2013-08-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssown
Hur går det för alla blivande LiU-studenter?

Själv börjar jag känna mig som hemma här inne i stan och idag besöktes systemet här för första gången. Nu är det inte långt kvar!
Fick precis upp sista kartongen, så än känner jag mig inte ett dugg hemma. Min första systemetrunda beräknas bli imorgon runt lunchtid.
Citera
2013-08-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssown
Hur går det för alla blivande LiU-studenter?

Själv börjar jag känna mig som hemma här inne i stan och idag besöktes systemet här för första gången. Nu är det inte långt kvar!

Letar fortfarande lägenhet, men börjar se lite blekt ut. Se ut att bli en polares soffa i några veckor..
Citera
2013-08-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Visste inte ens att det fanns temporära liu-id. Men tror säkert det är okej om du snackar med vakten och inte är allt för full, du kan ju säkert bara visa ditt antagningsbesked annars också. Dom brukar vara schyssta

Välkommen till Liu snart med!

Bra idé, det borde ju räcka. Tack! Åker ner till Linköping för första gången någonsin nu på lördag. En vecka föra inflyttning. Det blir bra det här
Citera
2013-08-15, 18:30
Medlem
Svängde förbi Valla cykelservice idag och köpte en begagnad cykel för 800kr inkl. lås. Vet inte om jag ska vara nöjd eller inte. Magkänslan säger att den inte kommer hålla sig hel i många veckor, menmen, vi får se!
Citera
2013-08-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafkas
Fick precis upp sista kartongen, så än känner jag mig inte ett dugg hemma. Min första systemetrunda beräknas bli imorgon runt lunchtid.

Det ser inte alls bra ut... Jag hoppas att det kommer att lösa sig under läsåret men det känns riktigt onice att inte ha något fast tills skolstarten.
Citera
2013-08-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillm
Det ser inte alls bra ut... Jag hoppas att det kommer att lösa sig under läsåret men det känns riktigt onice att inte ha något fast tills skolstarten.
Känner samma här. Hade varit grymt skönt att kunna flytta ner redan nu så man hinner känna sig lite hemma innan starten.
Citera
2013-08-16, 08:07
Medlem
Sumsarrs avatar
Sitter i samma sits som många andra gör och har inget ställe att bo på nu till starten. Kommer personligen köra någon typ av nödboende alternativt soffsurfa.

Hur som helst har jag en fråga. Jag kommer personligen att läsa civilingenjör datateknik och behöver därför ta med mig laptop o.s.v. Utöver det vill jag givetvis klä mig stiligt under nolle-p. Resultatet blir en ganska dyrbar väska som jag måste ha alla mina saker i. Var ska man förvara väskan?

Jag litar knappt på att jag själv kommer kunna hålla koll på den här väskan och ännu mindre på alla personer runt mig. Finns det något sätt att lösa det här? Kan man låsa in den i något skåp någonstans när man inte behöver den?
Citera
2013-08-16, 11:47
Medlem
Någon som kan bekräfta att dom har lördagsöppet för att hämta nycklarna ?
Edit : ringde och frågade. Lördagsöppet mellan 10-14.
Senast redigerad av Vatten3c 2013-08-16 kl. 12:17.
Citera
2013-08-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Sitter i samma sits som många andra gör och har inget ställe att bo på nu till starten. Kommer personligen köra någon typ av nödboende alternativt soffsurfa.

Hur som helst har jag en fråga. Jag kommer personligen att läsa civilingenjör datateknik och behöver därför ta med mig laptop o.s.v. Utöver det vill jag givetvis klä mig stiligt under nolle-p. Resultatet blir en ganska dyrbar väska som jag måste ha alla mina saker i. Var ska man förvara väskan?

Jag litar knappt på att jag själv kommer kunna hålla koll på den här väskan och ännu mindre på alla personer runt mig. Finns det något sätt att lösa det här? Kan man låsa in den i något skåp någonstans när man inte behöver den?

Finns inga allmänna utrymmen för det tyvärr, men du kan säkert prata med någon fadder eller annan nollan om du kan få ha väskan hos dem. Vet inte hur det fungerar med de nödboenden(sovsalar) som brukar finnas, men du lär ju inte vara ensam med access till salarna.

Tekniskt sett så behöver du ingen laptop alls för att läsa D, men det är ju alltid trevligt att ha. Datorsalarna har inte de snabbaste datorerna.
Citera
2013-08-17, 19:20
Medlem
Några sista-minutenföreslag för de av oss som fortfarande inte har något permanent boende? Åker upp imorgon och kommer sova på en polares soffa på obestämd tid, så det är ju iallafall inte total panik, men det känns inte helt idealt att dela en 2:a på tre pers i flera veckor/månader.
Citera
2013-08-17, 19:37
Medlem
nanowires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vakz
Några sista-minutenföreslag för de av oss som fortfarande inte har något permanent boende? Åker upp imorgon och kommer sova på en polares soffa på obestämd tid, så det är ju iallafall inte total panik, men det känns inte helt idealt att dela en 2:a på tre pers i flera veckor/månader.

Gå på uppropet. I min sektion är det i alla fall så att det finns faddrar med det speciella uppdraget att ge nollan tak över huvudet om detta skulle saknas. Jag antar att det är på liknande vis i andra sektioner.

Lägg ut en annons på blocket om att du söker bostad, kolla bostadspoolen och studentbostäder kontinuerligt.

Det löser sig, tagga nolle-p.
Citera
2013-08-17, 21:08
Medlem
tjorven86s avatar
Cykeln har blivit snodd, skulle behöva hyra en imorgon och en vecka framåt. Någon som vet någon cykelaffär i Linköping som hyr ut cyklar?

Jävligt OT men har lite för bråttom för att leta annan lämplig tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in