2013-08-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Du vet om att Arteta är skadad va? Så nu står laget helt utan en defensiv mittfältare. Därför behövs det en till defensiv mittfältare. Det är väl ändå ganska enkelt att förstå. Jag personligen var dock inte en av de som skrek efter Gustavo. Jag föredrar Arteta. Det förändrar dock inte det faktum att laget totalt saknar den bredden som krävs för att utmana.

I övrigt håller jag med dig om att både mittfältet och försvaret är bland ligans bästa.

Håller inte med dig om Giroud eller underskattningen av Pellegrini och City.

Annars har Ramsey varit helt okey som bollvinnare under försäsongen tycker jag. Hur Wenger resonerar är en annan sak.
2013-08-17, 11:26
Medlem
shitlists avatar
Börjar bli lagomt less på er Arsenal "supportrar", ni påstår att Gustavo m.m är medelmåttor och hyllar skitspelare som ramsey .. Är det något gravt fel i huvudet på er eller hur tänker ni? Sanningen är att ifall inte Wenger får in några spelare i toppkvalitet så kan vi glömma att hamna på topp 4. Förstår inte hur ni hela tiden kan vara så optimistiska, vi har en tunn trupp och nästan alla toppspelare har antingen redan bytt lag eller kommer vara kvar. Själv så är man ju skogstokig var och varannan dag när man läser ".... har gått till ..." "Arsenal missar igen" etc .. Börjar ju bli löjligt.
2013-08-17, 11:30
Moderator
zanteras avatar
Jag förstår om man är lite partisk som supporter, men beskrivningen av Arsenal på förra sidan tycker jag snarare låter som en beskrivning av ett lag bra nog att vinna CL, och inte ett lag som "bara" harvar sig fram på en fjärdeplats/samt åker ut direkt efter gruppspelet i CL varje år, och inte har vunnit en titel på 8-9 år. Någonstans får man ju vara lite realistisk. Det största problemet med Arsenal på de flesta ställena är väl att man nöjer sig med att något är "bra" och går inte efter den där högsta klassen.
2013-08-17, 11:46
Medlem
Wenger är ute efter Rooney igen http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/17/wenger-staller-in-siktet-pa-rooney/
2013-08-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag förstår om man är lite partisk som supporter, men beskrivningen av Arsenal på förra sidan tycker jag snarare låter som en beskrivning av ett lag bra nog att vinna CL, och inte ett lag som "bara" harvar sig fram på en fjärdeplats/samt åker ut direkt efter gruppspelet i CL varje år, och inte har vunnit en titel på 8-9 år. Någonstans får man ju vara lite realistisk. Det största problemet med Arsenal på de flesta ställena är väl att man nöjer sig med att något är "bra" och går inte efter den där högsta klassen.

Tro det eller ej men jag är inget supporter direkt. Jag har lite sympatier för laget men inget mer än det. Jag skulle vilja påstå att jag är objektiv när det kommer Arsenal.

Att de inte har vunnit något på 8-9 år är i nuläget inte relevant då truppen har förändrats något enormt. Det laget som startade Premier League 2012/2013 var ett lag för 4-6 platsen. Det laget som avslutade Premier League under våren samma säsong var ett lag för topp 3. Allt som krävdes var två ändringar i startelvan och så var åtminstone defensiven fixad. Inga värvningar behövdes.

Det är inget konstigt alls att anse att laget är bra nog för en titel, om de bara får in lite bredd. Får de in mer spets i offensiven, samt mer bredd då tippar jag nog de som favoriter till ligan. Stirrar man sig blind på bara namn och hur Arsenal har spelat på de senaste åren så förstår jag att man är skeptisk.
Kollar man däremot på hur bra de egentligen har varit enda sedan Mars så tycker åtminstone jag att man bör ta laget på mer allvar.
2013-08-17, 12:57
Moderator
zanteras avatar
Fast Arsenal har ju gått i perioder de senaste åren? Känns som ett mönster att laget viker ner sig när de har något att spela för och de är med på alla fronter, men när de är ur CL, borta från titelfighten, det är då de börjar vinna matcher i ligan. Sedan kan man väl säga att det är starkt att fixa det på slutet ändå, och det finns väl en poäng i det. Men de ska ju kunna prestera även när de har chansen att vinna något, och inte först när de är borta från alla titlarna som de börjar gå starkt.

Vi får väl se, jag tycker laget är bra, men det saknas bredd, och det saknas några till klasspelare. Många sätter sin tilltro på Giroud, och det är möjligt att han blommar ut, men vad gör man om han blir skadad? Då står man där med Sanogo och Podolski istället.
2013-08-17, 13:06
Medlem
Nahibos avatar
RVP i Arsenal - Han är väldens bästa spelare, med världens bästa skott.

Rvp går till United, Arsenal värvar Podolski - Rvp är för långsam, Podolski har bättre skott också.

Man ska aldrig sluta bli förvånad av en supporters enögdhet, men roande är det iallafall.

2013-08-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Börjar bli lagomt less på er Arsenal "supportrar", ni påstår att Gustavo m.m är medelmåttor och hyllar skitspelare som ramsey .. Är det något gravt fel i huvudet på er eller hur tänker ni? Sanningen är att ifall inte Wenger får in några spelare i toppkvalitet så kan vi glömma att hamna på topp 4. Förstår inte hur ni hela tiden kan vara så optimistiska, vi har en tunn trupp och nästan alla toppspelare har antingen redan bytt lag eller kommer vara kvar. Själv så är man ju skogstokig var och varannan dag när man läser ".... har gått till ..." "Arsenal missar igen" etc .. Börjar ju bli löjligt.

Jag har aldrig "hyllat" "skitspelare" som Ramsey. Ramsey är bra som en truppspelare. Det är alltid farligt att värva brassar till PL. De gillar ej klimatet och får ofta hemlängtan - det är ren fakta. Det finns och ingen anledning att ta in Gustavo.

Det här snacket om att fjärdeplatsen är körd har man hört de senaste 5 åren ca innan varje säsong. Vi vet alla hur det har gått. Arsenal har alltid kommit topp 4 med Arsene vid rodret och har ca 10 raka säsonger med minst en åttondel i CL. Att man då ens får för sig att håna Wenger är rakt igenom löjligt. Man får ha i åtanke att Arsenal vid arenabytet och även innan inte har/hade de ekonomiska musklerna för dyra värvningar. Då får man jobba med små medel och göra smarta transferval - något som Wenger alltid gör.

Värvningar är inte ett måste. Truppen är nog den mest samspelta i ligan just nu då startelvan ser likadan ut som föregående år. Det är en stor fördel - främst de första ligaomgångarna.

Slutkläm: vi behöver inga stjärnvärvningar. Ett par utfyllnadsspelare kan behövas men de kommer att komma. Sitt ner i båten så får vi se i eftermiddag när Arsenal börjar den långa resan.
2013-08-17, 13:26
Medlem
Citat:
Fast Arsenal har ju gått i perioder de senaste åren? Känns som ett mönster att laget viker ner sig när de har något att spela för och de är med på alla fronter, men när de är ur CL, borta från titelfighten, det är då de börjar vinna matcher i ligan. Sedan kan man väl säga att det är starkt att fixa det på slutet ändå, och det finns väl en poäng i det. Men de ska ju kunna prestera även när de har chansen att vinna något, och inte först när de är borta från alla titlarna som de börjar gå starkt.

Vi får väl se, jag tycker laget är bra, men det saknas bredd, och det saknas några till klasspelare. Många sätter sin tilltro på Giroud, och det är möjligt att han blommar ut, men vad gör man om han blir skadad? Då står man där med Sanogo och Podolski istället.

De som så smått hånar Podolski har tyvärr nada kunskap om fotboll. Killen gjorde FANTASTISKA 11+9 i ligan under sin debutsäsong i PL. Det från en kantposition oftast. Det är helt fantastiskt. Det på 25 matcher från start. Utöver det gjorde han 4+1 på 6 matcher i CL. Han är en världsspelare - folk som hävdar annat tar jag ej seriöst i en diskussion om fotboll.
2013-08-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Fick mig några goda skratt av detta inlägg. Bara att jämföra dagens Arsenal med åren då ni gick ligan ut utan att förlora. I dagens trupp så finns det inte ens spelare som skulle ta en garanterad plats i elvan. Dem det skulle se ljusast ut för skulle nog vara Cazorla och Wilshere. Att påstå att den lövtunna truppen Arsenal just nu besitter ens skulle ha en chans i helvetet till en ligatitel är något skevt, tyvärr. City kommer helt klart vara med att fightas i toppen med en världsklasscoach som Pellegrini, som bevisat sin storhet flera gånger om - förvånande att du missat det.

Komiskt att klanka ner på Spurs och Pool dessutom. Speciellt Spurs, som antagligen gjort det bästa sommarfönstret av alla PL-lag, och helt klart konkurrerar ut Arsenal på många av dem elva startplatserna.(Som fortfarande ryktas ihop med spelare som Lamela och Willian) Dessutom är Kaboul tillbaka till denna säsong, som alla vet om besitter en nivå av den absoluta toppen i PL. Tottenham kan slänga in det klassiska, nästan patenterade Arsenal citatet dessutom. " Valfri Arsenal spelare returning will be like a new signing"

Härligt att du fick dig ett skratt, kul

Jag har ej jämfört då vi gick obesegrade i ligan. Lägg inte ord i min mun. Snacka om att förvrida ett inlägg till max.

Så du tror ej att ett lag som är någonstans mellan 8-10 i världen ej har en chans på ligatiteln. Jaja, upp till dig.

Jag tycker ej Pellegrini passar i storklubbar. Punkt. Jag tror på rätt stor flopp av både City och United.
2013-08-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
De som så smått hånar Podolski har tyvärr nada kunskap om fotboll. Killen gjorde FANTASTISKA 11+9 i ligan under sin debutsäsong i PL. Det från en kantposition oftast. Det är helt fantastiskt. Det på 25 matcher från start. Utöver det gjorde han 4+1 på 6 matcher i CL. Han är en världsspelare - folk som hävdar annat tar jag ej seriöst i en diskussion om fotboll.

Problemet var ju att han presterade noll mot bra motstånd och poängen kom i litet antal matcher mot dåligt motstånd. Cazorla gjorde väl egentligen inte så mycket mer poäng men alla som har någon slag grundläggande fotbollskunskap såg att han tillförde laget sjukt mycket mer och är världsklass (till skillnad från podolski).
2013-08-17, 13:49
Medlem
Citat:

Läs analysen jag postade förra sidan så får du förklaringar till varför det ser ut så. När defensiven fixades så har de inte förlorat sedan den 3 Mars. Bland annat vunnit mot Bayern med 2-0 samt spelat 1-1 mot United. Det kanske inte säger så mycket men lägg även till övriga segrar under den här tiden så är det uppenbart hur mycket bättre de är nu än vad de var i början av säsongen.

EDIT: Och givetvis så är inte Podolski en världsspelare. Nu blir det för mycket. Även för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in