2013-08-17, 20:10
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
"Surt sade räven" som sagt. Bara för att du inte finner det njutbart, betyder inte att det inte är det. Jag förväntar mig dock inte att du ska förstå logiken.

Och bara för att du finner det njutbart behöver det inte vara det. Var det den logiken du pratar om?
Citera
2013-08-17, 20:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Och bara för att du finner det njutbart behöver det inte vara det. Var det den logiken du pratar om?

Precis. När två inte är ense om något, försöker man kolla vad undersökningar och folk i allmänhet anser om det som det snackas om. Jag är helt säker på att en rungande majoritet ser fläskfilé som något gott och fint, och en rungande majoritet ser även öl som något som sätter guldkant på tillvaron om man dricker måttligt.

Men det du gör nu är att glida ifrån ditt påstående. Du sade att det inte fanns något som ateister kunde njuta av som inte din herre nekade dig. Fläskfilé är något sådant. Ditt påstående är därmed krossat.
Citera
2013-08-17, 21:06
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Vad som är njutbart för alla människor är dessa:

Sex, mat i allmänhet och inga specifika maträtter, sömn, vänner, sport, resa, sola, bada, skaffa kompisar, titta på film, bowla, gå på bio, köpa snygga kläder, köpa senaste bilen m.m.

Du glömde lista att tänka själv, ifrågasätta saker och att utforma sitt eget liv.

Det faller ju t.ex. bort inom islam. Plus bacon.
Citera
2013-08-17, 21:15
Medlem
Citat:
[41:51] När Vi ger människan del av Våra välsignelser vänder hon Oss ryggen och drar sig undan, men om något ont drabbar henne, förlorar hon sig i ändlösa böner.

Stämmer inte.

Citat:
[41:52] SÄG [till dem som sätter andra gudar vid Guds sida]: "Vad tror ni? Om [Koranen] verkligen är från Gud - vilket ni förnekar - vem begår då ett större fel än den som tar avstånd [från uppenbarelsen] och sätter sig upp emot dess [budskap]?"

Är det någon form av Pascal's Wager?

Citat:
41:53] Vi skall visa dem Våra tecken vid horisonten och inom dem själva, ända till dess [uppenbarelsens] sanning står klar för dem! Är det inte nog för dem [att veta] att din Herre är vittne till allt som sker?

Lögner uppenbarligen.

Citat:
[41:54] Men [ännu] är de osäkra om de skall möta sin Herre [och således uppleva uppståndelse, räkenskap och dom]! Har Han då inte full uppsikt över allt?

Så bevis för din guds existens är att människan inte vet allt?
Citera
2013-08-17, 21:15
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Du glömde lista att tänka själv, ifrågasätta saker och att utforma sitt eget liv.

Det faller ju t.ex. bort inom islam. Plus bacon.

Det gör man i alla fall. Inget som ska vara med tycker jag. Att tänka själv gör man oavsett.
Citera
2013-08-17, 21:18
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Det gör man i alla fall. Inget som ska vara med tycker jag. Att tänka själv gör man oavsett.

Nej, det är verkligen inget som är självklart. Din låtsaskompis Allah gillar knappast att bli ifrågasatt.
Citera
2013-08-17, 21:20
Medlem
Citat:
Du utgår helatiden vad du själv anser vara njutbart i livet. Öldrickande och fläskätande är inte nåt som alla ateister tycker om. Det finns ateister som är nykterist och hatar allt som har med alkohol att göra sen finns det ateister som inte äter fläsk på grund av andra orsaker än religion. Dessa två saker är inte självklara njutningar för alla. Det beror på var du gör undersökningen. Gör du en undersökning om ormätande i Asien finner du en stor och klar majoritet som finner ormätande som njutbart medan någon annanstans finner man blottaste tanken som vämjeligt och äckligt.

Sex, mat i allmänhet och inga specifika maträtter, sömn, vänner, sport, resa, sola, bada, skaffa kompisar, titta på film, bowla, gå på bio, köpa snygga kläder, köpa senaste bilen m.m.

Det du som ateist får göra och som jag som troende inte gör är dessa:

Sex med olika personer utanför äktenskap, grisätande, förnekelse av Gud, förtära alkohol och dylikt. Jag ser inte nåt av dessa som njutbart utan jag ser dessa som ren källa till problem och bekymmer.

Du anklagar någon för att han endast säger det han tycker är njutbart, sen rabblar du upp massa saker som är njutbart för ALLA enligt dig. Är du seriös?

Ormätande är antagligen njutbart för att folk håller på med det, men det är inte njutbart för mig (antagligen).
Citera
2013-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
haha din tid kommer då du förstår

Vad är det som är roligt? Nej, finns inget som pekar mot att min tid "kommer".
Citera
2013-08-17, 21:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du utgår helatiden vad du själv anser vara njutbart i livet. Öldrickande och fläskätande är inte nåt som alla ateister tycker om. Det finns ateister som är nykterist och hatar allt som har med alkohol att göra sen finns det ateister som inte äter fläsk på grund av andra orsaker än religion. Dessa två saker är inte självklara njutningar för alla. Det beror på var du gör undersökningen. Gör du en undersökning om ormätande i Asien finner du en stor och klar majoritet som finner ormätande som njutbart medan någon annanstans finner man blottaste tanken som vämjeligt och äckligt.

Det du som ateist får göra och som jag som troende inte gör är dessa:

Sex med olika personer utanför äktenskap, grisätande, förnekelse av Gud, förtära alkohol och dylikt. Jag ser inte nåt av dessa som njutbart utan jag ser dessa som ren källa till problem och bekymmer.
Det är begränsningar, och saker som folk i allmänhet njuter av. Sluta glida undan...
Citera
2013-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Folk njuter av alkohol, fläskkött och att knulla runt med främmande personer?

Vissa gör nog det.

Citat:
Varför gör du inte som Islampeace skrev, åk till Sydostasien och njut av ormkött, kattkött och hundkött? Dem äter detta som ni i Sverige inte äter. Dem har inga begränsningar här men ni har det.

Har aldrig smakat på det, vem vet, det kanske är gott.

Citat:
Varför leva med en partner när man kan ha sex med främmande personer som man inte känner och som man sedan glömmer bort?

Vissa kanske gillar det.

Citat:
Varför vara vid fullt medvetande när man kan supa sig full?

Vissa kanske gillar det.

Citat:
Är detta det liv som du skriver är att "njuta"?

Enligt vissa.
Citera
2013-08-17, 22:05
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Folk njuter av alkohol, fläskkött och att knulla runt med främmande personer?

Varför gör du inte som Islampeace skrev, åk till Sydostasien och njut av ormkött, kattkött och hundkött? Dem äter detta som ni i Sverige inte äter. Dem har inga begränsningar här men ni har det.

Varför leva med en partner när man kan ha sex med främmande personer som man inte känner och som man sedan glömmer bort?

Varför vara vid fullt medvetande när man kan supa sig full?

Är detta det liv som du skriver är att "njuta"?
Vem har sagt något om främmande personer? Jag har aldrig sex med folk jag inte känner.

"Surt sade räven" som sagt.
Citera
2013-08-18, 01:56
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

På vilket sätt leder sex utanför äktenskap, fläskkött och "förnekelse av gud" till "problem och bekymmer"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in