2013-08-18, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Tråden är väl till för spekulationer..?

Ja, självklart så länge inte tråden handlar om att skuldbelägga offret! Det är för mig A och O. I*a kanske har gjort både det ena och andra. Vem bryr sig!? Hon har blivit mördad. Punkt slut. Det finns 3 häktade och jag tror knappast att de hade något att göra med hennes påstådda knarkaffärer att göra. Kanske det är lättare för det lilla samhället att hantera detta tragiska fakta genom att påstå dylikt. Ja, kanske hon rörde sig i fel kretsar men vem i h#lv#te ska bli mördad för det?Jag tror att I*a har blivit mördad för så mycket mindre än så, även fast bygden vill göra det lätt för sig. Vem som helst kan väl inte bli mördad? Jo, det händer, inte ofta, men det händer! Så be alla i er bygd sluta att hitta på historier som gör det lättare att hantera att en oskyldig människa har blivit mördad.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-18 kl. 03:39.
Citera
2013-08-18, 03:34
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se att Ā.J skulle haft ihop det med Id@. Vad jag kan se är detta inte styrkt?

Sådant brukar ju närmsta vännerna iaf veta om eller..? Ser ingen romantisk koppling över huvudtaget. Inte sexuell heller. Titta på vackra ID@ och sen på svullne Andre@s??
Nää.. Jag tippar på att dom hade något annat emellan sig..
jag har bara läst att styvmodern har kallat I*a flickvän till AJ.
Citera
2013-08-18, 03:38
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Ja, självklart så länge inte tråden handlar om att skuldbelägga offret! Det är för mig A och O. I*a kanske har gjort både det ena och andra. Vem bryr sig!? Hon har blivit mördad. Punkt slut. Det finns 3 häktade och jag tror knappast att de hade något att göra med hennes påstådda knarkaffärer att göra. Kanske det är lättare för det lilla samhället att hantera detta tragiska fakta genom att påstå dylikt. Ja, kanske hon rörde sig i fel kretsar men vem i h#lv#te ska bli mördad för det?
Tror du misstolkar kraftigt. Vem har lagt skuld på Id@??? Absolut inte jag iaf!!! Oavsett vad som lett till detta tragiska så finns det INGENTING hon kan ha gjort för att förtjäna att bli mördad i sitt hem.
Om hon så hängde med Hitler så hade jag inte tyckt att "hon får skylla sig själv", aldrig! Vi spekulerar bara, kan vi få göra det?
Citera
2013-08-18, 03:42
Medlem
Citat:
Tror du misstolkar kraftigt. Vem har lagt skuld på Id@??? Absolut inte jag iaf!!! Oavsett vad som lett till detta tragiska så finns det INGENTING hon kan ha gjort för att förtjäna att bli mördad i sitt hem.
Om hon så hängde med Hitler så hade jag inte tyckt att "hon får skylla sig själv", aldrig! Vi spekulerar bara, kan vi få göra det?

Gör så! Spekulera vidare.
Citera
2013-08-18, 03:45
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
jag har bara läst att styvmodern har kallat I*a flickvän till AJ.

På ansiktsboken? Ser inte styvmodern.
Citera
2013-08-18, 04:00
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se att Ā.J skulle haft ihop det med Id@. Vad jag kan se är detta inte styrkt?

Sådant brukar ju närmsta vännerna iaf veta om eller..? Ser ingen romantisk koppling över huvudtaget. Inte sexuell heller. Titta på vackra ID@ och sen på svullne Andre@s??
Nää.. Jag tippar på att dom hade något annat emellan sig..

Nej närmsta vännerna behöver inte veta ett smack! Jag har träffat massor med brudar där varken hennes familj/vänner eller min familj/vänner vet om att vi träffas.

Kanske hon inte ville att folk skulle veta att hon låg med AJ?

Sköter man sådana saker snyggt så behöver ingen få veta vem man träffar.
Citera
2013-08-18, 04:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej närmsta vännerna behöver inte veta ett smack! Jag har träffat massor med brudar där varken hennes familj/vänner eller min familj/vänner vet om att vi träffas.

Ev. relations vara eller icke vara, har stötts och blötts i den här tråden. Vet inte om du skriver det som en fråga, spekulation, eller om de hade en relation?
Citera
2013-08-18, 05:48
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Enligt: http://www.uddevalla.se/kommunpolitik/politikochnamnder/ungdomsfullmaktige/kontaktpersoner.4.6da8b43c10bdb842e78800011858.htm l

Är hon fortfarande kontaktperson för ungdomsfullmäktige i Uddevalla.

Innan hennes beslut att lämna (om nu så är fallet) så är hon som politiker medveten om att hon poserar på bild med vapen - vilket omdöme hon har!

Undrar om Uddevallas politiker känner sig stolta över en sådan "kollega"?

Oavsett parti så säger det en del om omdömet när man accepterar ett politiskt uppdrag och ännu värre är kontakt mot ungdomar! Ingen förebild för fina Uddevalla direkt.

Hallå Smarto!

Givetvis är hon INTE längre kontaktperson för Ungdomsfullmäktige i Uddevalla då hon lämnade SD och SD Uddevalla redan i jan/feb i år. Och vad vet DU smarting om "vapnet"? Kan upplysa dig om att det är ett gammalt pluggat prydnadsvapen (ev.Remington). Kanske bättre att du låter folk tro att du är en idiot än att du öppnar käften och bekräftar deras misstankar.
Citera
2013-08-18, 06:01
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Den andra tjejen är Katarins R*imers, kommunpolitiker för SD i Uddevalla som lämnade platsen i kommunfullmäktige nyligen.

FEL! Hon lämnade SD Uddevalla och SD Riks i samband med årsmötet jan/feb i år. Kanske bättre att du håller dig till fakta-eller?
Citera
2013-08-18, 06:23
Medlem
tauchmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Märkligt agerande av BOHUSLÄNNINGEN Kan väl inte vara olagligt att posera på en bild med ett jaktvapen som det finns licens för

Bilden var dessutom tagen före det aktuella brottet.

Smutskasta gärna när det behövs inte annars

Vet vi när bilden är tagen och vems vapnet är?

När det gäller att smutskasta SD finns tydligen ingen nedre skamgräns för Pk-pressen.
Mig veterligen är vapnet ett prydnadsföremål (ev en pluggad gammal Winchester). Bilden är tagen i januari i år under en fest med ett femtontal personer hemma hos den nu mera misstänkte gärningsmannen. Den uthängda flickan var medbjuden till denna fest av andra kvinnliga bekanta som var/är vänner med den misstänkte. Hon är/var alltså inte kompis med den misstänkte. Men detta har förståss inte skitblaskan Bohusläningen något intresse av att rapportera!
Citera
2013-08-18, 06:44
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
På ansiktsboken? Ser inte styvmodern.

Hon skrev på MPS fb-sida att AJ var IFs pojkvän. Jag ser inga skäl för henne att ljuga om en sådan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Om man ska följa din logik så räcker det i så fall med att polisen som kommer till brottsplatsen rubricerar brottet, i detta fall som mord, och att BO "utan tvivel" avlidit direkt i lägenheten pga konstaterad blodförlust. Enkelt! Då behövs ju ingen obduktion för att fastställa så långt som möjligt när döden inträffat, om nu polisen redan haft allt klart för sig utan "minsta tvivel"...

Nej, så enkelt är det inte, Man kan ju inte veta allt direkt! och såklart måste en rubricering finnas från början av en förundersökning som en arbetshypotes. Nu ändrade man från människorov till mord. Utgångspunkt mord i lägenhet. Mordet i sig, akten att sticka kniven i, eller ta stryptaget runt osv, bestämmer inte nödvändigtvis när eller var, den kliniska döden inträffat.

Hej du.
Ibland kan man undra om folk väljer att missförstå med vilje - eller om de enbart är obildade.

Åklagare brukar sätta den grövsta brottsrubriceringen först, dvs när dödsfall är konstaterade - mord. Det är inget konstigt. Sedan kan det trilla ner till dråp, vållande, grov misshandel. Eller avskrivas som olycka/naturlig dödsorsak eller självmord. Nu gällde det mordplatsen (kalla den vållandeplatsen den som önskar), och den är på kvinnans hemadress. Där kan inte åklagare gissa hejvilt. Kvinnan avled som bekant inte på sjukhus, det är att jämföra äpplen och päron.

Vissa verkar anse att AJ lika gärna kunde ha häktats för "korvkioskrån i Pajala" - eftersom domstolen säkert läser GT, AB och Ttela och alla änså förstår vad han är häktad för.
Citera
2013-08-18, 07:32
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Varför så hemlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in