2013-08-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Mycket trovärdig analys. DB är enligt min mening ett perfekt psykopatämne.

Efter att ha läst filen om honom där han beskriver sig deprimerad och sammantaget med vad man gått ut med i media att "han (och FH) mår dåligt " så är det tecken på att det går att avläsa hur DB mår och därmed lättare för häktespersonal att ha övervakning på honom betr suicidrisk.

Jag är mer bekymrad om AJ.s förmodade stoneface och likgiltighet inför vad förhörsledare, poliser och åklagare kommunicerar för graverande omständigheter ang hans inblandning.
Det är just där som det är mer risk att han som jag nämnt tidigare vid något illa valt ögonblick väljer att ta sitt liv istället för sitt straff.
Detta tänkande bygger jag på att AJ:s självbild inbegriper honom själv som ledare och någon slags soldat, och utifrån bilden av psykopatens avsky att bli avslöjad.
Detta ögonblick kommer att bli aktuellt en bit in på rättegången tror jag.

Kanske detta utmynnar i två suicid - beroende på hur dynamiken kommer att se ut och hur åklagaren kommer att lägga fram de tre häktades utsagor mot varandra.

Tror du tänker rätt här, förutom vad gäller AJ. Han är långt ifrån den gränsen än. Har fortfarande alltför hög tro på sin egen allsmäktighet.
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-17 kl. 15:21.
Citera
2013-08-17, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Det tror jag inte han gjort. Då hade inte DB och FH ö.h.t. suttit anhållna.
Nja, nu sitter de inte pga av vad som har hänt. De sitter pga vad åklagare och domstol tror kan ha hänt. Vad som har hänt kommer domstolen att avgöra senare.
Citera
2013-08-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, nu sitter de inte pga av vad som har hänt. De sitter pga vad åklagare och domstol tror kan ha hänt. Vad som har hänt kommer domstolen att avgöra senare.
Det är förvisso sant, men det är ju trots allt omständigheterna runt dessa två och vald plats för brand och dumpning som gör det rimligt att tro att det gått till på det viset. Du tror inte heller på att AJ skulle gjort detta själv och att Piff och Puff skulle suttit häktade, bara för att det kunde vara så att de var inblandade. Åklagaren har naturligtvis tillräckligt på fötterna för detta. Tror du inte?
Citera
2013-08-17, 15:29
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Om man tänker på din triangel kan man iofs fundera på varför polisen inte sökte i den riktningen som facit visar. Men dom tvingas naturligtvis prioritera och det fanns kanske andra indikationer.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-17 kl. 15:32.
Citera
2013-08-17, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
GT: 36-åringens vändning: Har ändrat sin historia
Citat:
36-åringen nekar fortfarande till att ha begått mordet. Åtal måste således väckas inom två veckor - men enligt [P-ER] kommer det ta längre tid än så.

– Vi kommer inte att vara färdiga då, det är en mycket omfattande utredning. Hittills har vi hört någonstans mellan 400-500 personer, säger han till Västnytt.
Citera
2013-08-17, 15:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Det är förvisso sant, men det är ju trots allt omständigheterna runt dessa två och vald plats för brand och dumpning som gör det rimligt att tro att det gått till på det viset. Du tror inte heller på att AJ skulle gjort detta själv och att Piff och Puff skulle suttit häktade, bara för att det kunde vara så att de var inblandade. Åklagaren har naturligtvis tillräckligt på fötterna för detta. Tror du inte?
Vad jag tror spelar ingen roll. Att låna ut bilen till AJ (DB:s tänkta gärning) och att hämta AJ på brandplatsen (FH:s tänkta gärning) ger utrymme för att misstänka att AJ dumpat kroppen själv och att Bill och Bull skyddat brottsling.
Citera
2013-08-17, 15:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Om man tänker på din triangel kan man iofs fundera på varför polisen inte sökte i den riktningen som facit visar. Men dom tvingas naturligtvis prioritera och det fanns kanske andra indikationer.
Det är alltid lätt att vara efterklok, och det var lätt att rita triangeln efter fyndet av Ida. Hade jag varit smartare än polisen hade jag ritat triangeln innan fyndet och pekat ut var Ida låg.
Citera
2013-08-17, 15:38
Medlem
Citat:
Vad jag tror spelar ingen roll. Att låna ut bilen till AJ (DB:s tänkta gärning) och att hämta AJ på brandplatsen (FH:s tänkta gärning) ger utrymme för att misstänka att AJ dumpat kroppen själv och att Bill och Bull skyddat brottsling.
Möjligheten finns, ja, dock inte trolig, men förstår din point.
Citera
2013-08-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadSin
Losex verkar vara det namnet "hintar" om, en nolla. En liten idlare som snokar överallt och tolkar som du vill. Men lite hjärna så kanske du skulle förstå. Att Misfits är en av D.B.s favoritband. Och hela denna historia gjorde att jag postade denna låt. Sen vad har ni med vad jag postar.

Måste tillägga... Misfits låtar har sådana sorts namn. D.B avgudar dom. Träffas alltid backstage . Åker på spelningarna.. Lika normalt som vilket annat fan som helst.
Så att vederbörande som också är en god vän med D.B har postat detta betyder INTE att titeln på låten hade någon innerbörd! Ett tips. Googla; misfits alla låtar
Citera
2013-08-17, 15:51
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Det är alltid lätt att vara efterklok, och det var lätt att rita triangeln efter fyndet av Ida. Hade jag varit smartare än polisen hade jag ritat triangeln innan fyndet och pekat ut var Ida låg.

Då tar vi den efterklokheten med oss till nästa fall.
Citera
2013-08-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadSin
Losex verkar vara det namnet "hintar" om, en nolla. En liten idlare som snokar överallt och tolkar som du vill. Men lite hjärna så kanske du skulle förstå. Att Misfits är en av D.B.s favoritband. Och hela denna historia gjorde att jag postade denna låt. Sen vad har ni med vad jag postar.

Nu var det ju jag som tog upp olämpligheten av postandet i på DB:s facebook, en låt som heter "Mama, can I go out and kill tonight". Finner det en aning osmakligt med tanke på omständigheterna. Hoppa i så fall på mig och inte Losex
Citera
2013-08-17, 15:55
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ni är många som tror att DB:s förluster av bror och far, bidrar till att han hjälper AJ med detta hemska. Jag tror inte det har med saken att göra alls. DB hade sannolikt gjort likadant ett år före hans bror och far gick bort. Stör mig på att det ska tramsas (ej specifikt riktat till dig) med DB här i tråden. En del skriver hutlösa saker som "det är nästan lite synd om honom". Men va i hela friden!? När blev det synd om DB? Vi har väl alla förlorat en anhörig, några av oss till och med flera i följd. Men inte f-n är vi behjälpliga med liktransporter av mördade småbarnsmammor för det!? Nej, må den där DB brinna lika varmt som AJ, tvii vale!

Hur fan kan du veta att DB hjälpt till med liktransport? Det är väldigt lätt att bli häktad i Sverige. Han har antagligen bara lånat ut sin s40 till AJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in