Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-17, 22:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Det vore jättebra om ni gjorde så, då skulle det inte uppstå missförstånd eller tjafs. Tydligare och mer informativt än så kan det ju inte bli.
Jag kan ju lägga fram det som ett förslag till de som har hand om servrar- och utveckling sen är det upp till ansvariga att ta ett beslut. Men jag vet att det är ett massivt tryck på den stackars IT-gruppen som fått slita hund det senaste året, så räkna inte med att det är något som kommer att implementeras omedelbart om det faller i god jord då de lär ha en kilometerlång "Att-göra-lista".

/Micke
Citera
2013-08-17, 23:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Sedan kommer det aldrig fungera att kräva att andra länder ska minska på sina befolkningar, det är nog omöjligt att tvinga något land att göra så. Det lär snarare bli revolution i dessa afrikanska länder isåfall och detta kommer leda till ännu mer fattigdom och ännu fler afrikanska barn.

- Jag tror din bedömning är korrekt.

Vi kan inte tvinga några länder att minska sina befolkningar, men vi kan förespråka det. Dom kommer förmodligen att bli arga över sådana förslag, men vi får helt enkelt låta dom bli arga.

Vi kan även erbjuda hjälp med preventivmedel. Dom araber och afrikaner som finns i Sverige bör erbjudas utbildning i gynekologi, för att därefter ta med kunskaperna hem till sina hemländer.

Förmodligen kommer folket i problemländerna att strunta i att ta emot erbjudandet om preventivmedel. I så fall, så har dom tydligt själva gjort valet att försätta sitt eget folk i allt djupare misär. Ur ett moraliskt perspektiv så anser jag det viktigt att dom själva har fått göra ett tydligt aktivt val angående deras egna framtid. Efter att afrikanerna själva har gjort ett val att försätta sig i fattigdom, så kan vi enkelt avfärda deras anklagelser om att Afrikas fattigdom beror på strukturell rasism och arvet från kolonialepoken.

För att uppmuntra problemländerna att minska sin befolkning, så bör vi tydligt förklara att Europa icke kommer att ta emot den överbefolkning som afrikanerna själva genererar. Ifall afrikanerna väljer överbefolkning och fattigdom, så får dom också leva i överbefolkning och fattigdom.

Det absolut sämsta vi kan göra, är att tro att vi i Europa hjälper afrikanerna genom att ta emot dom afrikaner som Afrika saknar plats för. Europas nuvarande invandringspolitik stimulerar afrikanernas reproduktion. Europas invandringspolitik gör det gynnsamt för ett somaliskt par att skaffa så många barn som möjligt. Ju fler barn dom skaffar, desto större är sannolikheten att någon av deras söner lyckas ta sig till Europa, och från Europa kan "barnet" sedan hjälpa familjen ekonomiskt. Europa bidrar helt enkelt till att uppmuntra ett beteende som leder Afrika till ytterligare förfall. Är det moraliskt rätt att Europa, genom invandringspolitiken, bidrar till afrikanska barns fattigdom?
Citera
2013-08-17, 23:54
Medlem
mr.demons avatar
Jo, det är så att jag undrar om nån av er som är öppna med era åsikter här och i det verkliga livet utsatts för hot osv? Och då först och främst från invandrare. Eller får ni bara tandlösa hot över PM här på Flashback?

Är ni rädda för att nån ska gå på era nära och kära? Den risken finn ju alltid, och om det händer, skulle ni då fortfarande tycka att eran kamp är värt det?
Citera
2013-08-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jo, det är så att jag undrar om nån av er som är öppna med era åsikter här och i det verkliga livet utsatts för hot osv? Och då först och främst från invandrare. Eller får ni bara tandlösa hot över PM här på Flashback?

Är ni rädda för att nån ska gå på era nära och kära? Den risken finn ju alltid, och om det händer, skulle ni då fortfarande tycka att eran kamp är värt det?

Personligen har jag inte utsatts för ett enda hot sedan skoltiden (var ca 15 år sedan) och då var det rätt tandlösa och larviga grejer. Jag är relativt öppen med mitt engagemang och vad jag står för. Risken att6 utsättas för hot finns alltid om man tillhör den nationella oppositionen oavsett vilken gren av den man tillhör. Dock är det väldigt ovanligt att en nationalist utsätts för fysiskt våld pga sitt engagemang. Det värsta som hänt folk som jag känner är tex klotter på husfasader, vandaliserade bilar, krossade fönsterutor eller att AFA delat ut flygblad till grannarna. Risken att utsättas för detta varierar dock från ort till ort. På vissa orter är det värre och på vissa ställen är det inga problem alls att vara öppet nationell men överlag så är det ytterst få som drabbas sett till antalet medlemmar som SvP har. Jag personligen skulle aldrig lägga ner mitt engagemang om jag eller någon i familjen blev hotad. Istället skulle jag leta reda på ett riktigt fint baseball trä och sedan ge mig ut på jakt efter den/de som uttalat hoten. För min familj skulle jag utan problem kunna offra ett par år på kåken och har man den inställningen och sätter sig i respekt direkt om något händer så brukar det vara lugnt sedan. De flesta AFA tomtar är små snorungar i övre tonåren som bor hemma hos mamma och pappa (enligt polisens egen utsago) och de tycker inte det är speciellt roligt att leka revolutionär efter att man tagit reda på vilka de är och vart de bor
Citera
2013-08-18, 00:22
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:

Livet är för kort för att man ska gå omkring och vara rädd. Se det från den ljusa sidan, det värsta som kan hända är att man får en smäll eller utskällning och sätt nu det i paritet med att det du åstadkommer är ditt folks fortsatta överlevnad. Då känns inte en smäll eller en utskällning så farligt, eller hur? Men visst skulle det kännas riktigt jävligt om någon fick för sig att angripa mina nära och köra pga mina åsikter.

Men det är ytterst sällan man hamnar i en sån situation i sitt vanliga liv, jag kan nog räkna de tillfällena på min ena hand och då har jag gjort det här i 20 år.

/Micke
Citera
2013-08-18, 00:35
Medlem
mr.demons avatar
Kan vara så också att när nån står upp för sina åsikter så vinner man respekt? Måste vara så. Kan inte se nån annan anledning till att ni som är kända här och ute i samhället inte blivit misshandlade av olika utländska gäng.
Citera
2013-08-18, 00:38
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:

Som M.Skillt nämnde i sitt inlägg här precis, så är livet för kort för att gå runt och vara rädd.
Jag har aldrig varit utsatt för några hot, bara fått två PM här där jag blev kallad diverse fula och omogna saker, och vad är det egentligen det att bry sig om? Annars får jag mest uppmuntrande mejl skrivna till mig, och det är otroligt uppskattat ska ni veta, och det ger en ny tändning varje gång.

Om något skulle hände mina nära och kära på grund av mina politiska åsikter och att jag valt att stå upp för dom, hade jag givetvis blivit ledsen. Ingen annan ska "drabbas" på grund av val jag gjort. Jag är trots allt en egen individ. Men för att svara på din fråga, nej det skulle inte få mig att sluta kämpa och ta avstånd från mina åsikter.

/ Rebecka Wilfridsdotter
Citera
2013-08-18, 00:38
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Detta går ju bättre än väntat hittills. Jag har fått med mig minst 3-5 pers. som kommer hjälpa till att sätta upp massor med klistermärken och dela ut flyblad, affischer m.m. Jag trodde faktiskt att dom skulle vara mera aviga, rabiata och kalla mig rasist, nazist, fascist och dyl. men på nåt märkligt sätt utan att vi förut pratat om "det" så håller dom med mig om att Sverige nu är ett snabbt sjunkande skepp som måste räddas till varje pris. Jag är både väldigt förvånad och imponerad över att många som tidigare knutit handen i fickan och varit tysta som möss faktiskt nu helt öppet säger vad dom tycker och håller med mig i frågan om att detta inte längre är hållbart i längden och att repatrieringen måste påbörjas snarast. Dessutom är dom villiga att med sina 2 händer hjälpa till i kampen för att rädda landet från total katastrof.

Jag lyfter verkligen på ögonbrynen och hedrar samt hyllar mina vänner i kampen för att påbörja operation "Rädda Sverige".

FRAMÅT!
Citera
2013-08-18, 01:43
Medlem
Citat:
Kan vara så också att när nån står upp för sina åsikter så vinner man respekt? Måste vara så. Kan inte se nån annan anledning till att ni som är kända här och ute i samhället inte blivit misshandlade av olika utländska gäng.
Kanske. Eller så tror folk bara att det är värre att vara öppet nationell än vad det är?
Citera
2013-08-18, 08:28
Medlem
Vill ni utvisa alla som inte är svenskar? Det står det här.
Citera
2013-08-18, 09:03
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Vill ni utvisa alla som inte är svenskar? Det står det här.
Du ska inte lita på att miljöpartiets medieorgan SVT/SR citerar Daniel rätt.
Det som Daniel säkerligen avser är i första hand utomeuropeiska invandrare, modell ickevita.

Jag har aldrig hört en SvP:are önska att danskar och norrmän ska åka hem. Ja, om de inte är kriminella förstås.
Citera
2013-08-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Du ska inte lita på att miljöpartiets medieorgan SVT/SR citerar Daniel rätt.
Det som Daniel säkerligen avser är i första hand utomeuropeiska invandrare, modell ickevita.

Jag har aldrig hört en SvP:are önska att danskar och norrmän ska åka hem. Ja, om de inte är kriminella förstås.

Vill SvP:are också utvisa kriminella nordmän? Inte ens då väl? De är ju trots allt våra bröder.

Angående demokrati så vill väl ni ha demokrati, men ni vill inte kalla det för demokrati, utan folkstyre? Eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in