2013-08-17, 02:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hur är Barca's akademi? Finns det unga spelare bakom som skulle kunna få speltid i backlinjen? Borde ju finnas någon(några) att slussa in i ligamatcher/cupmatcher mot sämre lag? Förstår om det inte är tillräckligt i toppmatcherna, men tänkte hur täckningen bakom såg ut.
Nej på backsidan ser det mörkt ut. Bartra verkar inte bli den backen man trodde för några år sen (mix av Pique+Puyol), tror han lämnar ganska snart, antingen på lån eller permanent. Han kan spela mot de sämre lagen, men Barcelona behöver en mittback som inte gör bort sig mot de bra och stora lagen.

Man har en Kamerunare som heter Bagnack, han har potential men han är 18 år gammal och långt ifrån redo, visst kan han säkert spela i Copa del Rey, men inte annars.

Övriga i akademin är inte värd att nämna, inte en chans att de når A-laget.
2013-08-17, 02:59
Medlem
Börjar bli smått less på alla förståsigpåare som anmärker Arsenals och Arsenes brister gällande transfermarknaden.

Faktum är att vi, Arsenal, sitter nog på ligans bästa innermittfält. Varför man då skulle värva en medelmåttig Gustavo förstår jag ej. Arsenal med sitt tremannamittfält med alternativ som Arteta, Wilshere, Cazorla, Diaby, Rosicky, Ramsey är ju ett innermittfält som slår Uniteds med råge och minst lika bra som Chelseas och Citys. Finns ingen anledning att värva en sunkig innermittfältare som det tar ex antal månader för att acklimatisera sig till PL. Bortkastade pengar. Cazorla är inte sämre än Mata eller Silva exempelvis. Enbart för att del Bosque ratar Cazorla tror folk att han ej besitter kvaliteter av absolut världsklass. Det är direkt felaktigt.

Vidare håller Arsenals nuvarande backlinje, och försvar, hög klass vilket vi såg under våren.

Giroud har fått ett år att acklimatisera sig till den brittiska fotbollen och gjorde trots allt 11+3 som första-år i PL. Inte alls dåligt egentligen då Arsenal sprider målskyttet. Nej Giroud håller helt klart som förstaval. 15-20 mål i år är inte otroligt.

Inga egentliga värvningar behövs som ska gå direkt in i startelvan. En back som med fördel kan användas både som mb och vb är egentligen det enda nödvändiga.

Med det sagt är jag jävligt positiv till årets säsong. Inte tappat en enda spelare som är viktig utan nu är truppen ett år äldre, ett år mer samspelta. Arsenal var PL:s bästa lag på vårtampen tillsammans med United.

PL-titeln hägrar. City och United förväntar jag mig att vi nyper. United utan Ferguson är ett United utan vinnarmentalitet. City med Pellegrini blir man inte direkt upphetsad av. Stora utmanaren blir Chelsea. Med Mou blir det groteskt farliga.

Spurs och Pool går jag inte ens in på. De håller ej.

Säsongen närmar sig - förväntningarna är skyhöga. COYG!
2013-08-17, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Text

Du vet om att Arteta är skadad va? Så nu står laget helt utan en defensiv mittfältare. Därför behövs det en till defensiv mittfältare. Det är väl ändå ganska enkelt att förstå. Jag personligen var dock inte en av de som skrek efter Gustavo. Jag föredrar Arteta. Det förändrar dock inte det faktum att laget totalt saknar den bredden som krävs för att utmana.

I övrigt håller jag med dig om att både mittfältet och försvaret är bland ligans bästa.

Håller inte med dig om Giroud eller underskattningen av Pellegrini och City.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-17 kl. 03:10.
2013-08-17, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Du vet om att Arteta är skadad va? Så nu står laget helt utan en defensiv mittfältare. Därför behövs det en till defensiv mittfältare. Det är väl ändå ganska enkelt att förstå. Jag personligen var dock inte en av de som skrek efter Gustavo. Jag föredrar Arteta.

I övrigt håller jag med dig om att både mittfältet och försvaret är bland ligans bästa.

Håller inte med dig om Giroud eller underskattningen av Pellegrini och City.

Jag är av den åsikten att Wilshere absolut kan spela lite bakom exempelvis Cazorla och Ramsey i ett innerfält. Diaby finns ju där att tillgå när hans eviga skadeelände förhoppningsvis tar slut snart.

Själv tycker jag Giroud fick överdriven kritik förra året. Pellegrini är en man för smålag som Villareal och Malaga enligt mig. Jobba med små resurser och nå framgång. Gjorde det väl hyfsat i Real men jag anser ej han som en tränare som leder ett lag till titlar.
2013-08-17, 03:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Börjar bli smått less på alla förståsigpåare som anmärker Arsenals och Arsenes brister gällande transfermarknaden.

Faktum är att vi, Arsenal, sitter nog på ligans bästa innermittfält. Varför man då skulle värva en medelmåttig Gustavo förstår jag ej. Arsenal med sitt tremannamittfält med alternativ som Arteta, Wilshere, Cazorla, Diaby, Rosicky, Ramsey är ju ett innermittfält som slår Uniteds med råge och minst lika bra som Chelseas och Citys. Finns ingen anledning att värva en sunkig innermittfältare som det tar ex antal månader för att acklimatisera sig till PL. Bortkastade pengar. Cazorla är inte sämre än Mata eller Silva exempelvis. Enbart för att del Bosque ratar Cazorla tror folk att han ej besitter kvaliteter av absolut världsklass. Det är direkt felaktigt.

Vidare håller Arsenals nuvarande backlinje, och försvar, hög klass vilket vi såg under våren.

Giroud har fått ett år att acklimatisera sig till den brittiska fotbollen och gjorde trots allt 11+3 som första-år i PL. Inte alls dåligt egentligen då Arsenal sprider målskyttet. Nej Giroud håller helt klart som förstaval. 15-20 mål i år är inte otroligt.

Inga egentliga värvningar behövs som ska gå direkt in i startelvan. En back som med fördel kan användas både som mb och vb är egentligen det enda nödvändiga.

Med det sagt är jag jävligt positiv till årets säsong. Inte tappat en enda spelare som är viktig utan nu är truppen ett år äldre, ett år mer samspelta. Arsenal var PL:s bästa lag på vårtampen tillsammans med United.

PL-titeln hägrar. City och United förväntar jag mig att vi nyper. United utan Ferguson är ett United utan vinnarmentalitet. City med Pellegrini blir man inte direkt upphetsad av. Stora utmanaren blir Chelsea. Med Mou blir det groteskt farliga.

Men truppen är lövtunn sedan är många i laget väldigt benägna att gå skadade flera veckor, månader var säsong. Varför du har skyhöga förväntningar förstår jag mig inte på.

Vi har två anfallare. Giroud brände som fan förra säsongen förstår inte varför man tror han kan garantera 20 mål, Sangogo ett spännande frågetecken som anfallare om vi inte räknar med Walcott och vårt danske fyllo som ingen vill ha att göra med.

Knappt några kanter att snacka om, ska man lita på att Walcott, Podolski och Oxlade är fit för alla matcher? I och för sig lär vi få se genidrag som Ramsey och Bendtner ute på kanterna.

Gustavo vore perfekt för att bredda mittfältet med en dimension som idag saknas, bara naivt att påstå annat. Annars ser mittfältet bra ut om inte allt för många skador dyker upp så man inte behöver nöta slut fyra man under säsongens gång. Arteta och Diaby är redan borta länge.

Vi har knappt några mittbackar, två osäkra kort till högerbackar med Sagna som är lite tveksamt var han står idag och Jenkinson, förstår inte varför du söker täckning till vänster med Gibbs och Monreal (Vermaelen).
Senast redigerad av waikikii 2013-08-17 kl. 03:25.
2013-08-17, 03:23
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Jag är av den åsikten att Wilshere absolut kan spela lite bakom exempelvis Cazorla och Ramsey i ett innerfält. Diaby finns ju där att tillgå när hans eviga skadeelände förhoppningsvis tar slut snart.

Själv tycker jag Giroud fick överdriven kritik förra året. Pellegrini är en man för smålag som Villareal och Malaga enligt mig. Jobba med små resurser och nå framgång. Gjorde det väl hyfsat i Real men jag anser ej han som en tränare som leder ett lag till titlar.

Skärp dig, det är klart som korvspad att det behövs värvas. Kolla antalet matcher som det släppta dödköttet gjorde förra säsongen och fråga dig själv vilka som ska göra dessa appearances nu. Truppen är för tunn för topp 4, så är det.
2013-08-17, 03:29
Medlem
Citat:

Jag är inte det. Wenger är inte heller det. Till och med i en box to box roll så försämras den defensiva balansen med Wilshere på planen. Wilshere må vara en krigare, men är en tämligen usel försvarare.

Det är bara att kolla på hur mycket bättre defensiven var när Wilshere inte spelade i box to box rollen. Köper du inte det då ber jag dig läsa det här; http://bleacherreport.com/articles/1558305-steve-bould-and-the-arsenal-defense-has-anything-changed-at-all

Nu beror det även på andra ändringar som gjordes i backlinjen men ändringen att spela med Arteta och Ramsey istället för Arteta och Wilshere var det som kanske räddade säsongen. Numera så spelar Wilshere i en nummer 10-roll. Där ska han vara.

Artikeln skrevs redan den 7 Mars. Ungefär precis när vändpunkten kom.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-17 kl. 03:38.
2013-08-17, 03:37
Medlem
Citat:

Till skillnad från Wenger?

Skämt å sido så håller jag med dig om Giroud. Även om han inte var den pålitliga målskytt som laget behövde förra säsongen post-RVP utesluter ju inte det att han inte kan bli en sådan på sikt. Att han blir det redan i år är som sagt inte helt omöjligt. Det är dock inget jag hade vågat förlita mig på fullt ut, något Arsenal inte heller verkade göra om det nu stämmer att man var beredda att betala hela £40m för Suarez.

Att "PL-titeln hägrar" är låter dock som rent trams i mina öron. Om man hade lyckats få till värvningarna av Julio Cesár, Luiz Gustavo och Higuain/Suarez så kanske det åtminstone hade funnits på kartan, men inte som det är nu. Det man har vunnit i ökad rutin och samspelthet har man eventuellt förlorat i bredd då ett gäng spelare har lämnat samtidigt som i princip ingen har anslutit (ännu - det skulle inte förvåna mig om man plockar in ett par dussinlirare i panik under deadline day igen) och om Arsenal är bättre nu än man var förra säsongen - då man var långt, långt ifrån ligatiteln - är det i så fall inte med speciellt mycket. Nej, en CL-plats ska man nog vara nöjda med.
2013-08-17, 04:47
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:

Text

Fick mig några goda skratt av detta inlägg. Bara att jämföra dagens Arsenal med åren då ni gick ligan ut utan att förlora. I dagens trupp så finns det inte ens spelare som skulle ta en garanterad plats i elvan. Dem det skulle se ljusast ut för skulle nog vara Cazorla och Wilshere. Att påstå att den lövtunna truppen Arsenal just nu besitter ens skulle ha en chans i helvetet till en ligatitel är något skevt, tyvärr. City kommer helt klart vara med att fightas i toppen med en världsklasscoach som Pellegrini, som bevisat sin storhet flera gånger om - förvånande att du missat det.

Komiskt att klanka ner på Spurs och Pool dessutom. Speciellt Spurs, som antagligen gjort det bästa sommarfönstret av alla PL-lag, och helt klart konkurrerar ut Arsenal på många av dem elva startplatserna.(Som fortfarande ryktas ihop med spelare som Lamela och Willian) Dessutom är Kaboul tillbaka till denna säsong, som alla vet om besitter en nivå av den absoluta toppen i PL. Tottenham kan slänga in det klassiska, nästan patenterade Arsenal citatet dessutom. " Valfri Arsenal spelare returning will be like a new signing"
2013-08-17, 10:21
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
men det ser lovande ut! med nuevo mestalla nästan klart så spelar vi garanterat cl 14/15.
Ursäkta? Det har ju inte tagits ett spadtag sedan 2009, och kommer knappast att göra det heller förrän man hittat en deal för Mestalla, när nu det kan tänkas ske. Var och tittade på eländet så sent som i förra veckan, och man får snarast känslan att det har närmre till att rasa ihop än att färdigställas.

Utlåningen av Cissokho förstår jag inte heller. Tydligen syftar det hela till att kringgå någon vidareförsäljningsklausul, men vad är poängen med det när likviditeten är dålig NU, och att laget i och med detta står utan naturlig ytterback, då man verkar betrakta Mathieu som en mittback numera? Varför såldes inte Rami istället, som verkade vara planen? Nu blir det väl Guardado och Bernat som vänsterbackar, vilket bara känns fel.

Positivt att det kommer in en anfallare i alla fall. Truppen bör nu vara spikad, med undantag för om nån lyckas sälja Piatti.
2013-08-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Väldigt intressant offensiv om Willian ansluter, Gerrad och Lucas som deffensiva mittar. Stora frågan är om försvaret och målvakt håller.

Målvakten håller garanterat

Försvaret är jag mer osäker på. Skulle verkligen behövas förstärkas!
-Agger är grym. Men blir ofta skadad.
-Skrtel är svinbra ett år, suger nästa. Han sög förra året, kanske i år som han är bra? :P
-Touré är en joker. Men han verkar stabil.
-Sebastián Coates har ej imponerat i Liverpool. Har alltid klantat till det när han har hoppat in.
-Flanagan är inte bra.
2013-08-17, 10:33
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Det var ingen jämförelse eftersom du hade fel. Du var ute på djupt vatten och sprattlade, du chansade och antog vissa saker som jag inte ens hade skrivit. Det var alltså mer dina egna åsikter, alltså en teori.

Nu är tyvärr inte situationen som så och därför känns det lite dumt att sitta och spekulera om hur jag hade känt och ställt mig till situationen då. Känns faktiskt rätt onödigt. Nu handlar det dessutom om två spelare, Alves och Iniesta, det hoppas jag att du är medveten om?

Jag tyckte det var löjligt att påstå att en klubb agerar "äckligt" pga den fakta du la fram. Därav jämförelsen med Luiz och Cesc som var åt det ironiska hållet. Detta har du redan poängterat att du har svårt att läsa ut i skrift, så du börjar babbla om missade poänger istället.

Nu är ju detta högst spekulativt eftersom ett bud på Iniesta och Alves förmodligen aldrig har skett (ja jag förstod faktiskt att det handlade om två spelare, du skrev nämligen det.)
Men jag tycker snarare det visar på ett sunt beteende och en gnutta humor. Tror knappast PSG förväntar sig att budet ska accepteras utan använder det som en markering för att visa att man inte tänker sälja spelarna i fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in