Citat:
Ursprungligen postat av
arsenalistaa
Börjar bli smått less på alla förståsigpåare som anmärker Arsenals och Arsenes brister gällande transfermarknaden.
Faktum är att vi, Arsenal, sitter nog på ligans bästa innermittfält. Varför man då skulle värva en medelmåttig Gustavo förstår jag ej. Arsenal med sitt tremannamittfält med alternativ som Arteta, Wilshere, Cazorla, Diaby, Rosicky, Ramsey är ju ett innermittfält som slår Uniteds med råge och minst lika bra som Chelseas och Citys. Finns ingen anledning att värva en sunkig innermittfältare som det tar ex antal månader för att acklimatisera sig till PL. Bortkastade pengar. Cazorla är inte sämre än Mata eller Silva exempelvis. Enbart för att del Bosque ratar Cazorla tror folk att han ej besitter kvaliteter av absolut världsklass. Det är direkt felaktigt.
Vidare håller Arsenals nuvarande backlinje, och försvar, hög klass vilket vi såg under våren.
Giroud har fått ett år att acklimatisera sig till den brittiska fotbollen och gjorde trots allt 11+3 som första-år i PL. Inte alls dåligt egentligen då Arsenal sprider målskyttet. Nej Giroud håller helt klart som förstaval. 15-20 mål i år är inte otroligt.
Inga egentliga värvningar behövs som ska gå direkt in i startelvan. En back som med fördel kan användas både som mb och vb är egentligen det enda nödvändiga.
Med det sagt är jag jävligt positiv till årets säsong. Inte tappat en enda spelare som är viktig utan nu är truppen ett år äldre, ett år mer samspelta. Arsenal var PL:s bästa lag på vårtampen tillsammans med United.
PL-titeln hägrar. City och United förväntar jag mig att vi nyper. United utan Ferguson är ett United utan vinnarmentalitet. City med Pellegrini blir man inte direkt upphetsad av. Stora utmanaren blir Chelsea. Med Mou blir det groteskt farliga.
Spurs och Pool går jag inte ens in på. De håller ej.
Säsongen närmar sig - förväntningarna är skyhöga. COYG!
Men truppen är lövtunn sedan är många i laget väldigt benägna att gå skadade flera veckor, månader var säsong. Varför du har skyhöga förväntningar förstår jag mig inte på.
Vi har två anfallare. Giroud brände som fan förra säsongen förstår inte varför man tror han kan garantera 20 mål, Sangogo ett spännande frågetecken som anfallare om vi inte räknar med Walcott och vårt danske fyllo som ingen vill ha att göra med.
Knappt några kanter att snacka om, ska man lita på att Walcott, Podolski och Oxlade är fit för alla matcher? I och för sig lär vi få se genidrag som Ramsey och Bendtner ute på kanterna.
Gustavo vore perfekt för att bredda mittfältet med en dimension som idag saknas, bara naivt att påstå annat. Annars ser mittfältet bra ut om inte allt för många skador dyker upp så man inte behöver nöta slut fyra man under säsongens gång. Arteta och Diaby är redan borta länge.
Vi har knappt några mittbackar, två osäkra kort till högerbackar med Sagna som är lite tveksamt var han står idag och Jenkinson, förstår inte varför du söker täckning till vänster med Gibbs och Monreal (Vermaelen).