Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag förstår om man är lite partisk som supporter, men beskrivningen av Arsenal på förra sidan tycker jag snarare låter som en beskrivning av ett lag bra nog att vinna CL, och inte ett lag som "bara" harvar sig fram på en fjärdeplats/samt åker ut direkt efter gruppspelet i CL varje år, och inte har vunnit en titel på 8-9 år. Någonstans får man ju vara lite realistisk. Det största problemet med Arsenal på de flesta ställena är väl att man nöjer sig med att något är "bra" och går inte efter den där högsta klassen.
Tro det eller ej men jag är inget supporter direkt. Jag har lite sympatier för laget men inget mer än det. Jag skulle vilja påstå att jag är objektiv när det kommer Arsenal.
Att de inte har vunnit något på 8-9 år är i nuläget inte relevant då truppen har förändrats något enormt. Det laget som startade Premier League 2012/2013 var ett lag för 4-6 platsen. Det laget som avslutade Premier League under våren samma säsong var ett lag för topp 3. Allt som krävdes var två ändringar i startelvan och så var åtminstone defensiven fixad. Inga värvningar behövdes.
Det är inget konstigt alls att anse att laget är bra nog för en titel, om de bara får in lite bredd. Får de in mer spets i offensiven, samt mer bredd då tippar jag nog de som favoriter till ligan. Stirrar man sig blind på bara namn och hur Arsenal har spelat på de senaste åren så förstår jag att man är skeptisk.
Kollar man däremot på hur bra de egentligen har varit enda sedan Mars så tycker åtminstone jag att man bör ta laget på mer allvar.