2013-08-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Det här var intressant, på riktigt. Du har ju tidigare försökt få DB som i princip oskyldig i detta (ni är väl åtminstone bekanta), vad är det som har gjort att du har svängt?

Väldigt nära vänner. Tror inte att det kallas att få en skyldig oskyldig när man berättar sanning. Jag har inte svängt någonstans. Klart man rättar spekulationer som är felaktiga. ( i dom fallen jag kan ge belägg för vad jag skriver ). Men om jag svängt som du påstår... länka tack
Klart man inte vill / ville tro i början... Men en sak står jag ändå stenhårt fast vid
Var OBJEKTIV.....
Ang ditt andra citerande. Går utför med sådana vänner som "oss"
Vissa vänner vill hjälpa andra på vägen... Så att det går åt RÄTT håll...
Keep that in mind
Citera
2013-08-17, 16:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Väldigt nära vänner. Tror inte att det kallas att få en skyldig oskyldig när man berättar sanning. Jag har inte svängt någonstans. Klart man rättar spekulationer som är felaktiga. ( i dom fallen jag kan ge belägg för vad jag skriver ). Men om jag svängt som du påstår... länka tack
Klart man inte vill / ville tro i början... Men en sak står jag ändå stenhårt fast vid
Var OBJEKTIV.....
Keep that in mind
Är du nära vän med krokofanten också?
Citera
2013-08-17, 16:16
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Hur fan kan du veta att DB hjälpt till med liktransport? Det är väldigt lätt att bli häktad i Sverige. Han har antagligen bara lånat ut sin s40 till AJ.

Det tror jag inte. FH och DB är tydligen budna till BP. Tidsmässigt så är det mer troligt att dom tog bilen till BP
Citera
2013-08-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är du nära vän med krokofanten också?
Helt OT Men absolut INTE... Som du ser måste jag rätta trolleriinlägg. Har aldrig träffat människan ( lyckligtvis). Hade nog sagt både det ena och andra till den då...
Citera
2013-08-17, 16:21
Medlem
refsps avatar
Citat:
Var OBJEKTIV.....
Keep that in mind

Ok. Bra. Jag hoppas det, han verkar må dåligt och tyvärr handlat dumt under dåligt inflytande och dålig omdöme. Han ska stå till svars för vad han gjort, men när han sonat sitt brott vore det nog bra för honom att starta om.
Citera
2013-08-17, 16:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Polisen kanske prioriterade andra anhöriga före honom...?

Polisen har en svår uppgift i att hantera det starka och snabba medieflödet. Fadern kan, när han fått reda på att en kropp hittats, direkt bänkat sig vid text-tv och hängt där för att få besked. Det vet bara Fadern själv med säkerhet.

Men det är föga troligt att de anhöriga, i all sin upprivenhet och sorg, skulle bry sig eller ens orka ljuga ihop ett sådant händelseförlopp. En uppgift som dessutom en journalist lätt kan få verifierat genom polis och andra anhöriga. Vissa här vill ändå få det till att de anhöriga ljuger om hur de fick dödsbesked. "Andrahandsuppgifter" som inte går att lita på. Det utgångsläget kan man mycket väl ha när det rör aftonblaskan och sexpressen. Men i många fall blir det obegripligt löjligt när det dras till sin spets som i detta fallet.
Citera
2013-08-17, 16:28
Medlem
MadSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Ok. DaBitch och MadSin. Jag är ett lika stort fan av misfits som DB, här lyssnat på dom sen barnsben och kan varenda låt-text utantill. Älskar dom.

Men att, i dessa tider, länka upp "Mommy, can I go out and kill tonight" på hans sida tror jag inte ens D*nnis skulle uppskatta. Men det visar bara hur skeva kompisar han har. Jag har också haft ett skevt umgänge i ett antal år, med allt vad det innebar i relationer, droger etc. Jag hade den goda smaken att bryta med den umgängeskretsen och det har gått suveränt för mig sedan dess. Min förhoppning, om DB kommer helskinnad ur det här, är att han gör det samma. För med såna som er som polare kommer det bara gå utför.

Nej det kanske inte var det bästa valet av låt men när den spelades, alltså Misfits så tänkte jag på D.B. Sen att låten vart den det vart är väl bara slumpen. Det lär ju synas att jag delade en länk från en annan sida. Den poppade upp och tanken kom. Tänker bara ursäkta mig den drabbade och dess behöriga. Tror D.B. förstår min länk.

Jag kanske inte är den mest finslipade stenen i samlingen, men har aldrig påstått annat. Jag hoppas det går bra för D.B. han är en broder och önskar han bara väl. Måste även erkänna att jag ej har följt allt detta, vare sig i tidningar, radio eller television. Det jag ser är en vän bakom låsta bommar och vill se han fri. Som sagt vet inte nåt om detta och tänker ej spekulera i detta. Alla mynt har två sidor likt allt detta så finns det flera vinklar och spekulationer. Det enda man vet i slutet är vad domen är.

Tack för mig.

Stå på dig broder.
Citera
2013-08-17, 16:34
Medlem
lozexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadSin
Losex verkar vara det namnet "hintar" om, en nolla. En liten idlare som snokar överallt och tolkar som du vill. Men lite hjärna så kanske du skulle förstå. Att Misfits är en av D.B.s favoritband. Och hela denna historia gjorde att jag postade denna låt. Sen vad har ni med vad jag postar.

Jag vet att Misfits är DBs favoritband. Även jag är ett stort fan av dem.
"Snokar överallt". Haha, ja. Du med uppenbarligen eftersom du är i denna tråden.
Tycker oavsett att det var ett smaklöst val.
Citera
2013-08-17, 16:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Helt OT Men absolut INTE... Som du ser måste jag rätta trolleriinlägg. Har aldrig träffat människan ( lyckligtvis). Hade nog sagt både det ena och andra till den då...
Frågan uppstod eftersom hen verkar vara nära DB och därmed möjligen nära dig. Du verkar ju ha en mer nyanserad bild oavsett
Citera
2013-08-17, 16:56
Medlem
Sokkos avatar
Alltså.

Citat:
Mord 2013-06-29 - 2013-06-30 ÖSTRA MARGARETAVÄGEN 52, TROLLHÄTTAN

...anger bestämd plats för dödstillfället. Hade det funnits minsta tvivel där, t ex att kvinnan hade avlidit senare under transporten, skulle det ha stått:

Citat:
Mord 2013-06-29 - 2013-06-30 I TROLLHÄTTAN

eller

Citat:
Mord 2013-06-29 - 2013-06-30 I VÄSTRA GÖTALANDS LÄN
(Grästorp)

Då kunde AJ tralla ut ur häktet och vara en fri man. Mordplatsen, där kvinnan tog sitt livs sista andetag, är med största sannolikhet hennes hem.
Citera
2013-08-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Frågan uppstod eftersom hen verkar vara nära DB och därmed möjligen nära dig. Du verkar ju ha en mer nyanserad bild oavsett

Hoppas långt ifrån mig Ja mera kännedom absolut om D.B än hen har!
Citera
2013-08-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Hur fan kan du veta att DB hjälpt till med liktransport? Det är väldigt lätt att bli häktad i Sverige. Han har antagligen bara lånat ut sin s40 till AJ.

Vad skulle då DB göra på BP, koka kaffe medans de andra fixade till frakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in