2013-08-18, 00:32
Medlem
Förslag:

Alla deltagare i tråden som är av invandrarhärkomst talar om det, så att vi vet vilka som har koll på svensk kultur och vilka som bara gissar alt. försöker smyga in invandrarlogik och låtsas att det är svensk logik.
Citera
2013-08-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tjetjensk familj, men jag vet att svenskar i regel inte beter sig som du gör.

Det är inte normalt för svenskar att gå nakna i det offentliga.
Att vara naken offentligt är fel på de flesta ställen i Sverige. Däremot är det socialt accepterat att bada naken på folktomma stränder.
Citera
2013-08-18, 00:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har uppenbarligen noll koll på svenska seder. En undanskymd folktom vik betraktas inte som "det offentliga" i Sverige.

Återvänd gärna till Tjetjenien!

Jag pratade just om "det offentliga", vilket TS mycket väl kände till. Uppenbarligen tycker hen att det är typiskt svenskt att gå naken och visa brösten bland främmande människor även på badstränderna.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Majoriteten svenskar badar inte alls nakna och majoriteten kvinnor visar INTE brösten i det offentliga, det är en knapp bråkdel som gör det. Hur jävla blåst är du?

Jag har aldrig stött på invandrare i något annat land än Sverige, som läxat upp (!) den inhemska befolkningen och berättat för den inhemska befolkningen om vilka inhemska seder, som finns.

Du har uppenbarligen noll koll på svenska seder. En undanskymd folktom vik betraktas inte som "det offentliga" i Sverige.

Återvänd gärna till Tjetjenien!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Njaa,Det beror väl mer på vad man bor,Om man bor i ett lugnt samhälle vid någon mysig sjö så.Bodde vid en liten fin by i Norrland förut och vid sjön där badade folk nakna då och då. Men trots det var dom lugna och inte kladdade på varandra.

Långholmen är ett nakenbad, och det ligger mitt i Stockholm. Fast sedan invandrarna kom innanför tullarna så är det ingen som näckar där längre. Undrar varför.
Citera
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag får titta på allt som visas på en offentligt plats. klarar du inte av det så visa inte upp det eller besök inte en offentligt plats.
och att du förespråkar att människor ska skjutas för utan rättegång tyder på att du resonerar väldigt osvenskt. det är väl vad jag vet i diktaturer och laglösa länder man håller på med sådana saker.

nu spelar du bara trög igen och tar mina ord bokstavligen eftersom du inte har något vettigare att skriva.

okej, nästa gång du är på en strand, så ska jag sätta mig 10 centimeter nära dig och stirra på dig hela tiden, samtidigt som jag viftar med mina händer runt dig. eftersom jag får göra vad jag vill på en offentlig plats, och jag rör inte dig. det bör du då tycka är helt ok? vilket det helt klart inte är. det är ungefär samma dumma jämförelse.

vanligt hyffs mannen.
Citera
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Majoriteten svenskar badar inte alls nakna och majoriteten kvinnor visar INTE brösten i det offentliga, det är en knapp bråkdel som gör det. Hur jävla blåst är du?

Du är nudist, ut med det bara. Du för din röst för nudister och inte svenskar.
Att sola topless på stränder var (och blev) vanligt på 1980-talet men den tiden är förbi och trots eventuella nakenbad tidigare har vi inte samma sexsyn längre tillbaka och fram tills befolkningen genomgår en radikal förändring på den punkten är det helt uteslutet att betrakta det här som någonting annat än nudism och blottning. En jämförelse vore att förespråka häxprocessernas återställande med motivationen att det är en gammal svensk tradition trots att man inte tror på häxor.
Citera
2013-08-18, 00:35
Medlem
Citat:
Jag pratade just om "det offentliga", vilket TS mycket väl kände till. Uppenbarligen tycker hen att det är typiskt svenskt att gå naken och visa brösten bland främmande människor även på badstränderna.

Ni invandrare känner inte till svenskars attityd till olika lagar och i vilken utsträckning vi tycker att det är okej att göra som vi själva vill.

Vad gör ni här egentligen?
Citera
2013-08-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Förslag:

Alla deltagare i tråden som är av invandrarhärkomst talar om det, så att vi vet vilka som har koll på svensk kultur och vilka som bara gissar alt. försöker smyga in invandrarlogik och låtsas att det är svensk logik.

Meningslöst. Det är 75-80 % invandrare här och de får orgasm bara för att du nämner bröst i trådstarten.
Citera
2013-08-18, 00:36
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Förslag:

jag är i princip för invandring, så länge vi kan klara av den och den inte stryper, förstör och misshandlar sverige som den gör idag. man hade kunnar klara av integrationen betydligt bättre än så som den ser ut idag. ändra anhörighetsinvandringen bland annat. hårdare krav. vilket hade lett till en bättre välfärd, välmående och fler hade kunnat bli hjälpta. och de som verkligen behövde det.

men jag är även för jämställdhet där en kvinna som bli lika bra behandlad som en man.

sen så finns det dock inget roligare än ett "go to the kitchen woman" skämt
Citera
2013-08-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Att sola topless på stränder var (och blev) vanligt på 1980-talet men den tiden är förbi och trots eventuella nakenbad tidigare har vi inte samma sexsyn längre tillbaka och fram tills befolkningen genomgår en radikal förändring på den punkten är det helt uteslutet att betrakta det här som någonting annat än nudism och blottning. En jämförelse vore att förespråka häxprocessernas återställande med motivationen att det är en gammal svensk tradition trots att man inte tror på häxor.

Svenskar har näckat i sjöar, vikar, åar och hav sedan tidernas begynnelse.
Citera
2013-08-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Att vara naken offentligt är fel på de flesta ställen i Sverige. Däremot är det socialt accepterat att bada naken på folktomma stränder.

nu var det ju då inte en tom strand.
och det här med toplessbadande är en vattendelare också i sverige.
en del tycker att det markerar kvinnlig frigörelse och vill tex se det även i simhallar. andra tycker att det på något sätt hör sommaren till, andra blir generade av att se tuttarna och några pojkar bli vrålkåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in