2013-08-17, 18:04
Bannlyst
Som flera sagt tidigare, vi har aldrig haft en situation som kräver stödröster till TVÅ partiet, i samma block dessutom. Kommer inte att fungera, hur prioritera mellan dem?
2013-08-17, 18:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Som flera sagt tidigare, vi har aldrig haft en situation som kräver stödröster till TVÅ partiet, i samma block dessutom. Kommer inte att fungera, hur prioritera mellan dem?
Har vi det nu? Vi har haft det i flera opinionsundersökningar, bland annat inför förra valet, det vet jag.
2013-08-17, 18:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har vi det nu? Vi har haft det i flera opinionsundersökningar, bland annat inför förra valet, det vet jag.

Fast var inte det ganska långt innan förra valet? Har för mig att när det kom ner till kritan så var det bara ett parti som snurrade runt 4%. Iofs kommer jag inte ens ihåg vilket parti det var så jag kan ju ha fel
2013-08-17, 18:34
Bannlyst
Citat:

I slutspurten i förra valet? Nej, det hade vi inte.
2013-08-17, 18:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Fast var inte det ganska långt innan förra valet? Har för mig att när det kom ner till kritan så var det bara ett parti som snurrade runt 4%. Iofs kommer jag inte ens ihåg vilket parti det var så jag kan ju ha fel
Januari 2010, C &KD.

Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
I slutspurten i förra valet? Nej, det hade vi inte.
Slutspurt och slutspurt, det sa jag inte, men i Januari 2010.

Nu vill jag veta när TRE allianspartier varit under fyra procent, eller trodde du det var fem procent som gäller?
2013-08-17, 18:57
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Januari 2010, C &KD.

Skulle inte precis kalla Januari "inför valet"...
2013-08-17, 19:02
Bannlyst
Citat:
Januari 2010, C &KD.

Slutspurt och slutspurt, det sa jag inte, men i Januari 2010.

Nu vill jag veta när TRE allianspartier varit under fyra procent, eller trodde du det var fem procent som gäller?

FP kommer knappast att ha problem om ett år utan ligga säkert som ett enfrågeparti kring 7 %. C och KD däremot får hoppas på mirakel om de skall vara på säker mark om ett år.
2013-08-17, 19:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Skulle inte precis kalla Januari "inför valet"...
Så det ska alltså vara dan innan, eller när är "inför valet"? Nio månader innan är rätt nära, tycker jag, tycker att det börjar nu i princip.
2013-08-17, 19:04
Bannlyst
Sedan uppmärksammar jag att Reinfeldt idag lovar att ta stöd av SD i femte jobbskatteavdraget och tydligen redan glömt vad han sa i Almedalen. Han är förvirrad.

Om jag vore SD hade jag röstat nej till det bara av det skälet för att förnedra honom ännu mer.
2013-08-17, 19:09
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Så det ska alltså vara dan innan, eller när är "inför valet"? Nio månader innan är rätt nära, tycker jag, tycker att det börjar nu i princip.

Nej självklart inte dan innan, larva dig inte. Att börja bita på naglarna och oroa sig om stödröster 9 månader innan är ju dumt, så gott som hela valrörelsen återstår ju. När man är nere på 2-3 månader, det är då det börjar bli svettigt.
2013-08-17, 19:10
Medlem
Citat:
Nä det kommer aldrig gå, tveksamt om det går att stödrösta kvar två ens. FP kommer dock Björklund själv baxa upp till mellan 5-7%, det är jag helt övertygad om.

Inte orimligt. Om inte FP byter ut Björklund till Ohlsson innan valet, förstås.
2013-08-17, 19:12
Medlem
Citat:
Som det är i denna undersökning behövs inga stödröster, alla ligger över fyra procent, dock behövs det ju fler väljare till Alliansen.

Men vem vet, det finns inget annat större alternativ så det kanske blir så att sossarna som går till val själva stöder det största blocket?

Förstår inte hur man kan rösta på ett parti som säger sig vilja vara statsbärande men som inte vill tala om vem de ska samarbeta med innan, många kommer känna sig lurade efteråt, frågan är hur många?

Tja, det är tidens melodi. M sade före valet 2010 att man ville samarbeta med FP, KD och C. Sedan kom på något sätt MP med som ett femte hjul under vagnen också. Ett punkterat hjul, men ändå.

Med S tror jag att man mer vet vad man får. Sannolikt får man in MP i regeringen, V som dörrmatta och på något sätt kanske man kan blanda in FP och/eller C (beroende på vilka som sitter kvar) också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in