2013-08-18, 07:33
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det jag empiriskt kan säga, är att barn som upplevt nåt som för dem är traumatiskt, är att saker som påminner dem om det läskiga utlöser oro, tårar och vilja att krypa upp i famnen på nån.

Ett barn åkte en karusell som var läskigare än det trott men kunde inte komma ur den förrän den stannat och efter detta behövde man t ex bara nämna ordet tivoli så kom reaktionen från barnet som då förknippade ordet tivoli med karusell och det var ju den som var så himla läskig.

Jag har fler exempel men jag tror poängen går fram, hur jag menar.

Så här säger BRIS http://www.barnperspektivet.se/teman/kropp-sjal/om-sorg-kris

För de yngsta barnen (0-3 år)

handlar döden hos en förälder om separation från den som har stått för barnets trygghet och överlevnad. Riktigt små barn kan inte klä sina känslor i ord, men de känner förlusten, tomrummet som uppstår. Även den efterlevande förälderns känslor av sorg uppfattas av barnet.

Klängighet, svår att trösta är reaktioner som det lilla barnet kan visa upp. Likaså en ovilja att skiljas från den överlevande föräldern. Om ingen annan person uppfyller barnets behov av trygghet, närhet och omsorg kan det riktigt lilla barnet i allvarliga fall utveckla en depression.
Citera
2013-08-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauchmeister
När det gäller att smutskasta SD finns tydligen ingen nedre skamgräns för Pk-pressen.
Mig veterligen är vapnet ett prydnadsföremål (ev en pluggad gammal Winchester). Bilden är tagen i januari i år under en fest med ett femtontal personer hemma hos den nu mera misstänkte gärningsmannen. Den uthängda flickan var medbjuden till denna fest av andra kvinnliga bekanta som var/är vänner med den misstänkte. Hon är/var alltså inte kompis med den misstänkte. Men detta har förståss inte skitblaskan Bohusläningen något intresse av att rapportera!
När det gäller att försvara SD verkar det inte finnas nån gräns för hur lågt man är villig att gå. R visste säkert mycket väl vem AJ är då han är en kändis bland de nationella och att då som politiker posera med denne nasse ihop med ett vapen visar på mycket dåligt omdöme. För syftet med bilden är inte att visa en prydnad utan att visa AJ i en gangsterposition med vapen och några "bitches".
Citera
2013-08-18, 08:18
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Polisen har mest troligt koll på den här tråden och ser kanske mitt inlägg men det jag funderade över, var det här med MC:n för jag har ingen koll på hur statusen är med den, om den är funnen eller inlämnad eller helt väck?

Utredarna har varit påtagligt tysta eller försiktiga när det gäller fordon överhuvud taget. Det vi alla tagit för givet, att Volvon använts, säger man inte förrän i början av augusti "De berättade också att det står klart att 35-åringens fordon har använts i samband med försvinnandet."

Polisen vet naturligtvis en hel del och det skäl jag kan tänka mig är att inte påverka ev. vittnen och att vittnesmål om fordon är viktiga för utredningen.
Citera
2013-08-18, 08:20
Medlem
Citat:
När det gäller att smutskasta SD finns tydligen ingen nedre skamgräns för Pk-pressen.
Mig veterligen är vapnet ett prydnadsföremål (ev en pluggad gammal Winchester). Bilden är tagen i januari i år under en fest med ett femtontal personer hemma hos den nu mera misstänkte gärningsmannen. Den uthängda flickan var medbjuden till denna fest av andra kvinnliga bekanta som var/är vänner med den misstänkte. Hon är/var alltså inte kompis med den misstänkte. Men detta har förståss inte skitblaskan Bohusläningen något intresse av att rapportera!

Så du sitter och ljuger oss all rätt upp i huvudet??? Hon är en bekants bekant till AJ??? Jo, de har alldeles säkert många gemensamma vänner...TB t ex, umgås hon ju mycket med, både nu och då. Reimer@ är dessutom en av dem som gillar AJ's sjuka fb-inlägg! Hon hymlar inte med vems sida hon står på, så lägg av med dina tramserier och lögner...Faktum är, att en av de 14 grizarna som öppet stödjer AJ på fb är nämndeman vid namn Reimer@!!!
Senast redigerad av Vimperk 2013-08-18 kl. 08:24.
Citera
2013-08-18, 08:29
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Så du sitter och ljuger oss all rätt upp i huvudet??? Hon är en bekants bekant till AJ??? Jo, de har alldeles säkert många gemensamma vänner...TB t ex, umgås hon ju mycket med, både nu och då. Reimer@ är dessutom en av dem som gillar AJ's sjuka fb-inlägg! Hon hymlar inte med vems sida hon står på, så lägg av med dina tramserier och lögner...Faktum är, att en av de 14 grizarna som öppet stödjer AJ på fb är nämndeman vid namn Reimer@!!!

Skillnaden mellan dig och mig är att du spekulerar och fabulerar hej vilt emedan jag VET!
Citera
2013-08-18, 08:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Barnet som var där = 1,5 år gammalt! Alla som kan berätta nåt som de minns från den åldern, upp med en hand!
I allmänhet utvecklas minnet på så sätt att barn kan skapa bestående minnen ungefär från samma ålder som då de utvecklar språket. När de inte heller förstår vad som händer å inte kan prata om det blir det extra svårt med denna typ av händelser.

Sen kan händelser i tidig ålder givetvis påverka dem. Psykiskt. Men de kan inte beskriva minnen.
Tack, äntligen någon som begriper något om barn och deras minneskapacitet! Jag har skrivit tidigare att man minns från ca: 4 års ålder, möjligen något tidigare. Ingen minns något från de första två åren, så att prata om Id@s barn och ev. minnesupplevelser är onödigt.
Citera
2013-08-18, 08:54
Medlem
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att du spekulerar och fabulerar hej vilt emedan jag VET!

Inga spekulationer här inte...hon är en av AJ's mest hängiva fans på fb, det vet alla som har el har haft tillgång till hans sida. Det är ett faktum. Hon är en av de första som visar sitt stöd till honom i hans löjliga inlägg då han ska rentvå sitt namn...fast det VET du väl? VET du då också om skvallret är sant att hon lämnade sd till förmån för Legionen?

För övrigt smutskastar ingen sd så bra och effektivt som deras egna medlemmar...
Senast redigerad av Vimperk 2013-08-18 kl. 08:56.
Citera
2013-08-18, 08:56
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tack, äntligen någon som begriper något om barn och deras minneskapacitet! Jag har skrivit tidigare att man minns från ca: 4 års ålder, möjligen något tidigare. Ingen minns något från de första två åren, så att prata om Id@s barn och ev. minnesupplevelser är onödigt.

Det verkar finnas mycket oförklarat om hur minnet fungerar hos små barn, läs t.ex.
http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/barn-har-battre-minne-an-man-tidigare-trott/

"Bauer förklarar varför vi har så få barndomsminnen före sex–sjuårsåldern, trots att vi faktiskt har förmågan att lagra minnen som spädbarn:

– Det beror på att små barn faktiskt glömmer fortare än vad vuxna gör, säger Patricia Bauer. Och det är inte helt klart varför det är på det viset."

Edit: Låt oss hoppas att det stackars barnet får känna stor trygghet, närhet och omsorg den närmaste tiden så att minnet bleknar.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-18 kl. 09:05.
Citera
2013-08-18, 08:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
FEL! Hon lämnade SD Uddevalla och SD Riks i samband med årsmötet jan/feb i år. Kanske bättre att du håller dig till fakta-eller?
Just den typen av fakta kändes lite malligt att veta va? För du är väl stolt över att veta om allt som händer inom SD?

Oavsett vad hon lämnade och när hon gjorde det, förblir hon en omogen människa som har stannat i tonårsperioden. Hade hon varit en normalt utvecklad homosapien så skulle hon inte sitta med på den bilden. Men jag antar att du stannat på samma stadie och därför inte heller begriper bättre.
Citera
2013-08-18, 08:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Före 3 års ålder kan barnen omöjligt lagra minnen då deras kapacitet att spara dessa minnesbilder börjar utvecklas först vid tre års ålder.

Alla som påstår att de har minnesbilder före 3 års ålder ljuger eller så är deras minnen återskapade med hjälp av fotografier eller filmer.
Citera
2013-08-18, 09:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Före 3 års ålder kan barnen omöjligt lagra minnen då deras kapacitet att spara dessa minnesbilder börjar utvecklas först vid tre års ålder.

Alla som påstår att de har minnesbilder före 3 års ålder ljuger eller så är deras minnen återskapade med hjälp av fotografier eller filmer.
Hur kan då barn som inte fyllt 3 minnas och känna igen saker, typ mamma?
Citera
2013-08-18, 09:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag är övertygad om att tidningarna skulle rapportera om det visade sig att Car* Bil*t var vän med AJ, hängde på samma fest och poserade med ett vapen på bild. Men välj du att tro att enbart SD-töntar utsätts för sådan press.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in