2013-08-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Hur ser det ut med kaffe? Är det något som man får vid frukost eller blir det till att vara trött några dagar innan beroendet har lagt sig?

Kaffe sänker stridsvärdet och är förbjudet.

Nä, även om det är sant så finns kaffe vid varje måltid och även när du går ut i fält finns kaffe i de 24h påsarna du får ut för att överleva. Om jag inte har fel så e de 4 st små påsar.

Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Men kan man inte ta med sig egna kalsonger hemifrån?

Klart du kan och jag tror inte någon kommer hacka på dig för att du bär civila kallingar, men just kronans kalsonger är väldigt uppskattade och varför ska du slösa din egna tid på att tvätta civila plagg när du bara kan kila ner till tvättnbytet o få ut ett par fräscha
Senast redigerad av MrTrey 2013-08-17 kl. 15:11.
2013-08-17, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Hur ser det ut med kaffe? Är det något som man får vid frukost eller blir det till att vara trött några dagar innan beroendet har lagt sig?
Kaffe finns i restaurangen där ni äter och som sagt så får ni ut det med grönpåsarna
2013-08-17, 15:56
Medlem
durtmeisters avatar
torskade för weed 2 år sedan fick åtalsunderlåtelse så det bara skulle synas 3 år i belastningsregistret.
Blev dömd på antidrog kursen jag gick att jag inte var i riskzon för återfall och jag fick ta körkort.
Min fråga är alltså ifall jag kan söka trotts denna narkotika anmärkning i registret.
Har bra betyg fysik och mental förmåga så skon klämmer inte där men undrar som sagt ifall jag kan söka trots weedet.
2013-08-17, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
torskade för weed 2 år sedan fick åtalsunderlåtelse så det bara skulle synas 3 år i belastningsregistret.
Blev dömd på antidrog kursen jag gick att jag inte var i riskzon för återfall och jag fick ta körkort.
Min fråga är alltså ifall jag kan söka trotts denna narkotika anmärkning i registret.
Har bra betyg fysik och mental förmåga så skon klämmer inte där men undrar som sagt ifall jag kan söka trots weedet.
Nej, så länge det finns någon sån punkt i belastningsregistret är det kört.
2013-08-17, 17:12
Medlem
durtmeisters avatar
Har bra kondition och tränar allsidigt men undrar hur de testar styrka hur mycket det väger, hur länge, hur många reps osv.
2013-08-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Har bra kondition och tränar allsidigt men undrar hur de testar styrka hur mycket det väger, hur länge, hur många reps osv.

Denna fråga har blivit besvarad åtskilliga gånger tidigare i tråden. Styrkan mäts i en så kallas Isokaimaskin. Det är en skivstång som är fäst mellan två pelare och du ska lyfta denna skivstång från knähöjd upp till axelhöjd.

Styrkan mäts i newton, alltså finns det egentligen ingen vikt utan du ska bara dra upp skivstången så snabbt och rejält du klarar av (ju hårdare du drar, desto större blir motståndet). Du får totalt tre försök, varav det första är ett testförsök. Resultaten från de två andra försöken läggs sedan ihop för att få fram det slutgiltiga resultatet.
2013-08-17, 18:10
Medlem
Min bror vill bli jägarsoldat. tips?
antar han får göra GMU på jägarbataljonen 3 månader för det är mer meriterande där va?
sedan GU J på 12 månader.

problemet är han har lite i bagaget det gått över 10 år sedan han satt i fängelse.
2013-08-17, 18:10
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Ja ni grabbar och någon ev dam. Det blir väl en extrem erotisk runk imorgonkväll då eftersom möjligheten inte kommer finnas på mina 2 första veckor i alla fall. Njut!
2013-08-17, 18:16
Medlem
glömde skriva han vill bli stridssjukvårdare han är utb sjuksköterska legitimerrad
alltså stridssjukvårdare i en grupp på 6 man
2013-08-17, 18:20
Medlem
men tror han ger upp när lönen är 16,200 i månaden. Men han är envis den idioten
2013-08-17, 18:24
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.G
men tror han ger upp när lönen är 16,200 i månaden. Men han är envis den idioten

Vad satt han inne för?

Att vara anställd i försvaret och tro att du kommer bli miljonär och ha mycket fritid är ingenting du kan räkna med. Folk vill inte bli anställda pga pengar, dvs man blir inte soldat för pengar. De som är i Afghanistan drar inte precis in 200 lök i månaden bara för att de kan bli skjutna när som. De gör det för att de gillar att hjälpa folk mm.
2013-08-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Vad satt han inne för?

Att vara anställd i försvaret och tro att du kommer bli miljonär och ha mycket fritid är ingenting du kan räkna med. Folk vill inte bli anställda pga pengar, dvs man blir inte soldat för pengar. De som är i Afghanistan drar inte precis in 200 lök i månaden bara för att de kan bli skjutna när som. De gör det för att de gillar att hjälpa folk mm.

Han satt för några misshandel lite droger. Men styrde upp sig läste komvux högskola sjuksköterska utb. frågade han va fan ska du göra den för? Fick som svar i militären behöver dem sjuksköteskor.
bättre än militärsjukvårdare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in