ställning till det. Varken eleverna eller läsarna kan undersöka saken närmare. Antingen tror de på det och tar det som sanning eller avvisar det. Att vara professionell och kunna sitt yrke är ingen garantin på att fusk och lögn inte förekommer.

Slutsats: Forskarna (människor) säger något; läsarna tar ställning till det.

Profeterna sa något; människorna tog ställning till det.

Citat:
Jag måste väl inte alls tro på en vän som öppnar sig för mig om det är en massa snömos och uppenbara konstigheter som kommer ur dem. Då är det väl min förbannade skyldighet att ta reda på varför de säger såna saker. Annars vore jag ingen bra vän.

Ja men det spelar ingen roll Om du anser att det som kommer ur dina kompis mun är trams så väljer du att inte tro på det men du kan fortfarande inte veta om din kompis pratar trams utan du har tagit ställning och bestämmer dig för antingen tro eller inte tro på denne.

Citat:
Sen det övriga du kommer med är så tramsigt att jag väljer att inte kommentera det. Vi har haft den diskussionen tidigare.

Jag tror att jag ska gå och gyma snart men jag är inte säker, jo jag har planerat och förberett mig men jag kan fortfarande inte vara säker på att jag ska gyma även fast jag vill, har planerat och förberett mig. Men efter att jag har gymat då VET jag att jag har det då är det inte tro längre.
Citera
2013-08-17, 18:37
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Om du Islampeace, trots att du varit muslim, har levt så som du beskriver (fläsk och öl, och i en annan tråd har du berättat om tjejer som ville komma till dig) så förstår jag inte hur du kan vara så avigt inställd till andra på tråden. Du var muslim och följde inte islam, varför tror du då att ickemuslimerna ska följa islam?

Jag har också i tråden sagt att jag alltid har trott på Gud men vad andra i tråden gör är att förneka Guds existens och inte nog med det utan rättfärdiga och argumentera för det onda som sker och de tar evolution som sanning även fast forskarna själva är förvirrade om den saken.
Citera
2013-08-17, 18:40
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Okej, så du utövar "surt sa räven"-ställning till öl ocj fläslfilé. Moget och coolt.

Jag tror knappast att du läst fler böcker om t.ex valfritt vetenskapsfält, än många i tråden.

Om du tror att njutning av livet för mig endast består utav öl och fläskfilé, bör du vässa lite på läskunskaperna.

Jag skrev att jag njuter av livet lika mycket som du gör varpå du säger att det gör jag inte alls efter jag inte dricker öl och äter fläsk. Alltså njuter jag inte av livet för att jag avstår från öl och fläsk. Detta i sin tur innebär att du lägger mycket njutning i öldrickande och fläskätande. Eller hur vill du att jag ska tolka de du sa som?

Det är mycket annat som jag inte tycker om även fast religionen inte förbjuder det, om det skulle vara intressant för dig att veta så tycker jag inte om kräftor heller, jag ogillar formen, smaken och utseendet på den starkt, innebär det att jag inte njuter av livet för det?
Citera
2013-08-17, 18:42
Medlem
Citat:
Djurriket ger dig flertalet exempel på homosexualitet vilket i så fall är väldigt märkligt tänkt av din skapare.

Djur kan också vara rubbade eller hur?

Citat:
Det sjuka i ditt sätt att se på homosexualitet är att den "onaturliga" aspekten. För det första är det ingenting som säger att sexuella förbindelser måste resultera i skapandet av ett barn. Detta vet du säkerligen om. För det andra är sexualitet (det vill säga vad man är attraherad till) något man själv utvecklar och lever med. Ifall du skulle ha dragningskrafter mot det manliga könet som man hade jag inte klassat dig som sjuk utan ärligt.

Jag säger inte att sexuella förbindelser måste resultera i skapandet av barn, men om denna faktor inte finns så kan vi egentligen inte ens kalla det som sker mellan två individer för "sex", därför att naturligt sätt så är sex det som leder till förökning och finns för det syftet.

Citat:
Ser du din mamma som en flyende fegis?

Absolut.

Citat:
Du får gärna åka här ifrån ifall du vill!

Jag ska.

Citat:
Jag hade FÖRSTÅTT dina åsikter ifall vi alla hade uppfostrat våra barn på ett sådant vis att de aldrig hade kommit i kontakt med övrig släkt, lärare, samhällets eller andra individer. Då ser jag hur du kan se ett "problem".

Ni uppfostras vi dock inte av våra två föräldrar. Min far dog när jag var yngre än tre år och har således växt upp med min mamma. Jag har ingen person jag idag kallar för "far". På vilket sätt, i dagens samhälle, skiljer sig min uppväxt mot att jag skulle ha två kvinnor eller män?

Jag hade generellt sett det positivt med tanke på att man avlastar den enda föräldern ekonomiskt och tidsmässigt för att barnet i fråga skall få en bättre uppväxt.

Låt mig ändra då det istället. Homopar kan adoptera om det är absolut nödvändigt för barnets överlevnad, men ett homopar kan aldrig jämställas med ett äkta par, och därmed få lika chanser till adoption.
Citera
2013-08-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Förstår jag dig rätt om du tycker att all annan sex än heterosexuell penetration i barnalstrande syfte är det enda rätta? För att exempelvis oralsex har inget med sperma eller äggproduktion att göra.
Är det ok om en man och en kvinna har oralsex?
Är det ok om en kvinna och en kvinna har oralsex?
Om olika svar, vad är skillnaden?

Oralsex mellan ett heteropar är snarare förspel och därför en del av hela sexakten. Däremot skulle jag säga att analsex alltid är fel. Masturbering är missbruk av könsorgan och rubbar ens energiska tillstånd, därmed kan jag också konstantera att homosex snarare är en form av masturbering än faktisk sex.

Kan referera till en kvinna som jobbade med prostitution och förklarade hennes relation med kunder som om att de "masturberade i henne". Likväl kan jag säga att prostitution också är fel, för att även om den fysiska delen är korrekt så är inte den känslomässiga/energetiska/andliga delen det.
Senast redigerad av bluescreen 2013-08-17 kl. 18:58.
Citera
2013-08-17, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Djur kan också vara rubbade eller hur?
Jag säger inte att sexuella förbindelser måste resultera i skapandet av barn, men om denna faktor inte finns så kan vi egentligen inte ens kalla det som sker mellan två individer för "sex"

Nämen va bra. Då kan du ju släppa hela frågan DIREKT eftersom det i själva verket bara är ett vanligt fredagsmys som två vuxna människor valt att göra med varandra. Vissa ser på film, andra leker "sex"..

Men, eftersom det inte är mer än så, så har religionen din ingenting att säga till om längre.

Gud förbjuder SEX mellan män, men eftersom detta inte är SEX så är beteendet därmed tillåtet.

Citat:
Jag ska.

När då?
När du i sann somalie-anda sugit ut det sista du kan från den svenska välfärden och fått den examen du aldrig nånsin hade kunnat få möjligheten att ens tänka på i ditt hemland eller?

Citat:
Låt mig ändra då det istället. Homopar kan adoptera om det är absolut nödvändigt för barnets överlevnad, men ett homopar kan aldrig jämställas med ett äkta par, och därmed få lika chanser till adoption.

Så länge det finns fler föräldralösa barn än det finns barnlösa föräldrar så kommer det ALDRIG att bli ett problem. Ni heteros knullar REDAN alldeles för mycket. Det fullkomligt DRÄLLER av övergivna ungar överallt i samhället idag.. Vissa är helt övergivna medan andra fortfarande har en plats att sova på men ingen vårdnadshavare som bryr sig om barnets väl och ve.

Du kommer säkert också pressa fram en 7-8 ungar varav 2-3 lär avrättas av myndigheterna för överträdelser du nog personligen inte heller tycker rättfärdigade dödsstraff vid det aktuella tillfället.
Med lite tur ser hela det Muslimska Brödraskapet din svenskhet som ett enda stort förräderi och plockar in hela familjen din för sexuell omskolning och vidare placering hos kåta krigsherrar vilket ytterligare skulle bidra till det ständiga inflöde på opva av mobilfilmer föreställandes små muslimska gråtande pojkar som blir penetrerade av stora och många muslimska män på vad som ser ut att vara "sammankomster" i festsammanhang.
Citera
2013-08-17, 19:12
Bannlyst
Citat:
OMasturbering är missbruk av könsorgan och rubbar ens energiska tillstånd,

Det är visserligen sant (att det rubbar ens tillstånd. För att kunna missbruka en kroppsdel måste man först definiera än annan ägare än sig själv för den aktuella kroppsdelen. Vem äger Din kuk t ex?).

Masturbering verkar spännings-lösande varpå ditt energiska tillstånd förändras från "stel som en pinne" till "avslappnad som en munk" efter masturbation.

Om du anser att "stel som en pinne" är ett energiskt tillstånd att föredra så skulle jag våga kalla det valet för, rubbat.

Citat:
därmed kan jag också konstantera att homosex snarare är en form av masturbering än faktisk sex.

Indeed.
Så, nu när vi fastställt att det enda bögarna gör är att runka avancerat, så kan ni alla börja lägga er tid på att göra något mer VETTIGT än den mentala form av fluktande ni sysslar med just nu.
Sköt ditt eget och låt folk runka ifred.

Bara för att du bara kommer få utlösning 2-4 gånger i hela ditt liv så innebär ju inte det att alla andra måste leva så också.

Min kuk är Min.
Citera
2013-08-17, 19:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag skrev att jag njuter av livet lika mycket som du gör varpå du säger att det gör jag inte alls efter jag inte dricker öl och äter fläsk. Alltså njuter jag inte av livet för att jag avstår från öl och fläsk. Detta i sin tur innebär att du lägger mycket njutning i öldrickande och fläskätande. Eller hur vill du att jag ska tolka de du sa som?

Det är mycket annat som jag inte tycker om även fast religionen inte förbjuder det, om det skulle vara intressant för dig att veta så tycker jag inte om kräftor heller, jag ogillar formen, smaken och utseendet på den starkt, innebär det att jag inte njuter av livet för det?

Citat:
Det finns inget och bokstavligt inget gott i världen som du som ateist får göra som har vägrats mig som troende av min herre.

Citat ovan. Du förbjuds äta fläskfilé av din herre, och jag får äta fläskfilé. Varken mer eller mindre. Att fläskfilé skulle vara det bästa med livet tycker jag inte. Kärlek, litteratur, sex, sport, vetenskap och andra saker ligger mycket högre upp på min lista.
Citera
2013-08-17, 19:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Citat ovan. Du förbjuds äta fläskfilé av din herre, och jag får äta fläskfilé. Varken mer eller mindre. Att fläskfilé skulle vara det bästa med livet tycker jag inte. Kärlek, litteratur, sex, sport, vetenskap och andra saker ligger mycket högre upp på min lista.

Att ta saker ur sitt sammanhang och bryta ut dessa är ni duktiga på. Vad jag skrev var att; det finns inget som har förbjudits mig som ni får göra och som är njutbart i livet. Jag finner inte öldrickande och fläskätande som njutbart. Alltså har inget som är njutbart förbjudits mig som ni får göra.
Citera
2013-08-17, 19:48
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Att ta saker ur sitt sammanhang och bryta ut dessa är ni duktiga på. Vad jag skrev var att; det finns inget som har förbjudits mig som ni får göra och som är njutbart i livet. Jag finner inte öldrickande och fläskätande som njutbart. Alltså har inget som är njutbart förbjudits mig som ni får göra.

Räven och druvorna?

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ven_och_druvorna
Citera
2013-08-17, 19:51
Bannlyst
Citat:
Jag finner inte öldrickande och fläskätande som njutbart. Alltså har inget som är njutbart förbjudits mig som ni får göra.

Oh really? Så, vad hade hänt dig om du testat fläsk och öl i ditt hemland istället för i Sverige då?
Av med handen eller huvudet?
Piskning?
Sultanen tar din förstfödde son som sexslav?
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-17 kl. 19:53.
Citera
2013-08-17, 20:04
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
"Surt sade räven" som sagt. Bara för att du inte finner det njutbart, betyder inte att det inte är det. Jag förväntar mig dock inte att du ska förstå logiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in